1397-08-01 06:35
556
0
58090
گزارش ویژه؛

مروری بر 7 روز پرتلاطم ربایش مدافعان امنیت/ از عیان شدن ردپای سعودی ها در حادثه میرجاوه تا انتشار اسامی 12 مرزبان ایرانی

در حالی 7 روز از ربایش 12 مرزبان ایرانی در منطقه مرزی میرجاوه می گذرد که گروهک تروریستی جیش الظلم اقدام به انتشار تصاویر و نام مدافعان امنیت کرده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از عصرهامون، شامگاه دوشنبه 23 مهرماه بود که تعدادی از بسیجیان بومی و نیروهای هنگ مرزی که در پایگاه مراقبتی در نقطه صفر مرزی میرجاوه استقرار داشتند توسط عناصر گروهک تروریستی جیش الظلم ربوده شدند، قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه با انتشار بیانه ای اعلام کرد این افراد با خیانت و تبانی عامل یا عوامل نفوذی گروهک های ضد انقلاب ربوده شدند.

فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز از آمادگی سپاه پاسداران برای هرگونه عملیات مشترک با ارتش پاکستان علیه اشرار و آزادی گروگان‌ها خبر داد. تماس‌های مختلفی با ارتش پاکستان آغاز و از آن‌ها خواسته شد نسبت به تحویل اشرار اقدام و سلامتی ربوده‌شدگان را تضمین کنند؛ چراکه تروریست‌ها در داخل خاک پاکستان مقر و پایگاه دارند.

ایجاد ناامنی در کشور یکی از اهداف دشمنان ایرانیان است و در برابر چنین اهدافی نیروهای نظامی و امنیتی کشورمان همواره با اطلاع از میزان برنامه‌ریزی، تلاش و سرمایه‌گذاری آن‌ها آماده پاسخ دندان‌شکن و سخت به عاملان بوده و هستند و با تسلط و آمادگی اکثر اقدامات آن‌ها خنثی می‌شود.

گروه تروریستی "‌جیش العدل" که مسئولیت ربایش نیرو‌های ایرانی را برعهده گرفته است، یک گروه شبه نظامی است که از اوایل دهه ۹۰ و پس از نابودی گروه تروریستی "جندالله" به رهبری عبدالمالک ریگی در جنوب غرب کشور ظهور کرد. این گروه تاکنون بار‌ها با نیرو‌های مرزی درگیر شده است. در این درگیری‌ها تعداد زیادی از نیرو‌های نظامی و امنیتی کشورمان به شهادت رسیده اند. جیش العدل سه شاخه نظامی شناخته شده دارد: "گروه نظامی «عبدالملک ملازاده»، گروه نظامی «شیخ ضیایی» و گروه نظامی «نعمت‌الله توحیدی». شاخه اطلاعاتی «زبیر اسمایل زهی» هم در کنار این سه گروه فعال است. زبیر اسمایل زهی، فرمانده گروه «نعمت‌الله توحیدی» بود، که در جریان یک عملیات نظامی کشته شد." 

بازهم ردپای سعودی ها

در این بین رسانه های سعودی که در جریان اقدامات گروهک ریگی همواره در انتشار خبرهای رسانه ای تروریست ها پیش قدم بودند، این بار نیز دقایقی پس از حادثه میرجاوه با سخنگوی گروهک جیش الظلم مصاحبه کرد.

 شبکه العربیه عربستان سعودی که در سالهای فعالیت گروهک تروریستی مالک ریگی نیز فیلم های اختصاصی جنایات این تروریست معدوم را منتشر میکرد اینبار نیز به صورت اختصاصی با سخنگوی گروهک تروریستی جیش الظلم مصاحبه انجام داد.

عرفان شهنوازی سخنگوی این گروهک تروریستی در گفتگو با العربیه مدعی شده این اقدام را برای دفاع از مردم اهل سنت انجام داده حال آنکه گفته می شود برخی از ربوده شدگان اهل سنت بوده اند و جامعه اهل سنت نیز در پیام های مختلف اعلام برائت خود را از این اقدام اعلام کرده اند.

در هر صورت شبکه العربیه یکبار دیگر با مصاحبه اختصاصی با سخنگوی یک گروه تروریستی در جنوب شرق ایران این سوال را در ذهن بوجود آورد که این ارتباطات رسانه ای از چه کانالی و با چه هدفی برگزار می شود؟ و چگونه خبرنگاران این شبکه به راحتی با ترویست ها ارتباط تلفنی و حتی موفق به دیدار در سنگرهای مخفی آنها می شوند؟

از تلاش ها برای آزادی مرزبانان در شبکه های اجتماعی تا واکنش گسترده رسانه های پاکستانی

در پی ربایش تعدادی از نیروهای مرزی جمهوری اسلامی ایران مستقر در پاسگاه میل مرزی 103 از سوی یک گروهک تکفیری و تروریستی و انتقال آنها به داخل خاک پاکستان، کاربران فضای مجازی در توییتر فارسی با دو هشتگ "ربایش‌تروریستی" و "جیش‌الظلم" نسب به این خبر واکنش نشان دادند.

رسانه‌های پاکستانی ضمن پرداختن به موضوع ربوده شدن مرزبانان ایرانی آن را تلاشی برای تخریب روابط خوب و دوستانه ایران و پاکستان دانستند.

گفتنی است ده‌ها رسانه دیگر پاکستان نیز به این خبر پرداخته و ضمن محکوم کردن ربوده شدن 14 مرزبان ایرانی خواستار آزادی فوری آنان شدند.

محکومیت گسترده علمای اهل سنت

در حالی تروریست ها گروگان گیری اخیر خود را در حمایت از مردم اهل سنت عنوان کردند که علمای اهل سنت در گفتگوهای جداگانه ای ضمن اعلام برائت از این افراد گفتند: مردمان اهل سنت نیاز به حمایت تروریست ها ندارد.

انتشار اسامی 12 مرزبان گروگان گرفته شده ایرانی

سرانجام پس از هفت روز از ربایش مدافعان امنیت، گروهک جیش الظلم ساعات پایانی شب گذشته تصاویر و اسامی 12 گروگان ایرانی را منتشر کرد.

عباس عابدی، محمد معتمدی سده، پدرام موسوی، کیانوش بابایی فریدنی حیدری، مهرداد آبان، مجید نارویی، محمود هرمزی، رسول گمشادزهی، سعید ریگی، زبیر ریگی، بهروز ریگی، عبدالکریم ریگی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.