1397-03-30 03:33
532
0
54489

سفری خاطره انگیز به دل کوه های دنا/ غار ده شیخ جاذبه ای با 135 میلیون سال قدمت+ تصاویر

غار ده شیخ را می توان یکی از پدیده های نادر استان نامید که تا همین چند سال پیش نا شناخته مانده بود و بعد از کشف آن توسط چوپانی از توابع ده شیخ با همکاری سرمایه گذار غیر بومی محلی برای جذب توریست شده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از صبح زاگرس شهر تاریخی پاتاوه مرکز بخش ۳۰ هزار نفری پاتاوه از توابع شهرستان دنا از جاذبه‌های بدیعی برخوردار است. برای دسترسی به این جاذبه شگفت‌انگیز باید ابتدا به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کنید، بعد از سفر به یاسوج و طی کردن مسافتی حدود ۴۵ کیلومتر به بخش پاتاوه شهرستان دنا می‌رسید تا پس از آن با گذر از مناظر طبیعی و پل تاریخی پاتاوه به دنیای اسرارآمیز یکی از زیباترین غارهای ناشناخته ایران قدم بگذارید.

غار ده شیخ با قدمتی 135 میلیون ساله دارای ۷ تالار اصلی و شش ورودی و خروجی است که با پناهگاه‌های صخره‌ای استتار شده و با نظر سرمایه‌گذار، در حال حاضر از ورودی شرقی غار استفاده می‌شود.

این غار زیبا دارای جاذبه های بی نظیری هم چون قندیل ها، صخره های آهکی ،گودال ها و حفرهایی که هنوز هم نا شناخته مانده و کم کم و به مرور زمان در حال اکتشاف آن هستند. وقتی داخل غار می شویم به فضای دارای هوایی خنک و متبوع می رسیم که در نوع خود منحصر به فرد است.

از دیگر فرضیاتی که در مورد غار وجود دارد این است که گفته می شود در داخل غار دریاچه ای بزرگ وجود دارد که با اکتشافات جدید تر می توان این فرضیه را ثابت کرد.

از محاسن خوب که سرمایه گذار غار برای گردشگران این غار زیبا فراهم کرده می توان به بوفه های خرید ، جاده آسفالت، وسایل رفت و امد تا دهانه ورودی غار، سرویس های بهداشتی ، راهنمای گردشگران و... است.

امیدواریم در آینده به سبب وجود چنین غار زیبایی در قلب کوه های بخش پاتاوه شاهد رونق اقتصادی و گردشگری هر چه بیشتر این منطقه زیبا از شهرستان دنا باشیم.

گفتنی است ساعات بازدید غار ده شیخ همه روزه از ساعت 8 صبح تا 8 شب است.

 
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.