1397-05-21 17:01
1288
0
55991
در بین 120 مخترع شرکت کننده در جشنواره رویش؛

دانشجوی گلستانی مخترع برتر شناخته شد

دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان توانست در جشنواره رویش بنیاد ملی نخبگان کشور رتبه برتر و گواهی سطح3 را به همراه دکتر زارعی عضو هیئت علمی این دانشگاه کسب کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از دانشجوسلام؛ مهرداد باباربیع در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: جشنواره رویش چندین مرتبه از سوی بنیاد ملی نخبگان و در استانهای مختلف برگزار شد و امسال نیز به نام جشنواره رویش البرز به میزبانی استان آذربایجان غربی در ارومیه انجام شد.

وی در خصوص چگونگی شرکت در این جشنواره بیان کرد: اختراعاتی که قبلا توسط مخترعین در بنیاد مالکیت معنوی کشور ثبت اختراع شده باشد می توانستند در این جشنواره شرکت کنند .

وی ادامه داد: این مسابقات دارای دو مرحله داوری است که در مرحله اول نزدیک به 120 نفر به صورت غیر حضوری شرکت کردند و با ارائه مشخصات اختراع خود مورد ارزیابی اولیه قرار گرفتند که از بین آنان قریب به 60 نفر پذیرفته شدند.

9011

این مخترع برتر گفت: مرحله دوم به صورت حضوری انجام شد که در این دوره باید اختراع خود را برای چهار داور حاضر در مسابقه توضیح می دادیم و با لطف خدا توانستیم در این مقطع  هم جزو شانزده اختراع برتر شناخته شویم و گواهی سطح3 جشنواره را کسب کنیم.

وی درباره اهمیت این گواهی بیان کرد: با دریافت این گواهی هم از جوایز تحصیلی آن می توان استفاده کرد  و هم برای تجاری سازی اختراع خود از آن استفاده می کنیم که هدف اصلی شرکت کنندگان همین مورد است.

باباربیع توضیح داد: با توجه به مشکلاتی که در زمینه کودهای شیمیایی داشتیم توانستیم کودهای ارگانیک و به صورت کومپوستهای فلزشده و استوانه ای که از مواد قابل باریافت است تهیه و در بحثهای باغبانی و به خصوص خاک گلدانها از آن استفاده کنیم .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.