1397-06-12 13:31
459
0
56646
رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل ارومیه:

گردونه گرانی خودرو به نفع سودجویان و محتکران/ مردم مشتاقِ خرید خودرو در شرایط بحرانی هستند

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل ارومیه با بیان اینکه مردم در شرایط بحرانی بیشتر مشتاق خرید خودرو هستند گفت: دولت نظارتی بر بازار خودرو نداشته و امروز گرانی ها به نفع سودجویان و محتکران است.

به گزارش گلستان ما، محمد افرند در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز، در خصوص گرانی بی سابقه در بازارخودرو، گفت: امروز نمایندگی ها از تحویل خودرو به مردم جلوگیری کرده و هرکدام نسبت به انبار کردن خودرو های موجود اقدام می کنند تنها دلیل این اقدام نمایندگی ها نبودن نظارت کافی از سوی دولت است.

وی، افزود: شاید در خصوص خودرو های خارجی که با قیمت ارز رابطه مستقیم دارند گرانی ها قابل درک باشد اما درخصوص قیمت خودروهای داخلی که ۱۰۰ درصد آنان داخلی بوده این گرانی ها قابل درک نیست امروز شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی در قیمت پراید هستیم.

* هرچه گران تر خرید بیشتر!

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل ارومیه، با ابراز تاسف از اقدام مردم در بازار خودرو، گفت: متاسفانه  زمانی که قیمت خودرو کمتر از ۵۰ درصد قیمت فعلی بود مردم رغبتی برای خرید اتومبیل نداشته و حتی رکود قابل توجهی در بارز حاکم بود اما امروز مردم در این بحران گرانی توجهی به قیمت، نوع و حتی میزان آسیب دیدگی آن ندارند و هیچ خودرو ای بیش از یک روز در بازار دوام ندارد.

وی، تاکید کرد: اگر مراجعه کننده از خرید اتومبیل جلوگیری کرده و اقدام به خرید اتومبیل برای مدتی نکنند کاهش قیمت در بازار خودرو را شاهد خواهیم بود.

افرند،با بیان انتظارات خود از دولت، عنوان کرد: نظارت بر بازار خودرو وجود ندارد اگر نظارتی دقیق بربازار باشد این اوضاع را شاهد نخواهیم بود تا کنون حضور حتی یک نفر از ناظران را در نمایشگاه اتومبیل شاهد نبوده ایم.

وی، ادامه داد: اتومبیل هایی که دیروز در بازار حرفی برای گفتن نداشته و هیچ مشتری به خود اختصاص نمی دادند امروز به شدت از خرید آن اتومبیل ها استقبال شده، البته تنها شاهد افزایش قیمت در بازار خودرو نیستیم چراکه قطعات اتومبیل هم افزایش قابل توجهی داشته است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل ارومیه، تصریح کرد: شاید قیمت ارز در بازار به میزان  ۲ برابرافزایش داشته اما قیمت قطعات خودرو بیش از ۵ برابر افزایش دارد این نشان از سو استفاده از بازار افزایش قیمت ارز است.

* خودرو های احتکار شده آزاد شود

وی، با بیان اینکه دولت باید اقدامات اساسی در خصوص بازار خودرو داشته باشد، ابراز کرد: هر چه سریع تر باسید سودجویان و محتکران دستگیر شده و خودرو های احتکاری آزاد شود نمی توان منکر تاثیر تحریم ها بر بازار شد اما تاثیر سود جویان بیش از تحریم ها بر بازار است.

افرند عنوان کرد: سایت های ثبت نام خودرو قابلیت دسترسی نداشت و افرادی با سودجویی خودرو های ثبت نامی را به قیمت پایین خریداری کرده و به قیمت سرسام آوری وارد بازار می کنند علت عدم برخورد دولت با این افراد چیست؟

وی، در پایان تاکیدکرد: امیدواریم هر چه سریع تر دولت نظارت خود بر بازار فروش اتومبیل را دقیق تر کرده و مردم در راستای کاهش قیمت ها از خرید خودرو خودداری کنند تا شاید بهبودی در شرایط فعلی حاصل شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.