1397-06-04 10:33
543
0
56392
هنجارشکنی در بزرگترین گردهمایی مذهبی؛

اجرای برنامه‎های ضد‎فرهنگی با مدیریت اداره ارشاد در جوار یک امام‎زاده!

به مناسبت عید قربان جشنی برای عموم مردم در جوار امام زاده سید نجم الدین بشاگرد به همت اداره ارشاد شهرستان بشاگرد برگزار شد که با پخش آهنگ های نامتوازن با فضای معنوی امام زاده همراه بود.

به گزارش گلستان ما به نقل از هرمز؛ به مناسبت عید قربان جشنی برای عموم مردم در جوار امام زاده سید نجم الدین بشاگرد به همت اداره ارشاد شهرستان و همکاری سایر ارگان ها برگزار شد.

در مراسم جشن عید قربان چند نوع هنجارشکنی و بی حرمتی دیده می شد از پخش آهنگ های نامتوازن تا تشویق مردم به شادی بیشتر در جوار امام زاده سیدنجم الدین بشاگرد!

اینکه در جوار امام زاده سید نجم الدین به نام جشن، پخش آهنگ های نامتوازن با فضای معنوی امام زاده برگزار شود دیگر جشن و شادی نیست بلکه بهانه ای است برای حرمت شکنی و ارضای خواسته هایی که جامعه آن را نمی پسندند و همچنین در ذهن این گونه متبادر می‌شود که این مراسم نه برای شادی مردم که بیشتر بهانه ای برای خودنمایی عده‌ای ساختارشکن است که جامعه نیز آن را برنخواهد تابید.

اما پای اعتراضات مردم به ساختارشکنی مراسم عید قربان که در امام زاده نجم الدین به شبکه‌های اجتماعی نیز کشیده شد که فعالان فضای مجازی نیز از این فضا انتقاد و گلایه خود را به این اقدام اعلام کردند و جالب تر اینجاست که یکی از متولی های این برنامه اداره فرهنگ و ارشاد هرمزگان بوده که به تازگی در بشاگرد دایر شده است.

شکی نیست که ولنگاری فرهنگی در سایه نفاق فرهنگی رشد می‌کند و نفاق فرهنگی بستری مهیا برای رشد قارچ‌گونه و سریع ولنگاری فرهنگی است، به تعبیر بهتر نفاق فرهنگی بسترساز ولنگاری فرهنگی است که در این ایام متاسفانه روز به روز هم بیشتر دیده می‌شود.

بیماری فرهنگی مانند درد دندان است‌ تا به ریشه نزند و درد و تعفّنش امان را نبرد، کسی متوجّه و متذکّر آن نیست. این بیماری هم ساری و جاری است و اهل خبره ریشه و عوارضش را می‏ شناسد و نیک می‏ دانند اگر چه دیر نمودار می‏ شود؛ لیکن در وقت آشکاری امان را می‏ برد… آنگاه دیگر تیغ و درفش هم چاره کار نمی‏ کند تا چه رسد به مسکّن آرام‏ بخش.

شایسته است متولیان و برنامه ریزان فرهنگی همچون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره اوقاف شهرستان ، ائمه جمعه و جماعات، ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر، مسئولان فرهنگی ادارات و ارگان های دولتی نسبت به این هتک حرمت به ساحت مقدس امام زاده سیدنجم الدین به مردم شهید پرور، انقلابی و مذهبی شهرستان پاسخگو باشند؟

اینکه دستگاه های نظارتی و تایید محتوا در شهرستان شهرستان بشاگرد چه ارگان هایی هستند؟ چه کسی یا ارگانی باید گروه تئاترها، نسخه های تعزیه ها، سرودها، کنسرت ها و… را به لحاظ شکلی و محتوایی نظارت و مدیریت کند؟

کسی مخالف شادی مردم نیست ولی شادی در سایه عقلانیت و دین هنگامی که می توان با ابزارهای هنری همچون تئاتر و سرود مردم را شاد کرد اما اینکه اداره ارشاد بشاگرد باید در فضای معنوی آهنگ های نامتوازن پخش کند جای بسی سوال است.

استقبال پنج هزار نفری مردم شرق هرمزگان از برنامه جشن عید قربان دلیل قانع کننده ای برای درست و سالم بودن یک برنامه نیست، چنانچه در لشکر یزید هزاران نفر تماشاچی تکه تکه شدن جگر گوشه پیامبر اکرم (ص) و باطن و ظاهر دین بودند.

آنچه هر روز بیش از گذشته شاهدش هستیم، «ابتذال فرهنگی» و «ترویج فحشا» در جامعه است که متاسفانه در بسیاری از موارد فضای باز و همراهی برخی از مسئولان هم در افزایش این رخنه فرهنگی بی تاثیر نبوده است.

مراسم شب عید قربان با فضای معنوی امام زاده همخوانی نداشت

حجت الاسلام بهروزه، امام جمعه بشاگرد با اشاره به حواشی جشن عید قربان در جوار امام زاده سیدنجم الدین بشاگرد اظهار کرد: اصل جشن محتوای خوبی داشت اما به واسطه برخی شیطنت ها و ضعف ها موجب گلایه برخی از اقشار مردم شد.

امام جمعه بشاگرد با بیان اینکه متولی و برگزار کننده جشن عید قربان اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بشاگرد بوده است، تصریح کرد: اصل برنامه هایی که اداره فرهنگ و ارشاد برنامه ریزی کرده بودند این چنین آهنگ های نامتوازنی نبوده و کاملا جانبدارانه بود که اما به قول خودشان شیطنت های اشتباهی بوده است.

وی افزود: اداره ارشاد دفاع نخواهم کرد چرا که حرکت اشتباهی صورت گرفته و نباید در جوار امام زاده این چنین آهنگ های نامتوازنی پخش شود.

امام جمعه بشاگرد بیان کرد: شخصا از حرکت اداره ارشاد و پخش آهنگ های نامتوازن با فضای معنوی امام زاده گلایه مندم اما در بین برنامه و پخش زنده نمی توانستیم جلوی آن را بگیریم.

حجت الاسلام بهروزه خاطر نشان کرد: باید برنامه ریزی های بهتر و مناسب در مراسمات دیگر از بروز چنین مشکلات و حواشی خودداری کرد.

رهبر فرزانه انقلاب با دستور انقلابی آتش به اختیار، از یک طرف ناکارآمدی متولیان فرهنگی را و عدم رضایت خویش از این دستگاه های عریض و طویل را اعلام می کند و از سوی دیگر از فعالین فرهنگی دعوت می کند تا دیر نشده اقدامات لازم و بجا را انجام دهند و جلوی نقشه های شوم دشمنان در قلمرو فرهنگ را بگیرند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.