1393-08-18 07:28
8862
3
5523

143 دوربین از ایران هک شده و آنلاین پخش میشود ! + تصاویر

این تعداد دوربین به نظر شامل دوربین های عمومی و خصوصی است که در نقاط مختلف کشور از جمله در تهران، اصفهان، بیرجند، آمل، بابلسر، همدان، گنبد کاووس، گرگان، مشهد، کرج، قم، شیراز، تبریز، و بسیاری دیگر از شهرهای کشور است. مجموعا 73 هزار دوربین از سراسر دنیا هک شده و به شکل آنلاین در این وب سایت تصاویر آنها پخش میشود!

به گزارش گلستان ما به نقل از تابناک، در حالی که بسیاری از افراد اقدام به نصب دوربین های مدار بسته برای امنیت خود میکنند، اما یک وب سایت به خوبی نشان میدهد که عدم رعایت نکات ایمنی از جمله انتخاب گذرواژه قوی برای دوربین ها، تا چه حد میتواند منجر به عدم امنیت و حتی از دست رفتن اطلاعات محرمانه و شخصی شود.

وب سایتی با عنوان Insecam – اینجا – مجموعا بیش از 73 هزار IP Camera را هک کرده و برای تماشای عموم به شکل آنلاین قرار داده است! در حالی که این وب سایت اشاره کرده است که تنها هدف از این موضوع نشان دادن عدم قوت تنظیمات پیش فرض امنیتی این دوربین ها و آگاهی کاربران از این موضوع است، اما عملا منجر به آ نشده است که حریم خصوصی بسیاری از افراد در سراسر دنیا نقض شده و مورد تجاوز قرار گیرد:

صد و چهل و سه دوربین از ایران هک شده و آنلاین پخش میشود

دوربین هایی که توسط این وب سایت هک شده و به نمایش در آمده از همه نقاط از جمله مکان های عمومی همچون تفریح گاه ها و پارکینگ ها تا نقاط خصوصی همچون منازل افراد را در بر میگیرد. به نظر میرسد که دروبین ها نیز از مدل ها متفاوت و از سازندگان مختلف هستند.

صاحب این وب سایت البته ناشناخته است و این وب سایت با نام فردی GoDaddy ثبت شده است که به آدرسی در موسکو لینک شده. وی ادعا کرده است: این وب سایت برای این طراحی شده است که اهمیت تنظیمات امنیتی را نشان دهد. همچنین اشاره شده است که امکان خارج کردن دوربین های هک شده از فهرست این وب سایت وجود دارد. تنها کافی است که گذرواژه دوربین خود را تغییر دهید!

نکته جالب در خصوص این وب سایت برای ما این است که در مجموع 143 دوربین از ایران نیز در این فهرست دیده میشود. دوربین هایی که تقریبا از همه نقاط ایران هستند:

صد و چهل و سه دوربین از ایران هک شده و آنلاین پخش میشود

همچنین در این وب سایت با باز کردن هر کدام از دوربین های موجود میتوان آدرس دقیق آن را بر روی نقشه گوگل به همراه سایر اطلاعات موجود از آن را نیز مشاهده کرد:

صد و چهل و سه دوربین از ایران هک شده و آنلاین پخش میشود

همانگونه که ذکر شد این وب سایت اغلب دوربین هایی را که با گذرواژه های ضعیف یا پیش فرض در حالت فعالیت هستند را هک نموده و بر در فضای آنلاین قرار داده است. راه مناسب این است که اگر شما نیز جزو آن دسته از کاربران این دوربین ها هستید، هم اکنون نسبت به تغییر گذرواژه دوربین خود اقدام کنید.

صد و چهل و سه دوربین از ایران هک شده و آنلاین پخش میشود

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

صابر

Ok

0
0
پاسخ
1393-08-21 05:47
صابر

Okmkkf

0
0
پاسخ
1393-08-21 05:49
ابی

من رفتم تو سایتش ولی الان نزدیک به 80 تاهه

0
0
پاسخ
1393-08-21 18:17

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.