1397-07-28 16:58
824
0
58010
مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان:

۱۰ درصد از بیمه‌شدگان گلستانی دارای ۲ یا چند دفترچه بیمه هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با بیان اینکه ۱۰ درصد از بیمه‌شدگان استان گلستان دارای ۲ یا چند دفترچه درمانی هستند، گفت: سرجمع بیمه‌شدگان سازمان‌های بیمه‌گر در استان از جمعیت استان هم بیشتر است.

به گزارش گلستان ما به نقل از تسنیم ، سیدمحمد حسینی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته بیمه سلامت با بیان اینکه بیش از یک میلیون و 300 هزار گلستانی بیمه شده سلامت هستند، اظهار داشت: بیمه سلامت شامل 5 صندوق کارکنان دولت، روستائیان و عشایر، دیگر اقشار، بیمه سلامت همگانی و بیمه ایرانیان است. در استان گلستان 84 درصد بیمه‌شدگان هیچ حق بیمه‌ای نمی‌پردازند.

وی افزود: حدود 170 هزار نفر از این افراد تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار دارند، که بیمه این افراد هم رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بیان داشت: افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای ندارند می‌توانند با پرداخت ماهانه 22 هزار تومان، از خدمات بیمه سلامت همگانی برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه 10 درصد از بیمه‌شدگان استان دارای 2 یا چند دفترچه درمانی هستند، گفت: سرجمع بیمه‌شدگان سازمان‌های بیمه‌گر در استان از جمعیت استان هم بیشتر است. قسمتی از این همپوشانی از راه خلاف هم به دست نیامده بلکه قانونی هم بوده است. برای رفع این همپوشانی طرح استحقاق‌سنجی در بیمارستان‌ها در حال اجرا است که از این پس افراد تنها می‌توانند با یک دفترچه بیمه‌ از خدمات درمانی و بیمارستانی استفاده کنند.

حسینی درباره بزرگداشت هفته بیمه سلامت و روزشمار برنامه‌های این هفته اظهارداشت: توانمندسازی و ترویج فرهنگ بیمه، سازمان الکترونیک و هوشمندسازی، سطح‌بندی و نظام ارجاع، پوشش بیمه همگانی سلامت و حفاظت مالی از بیمه‌شدگان، حقوق شهروندی و مشتری‌مدرای، تجمیع منابع و خرید راهبردی و مشارکت اجتماعی و شرکای کاری عناوین هفته بیمه سلامت است.

وی با بیان اینکه فرهنگ عمومی جامعه در حوزه درمان و استفاده از دارو نیازمند تغییر است، افزود: نیاز و تقاضای القائی در جامعه مخاطب وجود دارد که این فرهنگ به اصلاح نیاز دارد. گاهی اوقات بیمار از پزشک درخواست نوشتن داروهای بیشتر در نسخه خود دارد و در برخی موارد هم پزشکان، این تقاضا را به بیمار القا می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با بیان اینکه یکی از برنامه‌ها کاهش حضور فیزیکی مردم در سازمان‌ها و موسسات طرف قرارداد است، گفت: بستر الکترونیک برای استفاده داروخانه‌ها و همچنین مراکز تصویربرداری، برای ارائه خدمات به مردم ایجاد شده است. همچنین شهروندان می‌توانند با شماره 1666 تماس بگیرند و اطلاعات موردنیاز خود را کسب کنند.

وی درباره سطح‌بندی و نظام ارجاع هم افزود: استفاده از این فرآیند، سبب کاهش و صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد شد. برای بیمارستان‌ها سطوح مختلف ارائه خدمات تعریف شده و افراد می‌توانند از خدماتی که در این مراکز ارائه می‌شود، اطلاع داشته باشند و در نهایت بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات را دریافت کنند.

حسینی به حفاظت از بیمه‎شدگان هم اشاره کرد و بیان داشت: نمی‌توانیم مردم را مجبور کنیم که از خدمات بیمه استفاده کنند اما باید شرایط دسترسی آنان به بیمه را تسهیل کنیم. کاهش هزینه‌های درمانی برای بیمه‌شدگان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار سازمان است.

وی تجمیع منابع و خرید راهبردی تجهیزات و همچنین جلب مشارکت اجتماعی و تقویت ارتباط با شرکای کاری را از دیگر اولویت‌های مهم بیمه سلامت برشمرد و گفت:  با این اقدامات می‌توان هزینه‌ها را کاهش داد و خدمات مطلوب‌تری به بیمه‌شدگان ارائه کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.