1397-06-09 06:53
482
0
56554
عضو هیئت رئیسه مجلس تشریح کرد؛

«روحانی» تا چه زمانی برای معرفی جایگزین «کرباسیان» فرصت دارد؟

عضو هیئت رئیسه مجلس روند معرفی وزیر پیشنهادی اقتصاد به مجلس را تشریح کرد.

به گزارش گلستان ما، اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس شورای‌اسلامی در گفت‌وگو با  تسنیم، با اشاره به برکناری مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و امور دارایی از این وزارتخانه،گفت: طبق آیین‌نامه داخلی پارلمان، رئیس‌جمهور از روز استیضاح وزیر، حداکثر به مدت 3 ماه فرصت دارد تا فرد جدیدی را به عنوان وزیر پیشنهادی به هیئت رئیسه قوه مقننه معرفی کند.

وی افزود: رئیس‌جمهور می‌تواند تا زمانی که جایگزینی را به مجلس معرفی نکرده وزارتخانه را با معرفی سرپرست اداره کند.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه رئیس‌جمهور معمولا پیش از اتمام فرصت 3 ماهه وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی می‌کند، اظهار داشت: امیدواریم با توجه به اهمیت این وزارتخانه روحانی هر چه سریع‌تر جایگزین وزیر اقتصاد و امور دارایی را معرفی کند.

رنجبرزاده در تشریح روند اخذ رای اعتماد وزیر اقتصاد از نمایندگان گفت: پس از معرفی وزیر از سوی رئیس‌جمهور به مجلس، هیئت رئیسه زمانی را برای حضور وزیر و دفاع رئیس جمهور از وزیر پیشنهادی در صحن علنی پارلمان تعیین می‌کند.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس، ادامه داد: در این جلسه وزیر از برنامه‌های خود دفاع و نمایندگان مخالف و موافق با وزیر پیشنهادی اظهارنظر کرده و در نهایت رای‌گیری انجام می‌شود.

رنجبرزاده با تاکید بر اینکه با توجه به اهمیت وزارت اقتصاد به صلاح نیست که این وزارتخانه با سرپرست اداره شود،گفت: اداره وزارتخانه‌ای که با مسائل اقتصادی سر و کار دارد بهتر است هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

انتهای‌ پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.