1397-03-30 13:33
368
0
54511
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد:

کاهش 50 درصدی ظرفیت ساخت واحدهای مسکونی/ تقاضای ساخت مسکن نصف شد/ "بد مسکنی" جای خانه دار شدن را گرفته است

شهریاری تشریح دلایل این کاهش 50 درصدی ساخت مسکن در کشور گفت: یکی از این دلایل کاهش صدور پروانه های ساخت مسکن در کشور می باشد که این امر هم مربوط به کاهش تقاضا برای ساخت مسکن در کشور است که موجب کاهش صدور پروانه نیز شده است.

به گزارش گلستان ما، حسینعلی شهریاری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به کاهش ظرفیت ساخت واحدهای مسکونی در کشور اظهارداشت: صدور پروانه های ساخت واحد های مسکونی در سال های مختلف دارای فراز و نشیب های فراوانی بوده است ، اخیرا نیز اعلام شده که ظرفیت ساخت واحدهای مسکونی با کاهش 50درصدی مواجه بوده است.

وی در ادامه تشریح دلایل این کاهش 50 درصدی ساخت مسکن در کشور گفت: یکی از این دلایل کاهش صدور پروانه های ساخت مسکن در کشور می باشد که این امر هم مربوط به کاهش تقاضا برای ساخت مسکن در کشور است که موجب کاهش صدور پروانه نیز شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ظرفیت ساخت مسکن در سال از 800 هزار واحد به کمتر از 400 هزار واحد در سال رسیده است که این به معنای کاهش 50 درصدی ظرفیت ساخت مسکن در کشور است.

شهریاری ادامه داد: در برخی سال های با افزایش ظرفیت و در برخی از سال ها با کاهش مواجه شده ایم که امسال نیز با کاهش شدید در این زمینه مواجه شده ایم و دلیل این امر نیز کاهش صدور پروانه ساخت مسکن در کشور بوده است که این امر هم برگفته از کاهش تقاضا برای ساخت مسکن بوده است.

وی افزود: عوامل اقتصادی نیز رکود ، تورم و ... موجب کاهش تقاضا برای ساخت مسکن در کشور شده و این امر هم موجب کاهش صدور پروانه و به طبع کاهش 50 درصدی ظرفیت ساخت مسکن در کشور شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از چالش های حوزه مسکن بد مسکنی است ، عنوان کرد: بد مسکنی یکی از اصلی ترین چالش های حوزه مسکن است ، خانه هایی که در اطراف و حاشیه شهر ها و برخی از بافت های فرسوده قرار دارند به معضل اصلی در بحث مسکن تبدیل شده است که این بافت ها باید هر چه زودتر بازسازی شوند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.