1397-06-12 12:27
557
0
56644
گزارش؛

فحاشی هایی که مسبوق به سابقه است؛ از "بتمرگ سر جات و پفیوز" تا "نادان و احمق"/ آیا مجلس با ادبیات زشت علی مطهری برخورد می‌کند؟

عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از ورود این هیئت به مسئله توهین علی مطهری به یکی از شهروندان خبر داده است و این درحالی است که ادبیات زشت علی مطهری مسبوق به سابقه است و مردم انتظار دارند این هیئت به طوری جدی با این نماینده مجلس برخورد کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا؛ طی روزهای گذشته کلیپ برخورد تند علی مطهری با یکی از شهروندان که نسبت به سخنرانی او انتقاداتی داشت در فضای مجازی دست به دست شد و با واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی همراه شد.

در فیلم منتشر شده یکی از شهروندان پس از اتمام سخنرانی علی مطهری در گلپایگان به سراغ وی می‌رود خطاب به مطهری می‌گوید که چرا به جای صحبت در خصوص گرانی‌ها و افزایش قیمت محصولات مختلف مانند پراید درباره عید غدیر سخن گفته است.

مطهری در پاسخ این شهروند را نادان و احمق خطاب می‌کند و این برخورد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی است که موجب به وجود آمدن موجی از انتقادات مردم نسبت وی به شده است.

ورود هیات نظارت به اظهارات مطهری در واکنش به یک منتقد

در پی این اقدام علی مطهری و افزایش انتقادات مردم، علیرضا سلیمی عضو هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان از بررسی سخنان علی مطهری در جلسه هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داد.

سلیمی با بیان اینکه مطهری باید از مردم و این شهروند که به او اهانت کرده عذرخواهی کند اظهار داشت: نماینده باید در هر صورت با سعه صدر و شرح صدر بیشتری با مردم برخورد داشته باشد. 

وی افزود: جا داشت که آقای مطهری به صورت منطقی به آن شخص پاسخ می‌داد که اجرا با مجلس نیست؛ بلکه مجری قانون در واقع دولت است و در ادامه هم  عنوان می‌کرد که استیضاح وزیر صنعت در دستور کار مجلس است.

سلیمی در ادامه یادآور شد: همه چیز در نظام اسلامی در واقع مردم هستند، حال اگر آقای مطهری از روی خستگی و یا فشار کاری و مسافرت‌های طولانی چنین صحبتی داشته است باید بداند که وقتی می‌خواهد در بین مردم باشد قبل از آن استراحت کند تا مرتکب چنین خطایی نباشد چراکه چنین برخوردهایی اصلا صحیح نیست. 

وی در خاتمه با اعلام اینکه این موضوع در جلسه‌ای که در اولین فرصت در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تشکیل می‌شود، مطرح خواهد شد و قطعا این هیات از بعد نظارتی خود توهین آقای مطهری را پیگیری می‌کند. 

سابقه فحاشی علی مطهری

آنچه قابل توجه است ادبیات زشت و رکیک مطهری است که پیش از این هم درصحن علنی مجلس شورای اسلامی شاهد آن بوده‌‌ایم؛ مطهری پیش از این هم در مجلس از الفاظی مانند "بتمرگ"، "خفه‌شو" و "پفیوز" برای صحبت با یک نماینده مجلس استفاده کرده بود.

تیر ماه سال 89 بود که علی مطهری نماینده مردم تهران، در مخالفت با فوریت طرح معتبر بودن اساسنامه جدید دانشگاه آزاد مصوب شورای عالی فرهنگی، با خواسته بیش از 150 نماینده مخالفت کرد و گفت که باید منتظر نظر شورای نگهبان ماند.

وی سپس با متهم کردن منتقدان اقدام اخیر مجلس به استفاده ابزاری از بیانات رهبر انقلاب، در سخنانی  اظهار داشت: آقای حسینیان در صحبت‌های خود گفتند به این طرح رای بدهید تا مشکلات اصولگرایان حل شود اما باید گفت اصولگرایان هیچ مشکلی جز شما و امثال شما و آقای کوچک اف ندارند!

پس از این سخنان و سکوت چند لحظه ای همه نمایندگان، کوچک‌زاده به نشانه اعتراض به این اهانت، یک شی را به سمت مطهری پرتاب کرد.

مطهری هم سپس کوچک زاده را با عبارات رکیکی چون "خفه شو"، "بتمرگ سر جات" و "پفیوز" آماج توهین های خود قرار داد.

باید منتظر ماند و دید که آیا هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اراده‌‌ای برای برخورد با این ادبیات زشت علی مطهری دارد یا خیر!

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.