1397-06-22 13:33
551
0
56933
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

بیشترین بودجه عمرانی با رانت دولتی به کرمان اختصاص یافت/ برخی مسئولین وام‌های کلان با سود خیلی کم گرفته‌اند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: برخی از مسئولین وام‌های کلان با سودهای خیلی کم گرفته‌اند و حتی در بازپرداخت آن نیز مشکلات وجود دارد و بعد از مسئولیت از کشور خارج می‌شود.

به گزارش گلستان ما، هاجر چنارانی در گفت‌وگو با صبح توس اظهار داشت: طرح شفافیت اموال مسئولان، از اول انقلاب تا به امروز را تدوین کردیم و به هیئت‌رئیسه مجلس تقدیم شد ولی خیلی‌ها مخالف این موضوع هستند درصورتی‌که باید معلوم شود این مسئولین چگونه به ثروت‌های هزارمیلیاردی رسیده‌اند.

وی تصریح کرد: مشکل در قوانین مصوب است چون قانون اجازه می‌دهد مسئولین در این‌گونه مسائل مالی ورود کنند، اگر از اول قانون تصویب می‌کردیم که مسئولان دو تابعیتی نباید باشند، امروز شاهد این مشکلات نبودیم.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی می‌بینیم در بین عالی‌ترین مقامات کشور دو تابعیتی وجود دارد، باید پرسید که چرا تاکنون این قوانین تصویب نشده است، در هر کشوری که نگاه می‌کنیم مسئولین اصلی و درجه‌یک، دو تابعیتی نیستند، یکی از مشکلات اصلی سیستم همین موضوع دو تابعیتی‌ها است.

عدم وجود نگاه ملی در بین مسئولین

چنارانی ادامه داد: امروز هر مسئولی که اخراج می‌شود یا استعفا می‌دهد به‌سرعت از کشور خارج می‌شود، به همین دلیل طرح ممنوع‌الخروج کردن مسئولین را در حال تدوین هستیم.

وی ضمن انتقاد به وضعیت تخصیص اعتبارات در بخش‌های مختلف بودجه گفت: مشکل دیگر این است که مسئولین ما نگاه ملی ندارد، مثلاً پس از بررسی بودجه سال گذشته مشخص شد بیشترین بودجه‌ راه، به استان‌هایی تخصیص داده‌شده است که مسئول آن وزارتخانه ازآنجا بوده است یا با رانت  یکی از مسئولین عالی‌رتبه که اهل کرمان بوده، بیشترین بودجه عمرانی تخصیص‌یافته به استان کرمان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس با اشاره به مباحث مطرح‌شده در فضای مجازی و وام‌های میلیاردی و دلاری داده‌شده به برخی شرکت‌های خاص عنوان داشت: بیشترین بودجه و وام‌ها را کسانی می‌گیرند که حتی معلوم نیست شرایط آن را دارند یا خیر؟ خیلی از موارد را نمی‌شود گفت، برخی از مسئولین وام‌های کلان با سودهای خیلی کم گرفته‌اند و حتی در بازپرداخت آن نیز مشکلات وجود دارد و بعد از مسئولیت از کشور خارج می‌شود.

جمهوری اسلامی همچون گوشت قربانی شده است

چنارانی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم باید بر روی قوانین بررسی مجدد صورت گیرد چون خیلی بد است که مشکلات را از روی خلأهای قانونی متوجه بشویم.

این نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: جمهوری اسلامی همچون گوشت قربانی شده است و هرکسی از هر جای یک‌تکه از آن را می‌کند و خودش را حق السهم می‌داند. بعد از چهل سال برخی مسئولین دنبال این هستند که جمهوری اسلامی برای آن‌ها چه کرده است درحالی‌که جمهوری اسلامی از بیت‌المال حقوق آن‌ها را می‌دهد.

وی افزود: امروز که قوه قضاییه در شناخت و معرفی علنی مفاسد اقتصادی به‌صورت جدی ورود پیدا کرده، مشخص‌شده است که مسئولین بالادست در این موارد بودند و این برای امنیت جمهوری اسلامی و امیدهایی که به آن بسته‌شده است اصلاً خوب نیست.

راه‌حل مشکل آب باهمت بسیج

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به توانایی‌ها و خدمات بسیج گفت: سالیان سال حضور بسیج را به‌صورت شفاف و زنده، از زمان جنگ تا به امروز در همه عرصه‌ها دیده‌ایم و امروز نیز بسیج در قالب اردوهای جهادی و محرومیت‌زدایی دیده می‌شود.

چنارانی تأکید کرد: امروز هم دوباره به رئیس‌جمهور توصیه می‌کنیم که بیاید و از ظرفیت بسیج استفاده کند و به مردم امید تزریق کند.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت باید برای نجات قنوات ورود کند، مسئله امنیت ملی آب است، حل این مشکل فقط توسط بسیج که تا به امروز کشور را سرپا نگه‌داشته، ممکن است.

اساسنامه خیرین آب در دست بررسی است

وی ادامه داد: امیدواریم به‌زودی اساسنامه خیرین آب که در دست بررسی است، تنظیم شود و فکر می‌کنم تنها کسانی که بتوانند این طرح را اجرایی کنند بسیجیان باشند.

عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: در منطقه اردسمان نیشابور که دچار سیل شد اولین گروهی که ورود کردند بسیجیان بودند که باعث دلگرمی و امیدواری ما است.

هاجر چنارانی تأکید کرد: امروز مسئولین باید با افزایش ساعت کار و بودن در کنار مردم باعث امیدواری مردم شوند، جمهوری اسلامی مخزن ثروت است و قطعاً با هدایت رهبری و وجود نیروهای بسیج از این شرایط اقتصادی خارج خواهیم شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.