1397-06-20 12:32
652
0
56855
شلیک7 فروند موشک فاتح 110 از فاصله 220 کیلومتری؛

مستندات اصابت موشک‌های سپاه به مواضع تروریست‌های حدکا + عکس

مستندات اصابت موشک‌های سپاه به مواضع تروریست‌ها در "۲ نقطه" از اقلیم کردستان عراق، منتشر شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از تسنیم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روز 17 شهریور ماه در یک عملیات موشکی، مقرهای حزب تروریستی دموکرات کردستان را با 7 فروند موشک هدف قرار داد.

این عملیات، در پی شرارت‌های ماه‌های اخیر گروهک‌های تروریستی وابسته به استکبار جهانی از اقلیم کردستان علیه مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران، که با اعزام تیم‌های متعدد تروریستی، ایجاد ناامنی و ارتکاب اعمال خرابکارانه و سلب امنیت و آرامش مردم استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه را دنبال می‌کردند، انجام شده است.

بیانیه سپاه درباره حمله موشکی به مواضع تروریست‌ها

سپاه اعلام کرده که این عملیات، در پی بی‌اعتنایی سران این گروهک‌ها به هشدارهای جدی مسئولین اقلیم کردستان عراق، مبنی بر عزم جمهوری اسلامی برای برچیدن پایگاه ‌ای آنان و ضرورت پایان بخشیدن به شرارت‌ها و اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی ضد ایران اسلامی، یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه با مشارکت یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه انجام شده و در آن، "جلسه سران" و "مرکز آموزش تروریست‌ها" هدف قرار داده است.

طبق اعلام حزب تروریستی دمکرات کردستان، در جریان این حمله موشکی، چند تن از رهبران این حزب کشته شده و بیش از 40 تن نیز زخمی شده‌اند.

* موشکی که سپاه در عملیات استفاده کرده است

طبق تصاویری که سپاه از این عملیات منتشر کرده، واضح است که موشک‌های به کار رفته در این عملیات، فاتح 110 بی هستند که دارای برد حدود 300 کیلومتر بوده و جزو موشک‌های نقطه‌زن ایران به حساب می‌آیند.

شلیک 7 فروند موشک فاتح 110 از فاصله 220 کیلومتری

این موشک‌ها در واقع محصول اواسط دهه 80 شمسی ایران (حدود سال 1384) بوده و دومین نسل از موشک‌های بالستیک ایران به شمار می‌روند که سر جنگی هدایت پذیر دارند. ایران، بعد از نسل دوم فاتح 110، دو نسل دیگر از فاتح را تحت عنوان فاتح 110 C و D رونمایی کرده و سپس نسخه‌های جدیدی از این موشک‌ها را تحت عنوان فاتح 313، ذوالفقار و فاتح مبین عملیاتی کرد.

موشک‌های فاتح 110 بی، موشک‌هایی سوخت جامد و بالستیک زاویه پرتاب هستند که از سر جنگی جداشونده با قابلیت هدایت پایانی مسیر بهره می‌برند.

* مختصات موشک‌های سپاه

سپاه پاسداران در این عملیات، موشک‌ها را از فاصله 220 کیلومتری و از داخل خاک ایران شلیک کرده و در ادامه بررسی خواهیم کرد که آیا، این موشک‌ها به هدف‌ها اصابت کرده‌اند یا خیر؟

* هدف اول

همانطور که سپاه در بیانیه‌ رسمی‌اش هم اعلام کرده، یکی از اهداف در واقع "جلسه سران" حزب تروریستی دموکرات کردستان بوده است؛ تصاویر هوایی منتشر شده توسط پهپادهای سپاه از لحظه اصابت موشک به هدف، نشان می‌دهد که منظور سپاه از جلسه سران، در واقع جلسه محرمانه کمیته مرکزی حزب دموکرات کردستان است که در قلعه دموکرات یا همان مقر فرماندهی این حزب تروریستی در حال برگزاری بوده است.


در فیلم منتشره هم واضح است که دو فروند از موشک‌های سپاه دقیقا به محل برگزاری جلسه اصابت کرده‌اند، یکی به آن بخشی از ساختمان که جلسه کمیته مرکزی حزب در آن در حال برگزاری بود (با خطای صفر) و دیگری در محوطه بیرونی ساختمان و با خطای حدود 5 متر.

* هدف دوم

با انتشار فیلم سپاه از لحظه اصابت موشک‌ها به مقر فرماندهی حزب تروریستی دمکرات کردستان و نمایش اصابت 2 فروند از موشک‌ها، این شبهه در فضای مجازی مطرح شد که، 4 موشک باقی مانده (یکی از موشک‌ها در فیم‌های منتشره احتمالا منحرف شده است) به کجا اصابت کرده‌اند.

بسیاری از کاربران فضای مجازی، به فیلمی استناد کردند که یک شهروند کُرد از لحظه اصابت موشک‌ها به نقطه‌ای در کوی سنجفق گرفته بود و در آن واضح بود که 4 فروند موشک به صورت خطی به یک نقطه نامشخص اصابت می‌کنند.

بسیاری معتقد بودند که این اصابت‌ها، در واقع خطای موشک است و موشک‌های سپاه نه تنها به هدف نخورده بلکه با خطای حدود 20 متری از یکدیگر، در نقطه‌ای از منطقه، با زمین اصابت کرده‌اند.

اما نگاهی دقیق‌تر به فیلم منتشره توسط سپاه و البته بیانیه رسمی سپاه، نشان می‌دهد که پای یک هدف دیگر هم در میان است. سپاه در بیانیه‌ای اعلام کرده که "مرکز آموزش تروریست‌ها" را هم هدف قرار داده است.

در فیلم منتشره توسط سپاه هم، نمایی بسیار کوتاه و چند ثانیه‌ای از محل اصابت موشک‌ها به مرکز آموزش تروریست‌ها هم منتشر شده است، که از دید بسیاری مغفول مانده است.

تصویر از دید دوربین پهپاد سپاه


تصویر از دید دوربین مردم بومی منطقه

در این چند ثانیه، واضح است که یک حفره بزرگ در وسط کمپ آموزشی تروریست‌های حزب دموکرات بر اثر اصابت موشک سپاه، ایجاد شده و یک موشک هم به چادرها یا ساختمان‌های این کمپ اصابت کرده و دود سفیدی از آن نقطه بلند شده است.

اگرچه فیلم کامل اصابت موشک‌ها به کمپ آموزشی منتشر نشده است، اما در فیلمی که مردم بومی منطقه گرفته‌اند، واضح است که سپاه در یک استراتژی معقول نظامی و برای تخریب کامل این کمپ، تلاش کرده که موشک‌ها را به صورت خطی به کمپ مورد اصابت قرار دهد که موفق هم بوده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.