1397-07-30 10:35
575
0
58056
کریمی قدوسی:

باند نیویورکی‌ها اکثر امور وزارت خارجه را در دست دارند/ مجلس به موضوع دیپلمات ربوده‌شده ورود جدی داشته باشد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: به‌طورقطع ما در مجلس باید بیش ازآنچه درگذشته عمل کردیم بر روی موضوع دیپلمات ربوده‌شده، ورود جدی داشته باشیم و سؤال کنیم تا سرانجام کار نتیجه بگیرد.

به گزارش گلستان ما، جواد کریمی قدوسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار صبح توس پیرامون انجام نشدن اقدامات لازم برای رهایی اسدالله اسدی، دیپلمات ایرانی بازداشت‌شده، اظهار کرد: بنده همیشه یکی از منتقدین سیاست رفتاری وزیر خارجه و کابینه وزارت خارجه بودم، انتقاد بنده این است که در برابر سخت‌گیری‌ها، فشارها، تهدید‌ها و تحریم‌ها موضع نرم از طرف ایران در برابر اروپا و آمریکا جوابگو نیست و نتیجه عکس می‌دهد.

وادادگی دستگاه دیپلماسی در برابر نظام غرب موجب ادامه اسارت دیپلمات ایرانی شده است

وی افزود: نتیجه آن هست که هرروز باید عقب‌نشینی کنیم درحالی‌که آن‌ها هرروز پیشروی می‌کنند؛ در ماجرای دستگیری دیپلمات ایرانی، دستگاه دیپلماسی ایران می‌توانست به‌راحتی عکس‌العمل نشان دهد و بر خود جدی داشته باشد ولی به خاطر وادادگی در برابر نظام غرب که بهشت موعود این تفکر است، این اقدام صورت نپذیرفت.

باند نیویورکی‌ها اکثر امور وزارت خارجه را در دست دارند

نماینده مردم مشهد و کلات خاطرنشان کرد: یکی از سؤالات بنده از ظریف، وزیر امور خارجه این بود که نقش و تأثیرگذاری جریان غرب‌گرا در وزارت خارجه که معروف به باند نیویورکی‌ها بودند و حال اکثر امور وزارت خارجه را در دست دارند را توضیح دهد.

ضرورت ورود جدی مجلس به بحث دیپلمات ربوده‌شده

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به‌طورقطع ما در مجلس باید بیش ازآنچه درگذشته عمل کردیم بر روی موضوع دیپلمات ربوده‌شده ورود جدی داشته باشد و سؤال کنیم تا سرانجام کار نتیجه بگیرد.

لزوم اقدام متقابل در برابر دیپلمات های آلمانی

وی با تاکید بر لزوم اقدام متقابل در برابر دیپلمات های آلمانی گفت: پروتکلی در دنیا وجود دارد که اگر کشوری با دیپلماتی برخورد کند بلافاصله اقدام متقابل صورت می‌گیرد، متأسفانه هنوز FATF تصویب نشده دیپلمات ما را دستگیر می‌کنند، فردا که این لوایح تصویب شود، ظریف باید به‌صورت مداوم در محاکم بوده و جوابگو باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.