1397-06-05 10:33
425
0
56438
ابوالفضل ابوترابی:

100 دوتابعیتی در رده های بالای دولتی شناسایی شدند/ خبر دادم یک مسئول رده بالاتر از وزیر تابعیت اسکاتلند دارد، توهین ها آغاز شد/ به زودی اسامی دوتابعیتی ها اعلام می‌شود

ابوترابی با بیان اینکه دو تابعیتی ها از هر جناحی هستند اعلام کرد: اسامی این 100 نفر به زودی از تریبون مجلس برای اینکه عموم مردم با آنها آشنا شوند اعلام می شود؛ امیدواریم این هفته این اسامی قرائت شود. این 100 نفر در سطح معاونان وزارتخانه ها، استانداران و مسئولان رده بالای مملکتی دارای تابعیت مضاعف هستند.

به گزارش گلستان ما، ابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم تیران و نجف آباد در مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص تابعیت یکی از اعضای دولت از کشور اسکاتلند اظهار داشت: همانطور که قبلاً گفتم بعد از تحقیق و تفحص از دو تابعیتی ها، 100 نفر دو تابعیتی در رده های بالای دولتی شناسایی شد که بعد از این رسیدگی ها مشخص شد یکی از مسئولان رده بالای کشور که قبلاً هم گفته ایم بالاتر از وزیر است تابعیت دوم از کشور اسکاتلند دارد.

وی در ادامه افزود: بعد از اینکه این خبر را اعلام کردم رسانه های زنجیره و اصلاح طلب توهین های خود را آغاز کرده و بارها از تریبون های خود به خاطر این اظهارات من توهین کرده اند؛ توهین های خیلی زیادی به من شده است که بیشتر آنها غیر رسمی هستند اما برخی رسانه های اصلاح طلب این توهین های خود را علنی کردند.

نماینده مردم تیران و نجف آباد در مجلس با بیان اینکه با این توهین ها پای خودمان را از مساله دو تابعیتی ها عقب نمی کشیم بیان داشت: این موضوع گزارش 100 نفره مصادیق دو تابعیتی ها در هیات تحقیق و تفحص است و به صورت رسمی تهیه شده که در صحن رای گیری شده است.

ابوترابی با بیان اینکه دو تابعیتی ها از هر جناحی هستند اعلام کرد: اسامی این 100 نفر به زودی از تریبون مجلس برای اینکه عموم مردم با آنها آشنا شوند اعلام می شود؛ امیدواریم این هفته این اسامی قرائت شود. این 100 نفر در سطح معاونان وزارتخانه ها، استانداران و مسئولان رده بالای مملکتی دارای تابعیت مضاعف هستند.

وی ضمن اشاره به اینکه شناسایی دو تابعیتی ها در کشور سخت است عنوان کرد: تابعیت افراد را فقط خود فرد و کشوری که آن تابعیت را اعطا می کند می دانند و این جزء موضوعات محرمانه هر کشوری به شمار می رود از همین رو کشف دو تابعیتی ها کمی سخت است و ما در این مساله خلأ قانونی داریم.

نماینده مردم تیران و نجف آباد در مجلس با بیان اینکه کشف این افراد هم از طریق گزارش ها و یا رؤیت گذرنامه ها رخ داده است بیان داشت: این 100 نفر که شناسایی شده اند، دارای اقامت و گرین کارت هستند و همه آنها دو تابعیتی محض نیستند؛ در این تحقیق و تفحص پیشنهاداتی ارائه شده که این خلأ های قانونی برطرف شود.

ابوترابی در ادامه افزود باید خانواده شامل همسر و فرزندان مسئولان نیز در صورت داشتن تابعیت مضاعف از داشتن پست و مقام نهی شوند؛ از طرف دیگر مسئولانی که برای گرفتن پست می آیند باید سوگند یادکنند که خود یا همسر و فرزندانشان تابعیت مضاعف ندارند. به راه کارهای دیگری هم فکر شده است تا قانونی شوند.

وی همچنین گفت: این 100 نفر شامل برخی مسئولان و خانواده های آنها، برخی افراد که قبلاً مسئولیت های مهم داشتند بوده ولی پیش بینی می شود مسئولان دو تابعیتی و خانواده های آنها بسیار بیشتر باشد؛ البته در مرحله اول 200 نفر شناسایی شده بود که همه آنها صلتحیتشان برای مسئولیت از سوی وزارت اطلاعات رد شده بود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس در پایان تأکید کرد: تابعیت مضاعف خروس نیست که بخواند و همه مطلع شوند بلکه یک گذرنامه در جیب مسئولان است که از همین جهت شناسایی و کشف آن اندکی سخت است و تنها از سوی خود مسئولان مشخص می شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.