1397-03-30 12:34
441
0
54518
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس نهم:

لایحه FATF نفوذ جدید دشمنان نظام به ایران است/مجلس و دولت باید انقلابی عمل کنند

نماینده اسبق مردم همدان و فامنین با اشاره به کنوانسیون استعماری FATF اظهار داشت:این چنین لوایح استعماری وسیله‌ای و ابزاری در دست دولتهای زورگو شده است که به کشورهای کوچکتر از خود زور بگویند و آنها را دست بگیرند.

به گزارش گلستان ما، ابراهیم کارخانه ای در گفتگو با نافع افزود: قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم در سال 1394 تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و در بهمن ماه همان سال مورد تصویب قرار گرفت و در اسفند نیز به دولت ابلاغ شد.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس نهم با بیان اینکه موضوع پیوستن ایران به FATF به دولت یازدهم بر می گردد افزود: تفاوت دیدگاه درباره تروریسم، مشکل اساسی ما در این لایحه است.

وی ادامه داد: تعاریفی که آنها از تروریسم دارند با تعاریفی که ما از آن داریم کاملاً متفاوت است.

کارخانه ای افزود:آن‌ها گروه‌هایی مانند داعش و امسال این‌ها را و یا گروه‌هایی که تحت نفوذ آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در منطقه اقدامات مربوط به ترور انجام می‌دهند را تأیید یا حمایت می‌کنند .

وی گفت:بر اساس این لایحه استعماری و تعریف آنها از تروریسم ،در مقابل گروه‌هایی که برای دفاع از کشورشان و در مقابل دشمن می‌ایستند مثل حماس در فلسطین، حزب‌الله در لبنان، حشدالشعبی در عراق و امثال این‌ها را گروه تروریست می‌دانند.

وی تاکید کرد:این کنوانسیون با منافع ملی ما همخوانی ندارد و باید تصمیمات درستی در این زمینه اخذ شود.

وی با اشاره به فرصت دوماه مجلس به دولت برای بررسی بیشتر این موضوع خاطر نشان کرد:دولت نسبت به حفظ منافع ملی در این لایحه باید حساسیت بیشتری داشته باشد و نباید فریب ادبیات دروغین آنها در قالب دیبلماسی لبخند را بخورند.

انتهای پیام/

 

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.