1397-05-22 16:27
413
0
56014
پیشنهاد عضو خبرگان رهبری به قوه‌قضائیه؛

دستور عرضه اجناسِ احتکار را صادر و اصل پول را به صاحب مال بازگردانید/ از بسیج در معرفی اخلالگران حمایت کنید

پورمحمدی گفت: قانون تنها برای ضعفا و فقرا طراحی نشده است. در اجرای قانون نباید غنی و فقیر متفاوت باشند.

به گزارش گلستان ما به نقل از آناج ، حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شهرستان مراغه با اشاره به کشف انبارهای احتکار و لزوم برخورد با محتکرین به خبرنگار آناج گفت: حاکمیت قضایی کشور باید طوری با اخلالگران اقتصادی برخورد کند که درس عبرتی برای دیگران باشد.

وی افزود: احکام احتکار به طور واضح در فقه مطرح شده و این وظیفه‌ی قوه‌ی قضاییه است تا براساس دستور اسلام و آنطوری که فقها گفته‌اند عمل کنند و به این موضوعات رسیدگی شود.

عضو خبرگان رهبری با طرح پیشنهاد به قوه قضائیه اظهار داشت: قوه‌ی قضاییه می‌تواند با صدور دستوری، تمامی آن اجناس احتکار را ضبط کرده‌ و به قیمت واقعی و عادلانه به دست مردم برسانند؛ البته باید اصل پول اجناس فروخته شده، به صاحب مال بازگردانده شود.

حجت الاسلام پورمحمدی رسیدگی به قضیه‌ی احتکار را وظیفه‌ی نظام و مجموعه‌ی قوا به خصوص قوه‌ی قضاییه دانست و اذعان داشت: این قوه باید به گونه‌ای عمل کند که واقعا درس عبرتی شود برای افرادی که دست به این کارها می‌زنند، تا بلکه جلوی اخلالگری ها گرفته شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کشف اجناس احتکار عمدتا توسط بسیج انجام شده، اظهار داشت: باید از بسیجیان سرافراز و عموم مردمی که در معرفی انبارهای احتکار همراهی میکنند حمایت و تشکر کرد.

وی  با اشاره به قوانین برخورد با اخلالگران اقتصادی متذکر شد: قانون تنها برای ضعفا نیست بلکه باید برای همه به صورت یکسان اعمال شود؛ اینگونه نباشد که اگر ضعیف یا فقیری خطایی انجام داد فوری او را مجازات کنند اما اگر همان خطا را افراد ثروتمند و دارای نفوذ انجام دادند، نادیده گرفته شود.

حجت الاسلام پورمحمدی در پایان خاطرنشان کرد: اعمال مجازات برای محتکرین و اخلالگران اقتصادی باید طوری باشد که جرات تکرار فساد وجود نداشته باشند؛ گاها افراد گناه‌کار به درستی مجازات نمی‌شوند و درس عبرت نمی گیرند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.