1397-06-11 15:33
571
0
56620
معاون دادستان مرکز استان خراسان‌رضوی تشریح کرد؛

آخرین وضعیت "دختربچه ۹ ساله مشهدی"/ ازدواج وی منتفی شد؛ اگر دادستانی ورود نمی‌کرد قضیه سخت می‌شد

معاون دادستان مرکز استان خراسان‌رضوی آخرین وضعیت دختر ۹ ساله مشهدی که با ورود دادستانی از ازدواج وی جلوگیری شده را تشریح کرد.

به گزارش گلستان ما، نیره عابدین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس در مورد آخرین وضعیت دختر 9 ساله مشهدی اظهار داشت: مسئله‌ای که خیلی خاص است این است که دختر کم سن و سالی با فردی که تفاوت سنی زیادی دارد قرار بوده ازدواج کند و ورود به موقعی از سوی دادستانی صورت گرفته است و الحمدلله ورود به گونه‌ای بود که ازدواج منتفی شده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان‌رضوی گفت: در واقع می‌توان عنوان کرد که آن دختر از یک واقعه حقوقی و شرعی که می‌توانست به وی آسیب بزند پیشگیری شده و اگر آن شب ورود نمی‌کردیم قضیه سخت می‌شد و برای بحث طلاق باید تشریفاتی طی می‌شد.

عابدین زاده بیان کرد: برخی خیلی کنکاش دارند که در مورد دختر و خانواده وی بدانند؛ تاکنون اطلاع رسانی خوبی میان اورژانس اجتماعی و دادستانی شکل گرفته و نکته دیگر اینکه یک کودک نجات یافت اما کنکاش در زندگی شخصی آن کودک آسیب ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: باید با حفظ حرمت دختر زمینه‌ای با هماهنگی بهزیستی فراهم شود تا این دختر به خانواده بازگردد و هرگونه کنکاش غیرضروری سبب می‌شود این دختر به فضای جامعه بازنگردد. ورود به موقع و نجات در این قضیه صورت گرفته و شاید رسانه‌ای شدن بیشتر سبب شود این مسئله آسیب‌زا شود و باید حریم خصوصی رعایت شود؛ با کنکاش زیاد در حریم خصوصی مخالف هستیم.

عابدین زاده تاکید کرد: بنده مدافع و حامی این کودک هستم و نباید اجازه داد کنکاش زیادی در این حوزه صورت بگیرد؛ در همین چند روز مواجه با این مسئله بوده‌ایم و مردم نیز نسبت به این مسئله حساس شده و همین امر در حوزه پیشگیری مهم است.

وی بیان کرد: این دختر 9 ساله روز گذشته پیش بنده بود و با یکدیگر کلی صحبت کردیم و وضعیت وی خوب است؛ دید این دختر نسبت به ازدواج کاملا با دید یک بزرگسال متفاوت است و شاید نداند آقایی که در کنارش قرار گرفته چه نسبت حقوقی با وی دارد و شاید نگاهش این بوده این مهم یک شادی لحظه‌ای است و اینجاست که باید در کنارش باشیم.

معاون دادستان مرکز خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تا زمانی که مطمئن شویم می‌توانیم این کودک را تحویل سرپرستی دهیم که امنیت جانی و روانی کودک را تامین را کند از وی نگهداری می‌کنیم و عجله‌ای برای این مسئله نداریم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.