1397-07-27 17:35
652
0
57973
نماینده تهران:

چه بخواهیم چه نخواهیم این دولت به پای اصلاح‌طلبان گذاشته می‌شود

نماینده تهران با بیان اینکه چه بخواهیم چه نخواهیم، این دولت به نام اصلاح‌طلبان گذاشته می‌شود، گفت: باید ببینیم فراکسیون امید مجلس، در این دو سال، چکار کرده است؟

به گزارش گلستان ما به نقل از ایسنا، محمود صادقی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، صبح امروز(جمعه ۲۷ مهرماه) در نهمین کنگره سراسری حزب اراده ملت، که در کانون توحید برگزار شد، گفت: امیدواریم این مجالی که چند سال است به عنوان تنفس برای احزاب ایجاد شده، برای بازیابی تشکیلاتی اصلاح‌طلبان موثر باشد و سایر احزاب هم از این فرصت استفاده کنند.

وی با اشاره به سخنان حسین راغفر، کارشناسی مسائل اقتصادی گفت: در نطق‌های خودم در مجلس، از ترمینولوژی آقای راغفر استفاده می‌کنم.

صادقی، اخبار رسانه‌ها مبنی بر آسیب‌های اجتماعی را مورد اشاره قرار داد و گفت: مسئله ما اصلاح‌طلبان این اسم که سهمیه ما در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان چقدر است؛ آیا خانم فائزه دولتی باید عضو باشد یا نه؛ چرا ما از مسائل احتماعی غافل شده‌ایم؟

وی با بیان اینکه چه بخواهیم چه نخواهیم، این دولت به نام اصلاح‌طلبان گذاشته می‌شود، افزود: فراکسیون امید مجلس، در این دو سال، چکار کرده است؟

صادقی ادامه داد: ما دیگر حتی فکر هم نمی‌کنیم. آقای حکیمی‌پور گفت ما حزب سوسیال‌دموکرات هستیم؛ خب سوسیال‌دموکرات چیست؟ مگر عدالت اجتماعی نیست؟! خب عدالت اجتماعی در کجای فعالیت‌های ما قرار دارد؟

وی لزوم بازنگری در برنامه‌ها و راهبردهای جریان اصلاحات را یک نیاز مبرم خواند و افزود: قدرت‌محوری، راه‌حل نیست؛ بلکه باید جامعه‌محور باشیم، اما ما اصلاح‌طلبان روز به روز از دردهای جامعه فاصله گرفتیم.

نماینده تهران با بیان اینکه شکل‌گیری نظام طبقاتی ما را از مسائل اصلی جامعه غافل کرده است، اظهار داشت: آقای مصباحی‌مقدم گفته است بر اساس این چشم‌انداز اخیر، ما جزو هفت کشور برتر دنیا خواهیم شد. سوال این است؛ چه مقدار از چشم‌انداز ۱۴۰۴ محقق شد که حالا برای سال ۱۴۴۰ چشم‌انداز طراحی می‌کنیم؟

صادقی، ضرورت برنامه‌محوری را در جریان اصلاحات ضروری دانست و گفت: باید در اتاق‌های فکر اصلاح‌طلبان، برنامه‌هایی آماده شود تا وقتی افراد این طیف در راس قدرت قرار گرفتند، بتوانند به آن‌ها ارایه کنند.

وی با بیان اینکه با یک برنامه ۱۲۶ بندی وارد مجلس شدیم و به مردم قول دادیم که آن‌ها را اجرایی کنیم٬ تصریح کرد: از آن ۱۲۶ بند، شاید فقط به دوسه بند ورود کرده‌ایم. به قول برخی منتقدین و اصول‌گراها که می‌گویند اصلاح‌طلبان فقط دغدغه‌شان این است که به قدرت برسند و بعد که به قدرت رسیدند، مردم را فراموش می‌کنند.

صادقی افزود: دغدغه ما در شهرداری این است که چه کسی باشد چه کسی نباشد.

وی با بیان اینکه مسئله ما این است که فقر برطرف شود، گفت: اما ما از آن غافل شده‌ایم.

فعال سیاسی اصلاح‌طلب به شعار «اصلاح‌طلب- اصول‌گرا دیگه تمومه ماجرا» اشاره کرد و گفت: این یک شعار واقعی است و در جامعه مشاهده می‌شود.

صادقی با بیان اینکه بنا به سیاست‌های سلطه جهانی، تحت فشار قرار گرفته‌ایم، گفت: ما نقش فعالی در مسائل بین‌المللی نداشتیم وگرنه دچار این وضع نمی‌شدیم.

وی با بیان اینکه ماه‌های سختی پیش رو خواهیم داشت، اظهار داشت: به مسئولین می‌گویم چرا سعی می‌کنید مردم را در خواب نگه دارید؟

نماینده مجلس، سه سناریو کسری بودجه ۲۶ هزارمیلیارد تومانی، پنجاه هزار میلیارد تومانی و هشتاد هزار میلیاردی را مورد اشاره قرار داد و گفت: با اینکه فروش نفت روزانه ما در بهترین وضع خود قرار دارد، اما با کسری بودجه بی‌سابقه‌ای روبه‌رو هستیم.

صادقی به تصویب CFT در مجلس اشاره کرد و گفت: روزنامه کیهان و مخالفان، مثل قضیه برجام شیطنت را آغاز کرده‌اند و می‌گویند دولت و اصلاح‌طلبان می‌گویند با FATF همه مشکلات حل می‌شود. این در حالی است که ما می‌گوییم اگر این استانداردها را اجرا کنیم، ممکن است بخش کوچکی از مشکلات حل شود.

صادقی با بیان اینکه در دولت گذشته، محسنی اژه‌ای به حسینی، وزیر وقت اقتصاد بابت اینکه چرا FATF اجرایی نمی‌شود هشدار داده بود، اظهار داشت: در آن زمان، کسی هم به خیانت متهم نشد، اما اکنون باز هم می‌خواهند با ترفندهای رسانه‌ای، هزینه آن را به پای یک جناح بنویسند.

نماینده تهران، همبستگی اجتماعی را نیاز امروز کشور دانست و افزود: همه طیف‌ها از ملی- مذهبی گرفته تا اصول‌گرا، باید به میدان بیایند و همانطور که حزب اراده ملت کنگره برگزار می‌کند، نهضت آزادی و جبهه ملی هم باید بتوانند کنکره برگزار کنند.

وی با اشاره به بیانات بنیانگذار انقلاب درباره نهضت آزادی گفت: امام مسائلی را گفتند ولی بعد از گذشت زمان، اوضاع فرق کرده و نباید ایستا فکر کنیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.