1397-06-15 10:58
526
0
56711
مدیر آموزش و پرورش گرگان خبرداد؛

اختصاص 21 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و بازسازی مدارس گرگان

مدیرآموزش و پرورش گرگان گفت: رقم اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش گرگان برای ساخت فضاهای آموزشی حدود 21 میلیارد تومان است.

به گزارش گلستان ما؛ بهجت تربتی نژاد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: اصلی‌ترین رویکردهای آموزش و پرورش، کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های تربیتی و آموزشی است و در شهرستان گرگان هم این برنامه در دستور کار قرار گرفته و گام‌های خوبی در این زمینه برداشته خواهد شد.

وی افزود: بنده- تبصره 9 قانون سال 97 اجازه تغییر کاربری واحدهای آموزشی را به آموزش داده است و با صلاحدید استاندار 33 واحد آموزشی در شمول این قانون می گرد که سهم گرگان پنج واحد آموزشی خواهد بود .

مدیرآموزش و پرورش گرگان با اشاره به کمبود فضای آموزشی در گرگان، تصریح کرد: 30 درصد فضای آموزش ما نیازمند تخریب و بازسازی است که بخشی از از اعتبار اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و بخشی هم از کمک‌های خیرین تأمین خواهد شد.

وی ادامه داد : برای امسال مدرسه 22 بهمن و یک مدرسه ابتدایی در روستای شمس‌آباد این شهرستان در طرح تخریب و بازسازی قرار گرفته است. پروژه شهید قندهاری و سجادیه و آموزشگاه ملاصدرا در سال 97-98 تا حدودی پیشرفت خواهد کرد و مدرسه هدایت جنب بازار ماهی فروشان گرگان نیز تحویل خواهد شد.

تربتی نژاد رقم اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش گرگان را حدود 21 میلیارد تومان بیان کرد و گفت: 5 میلیارد و 800 میلیون تومان از اعتبارات ملی و حدود 15 میلیارد تومان از اعتبارات ملی برای ساخت مدرسه پیش بینی شده است.

این مقام مسئول یادآورشد :در سفر وزیر آموزش و پرورش به استان گلستان در هفته دولت امسال، 6 پروژه آموزشی برای شهرستان گرگان به تصویب رسیده که از 8 پروژه‌ای که در این سفر در بخش آموزش و پرورش ، 6 پروژه مربوط به شهرستان گرگان است.

وی اضافه کرد: از این تعداد 4 پروژه مدرسه‌سازی در شهر گرگان، یک مدرسه در مقطع متوسطه اول در روستای قزاق‌محله نومل ( کوی صدف) و کانون بازنشستگان فرهنگیان گرگان خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش گرگان خاطرنشان کرد: تأمین اعتبار برای اردوگاه دانش‌آموزی نشاط که در حال حاضر 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همچنین ایجاد یک کانون فرهنگی در شهرستان گمیشان از دیگر رهاوردهای سفر وزیر آموزش و پرورش به استان گلستان بود.

وی در ادامه به تداوم ثبت‌نام دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی در مدارس این شهرستان اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی ما ثبت‌نام بیش از 90 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف است. برای سال تحصیلی پیش‌رو 44 هزار و 220 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی خواهیم داشت که از این تعداد 7 هزار و 734 دانش‌آموز کلاس اولی هستند.

تربتی‌نژاد افزود: تعداد دانش‌آموزان در دوره متوسطه اول 18 هزار و 648 نفر، دوره دوم متوسطه 10 هزار و 500 نفر و در فنی‌و حرفه‌ای حدود 5 هزار نفر خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش گرگان در خصوص انتقال دبیرستان ایرانشهر به محمد آباد، اذعان کرد: این مدرسه با هزینه فراوانی از سوی خیر به صورت استاندارد در روستای محمد آباد ساخته شد. و در25 شهریور تمام امکانات ایرانشهر به مدرسه نمونه امام علی(ع) مصلی نژاد منتقل خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.