1397-04-30 12:22
353
0
55405
کوسه غراوی:

دولت برای تولید صنایع دستی یارانه دهد/ صنایع دستی ایران در آرزوی بازاریابی مناسب

نایب رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس به دولت پیشنهاد داد با پرداخت یارانه به تولیدکنندگان صنایع دستی، قیمت نهایی این محصولات را در بازار داخلی کاهش دهد.

به گزارش گلستان ما، شهرام کوسه غراوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به لزوم کاربردی کردن صنایع دستی، گفت: متاسفانه امروزه مدیریت ناکارآمد در بخش صنایع دستی باعث شده که بسیای از تولیدکنندگان و شاغلان این صنعت با ورشکستگی مواجه شوند؛ برای پیشرفت و ارتقای یک حوزه باید مدیرانی که در رأس امور قرار دارند، به مشکلات و مسائل آن صنعت اشراف داشته باشند تا بتوانند اقدامات لازم برای رفع موانع را انجام دهند این در حالی است در حال حاضر مدیریت در این بخش بهینه و کارا نیست.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تنوع صنایع دستی ایرانی، عنوان کرد: کشور ما در معرفی محصولات صنایع دستی موفق نبوده است؛ تا چه حد صنایع دستی و فرش ایرانی به جهان معرفی شده؟ تا چه اندازه برای فروش و خرید این محصولات تبلیغ شده و فرهنگ‌سازی صورت گرفته است؟ به چه میزان برای فروش اینترنتی صنایع دستی و صادرات به کشورهای دیگر بسترها و تسهیلات در نظر گرفته شده است؟

وی با بیان اینکه در صورتی که محصولات صنایع دستی با فرهنگ ایرانیان عجین شود، بهتر و بیشتر در زندگی آنها نهادینه می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه صنایع دستی با محصولاتی که فرهنگ آن هنوز در بین مردم نهادینه نشده، جایگزین شده است.

نایب رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی در مجلس با بیان اینکه برای ایجاد رونق در صنایع دستی باید صادرات و تبلغیات در این حوزه افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: دولت می‌تواند با پرداخت سوبسید و یارانه به تولیدکنندگان صنایع دستی قیمت عرضه این محصولات را در بازار کاهش دهد؛ در نتیجه مردم نیز توان خرید صنایع دستی را دارند البته نقش بخش خصوصی را نیز نباید در این زمینه نادیده گرفت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.