1397-03-14 15:26
739
0
54045
وقتی اقتصاد مقاومتی در مناطق محروم رونق می گیرد؛

اشتغالزایی با پرورش شترمرغ/ بانوی بجنوردی: چندین خانواده به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به فعالیت هستند

کارآفرین بجنوردی گفت: مسئولان برای رونق تولید بایستی بروکراسی اداری را کاهش دهند.

به گزارش گلستان ما به نقل از عصراترک ؛ امروزه مهمترین چالش کشور اقتصاد است و تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و معیشتی، تحقق اقتصاد مقاومتی است؛ آری «اقتصاد مقاومتی» واژه‎ای نام‎آشنا که سال‎هاست به یکی از دغدغه‎های مهم رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تبدیل شده است تا با نهادینه  شدن آن در جامعه روح و جان کشور با اقتصاد درون‎زا و متکی به تولید داخل انس بگیرد.

خانم محبوبه آگاهی کارآفرین بجنوردی است که از ظرفیت‌‌های موجود بهره گرفته و در کنار آشنایان با پرورش شتر مرغ در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی گام برداشته است.

پرورش شترمرغ یکی از بهترین راه های حصول و تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می رود چرا که از سودآوری بسیار خوبی برخوردار است. با توجه به قابل استفاده بودن تمامی اجزای شترمرغ این موجود فاقد هرگونه مواد زاید و دور ریختنی است بنابراین با بهره برداری در صنابع مختلف می تواند یکه تاز در رقابت با سایر حیوانات پرورشی باشد.

این کارآفرین بجنوردی در گفتگو با خبرنگار عصراترک، گفت: چندین سال است که در این کار فعالیت می کنم  و با علاقه ای که به کارآفرینی داشتم و تجربه قبلی که در اطرافمان داشتیم ، این کار را با توکل بر خدا شروع کردم.

وی افزود: درابتدا با تعداد اندکی شترمرغ این کار را شروع کردیم با گذشت دوره پرورش آن‌ها بسیاری از مسائل برایمان روشن شد و به همین ترتیب در سالهای بعد نسبت به تولید جوجه‌ اقدام کردیم و هم اکنون" مزرعه آگاهی "در شرایط مناسبی قرار دارد. که نیاز به حمایت بیشتر را دارد.

وی  از اهداف  راه اندازی این طرح را ریسک کردن برای رسیدن به هدف و توسعه اشتغال و اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: صنعت گوشت و پوست شتر مرغ امروز به عنوان یکی از قطب های مهم اقتصاد گوشتی در دنیا محسوب شده و حتی از تخم این پرنده آفریقایی می توان تولید ثروت کرد.

خانم آگاهی در ادامه بیان داشت: با راه اندازی این کار چندین خانواده به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به مشکلات  پیشرو گفت: در حال حاضر جهت توسعه پیگیر اخذ مجوز های لازم هستیم تا بتوانیم محصولات را به صورت مستقیم ، استاندار و با پروانه بهداشت  عرضه نمائیم که ضمن تشکر از حمایت های دکتر پورعیسی معاون محترم استاندار و مهندس درخشانی و مهندس مبارکی معاون محترم امور دام جهادکشاورزی ولی در پائین دست متاسفانه همچنان در گیر و دار اداری هستیم .


وی به کسانی که می خواهند کار پرورش شترمرغ را شروع کنند ، گفت: کسانی که این کار را می خواهند شروع کنند بایستی حتما به این کارعلاقه داشته باشند و  فقط با هدف کسب درآمد وارد این کار نشوند و قبل از هر چیزی اطلاعات خودشان را بالا ببرند چرا که این کار بسیار علمی است و جزئیات و حساسیت خودش را دارد و در صورت عدم توجه مناسب تلفات اجتناب ناپذی  است .

این کارآفرین بجنوردی، اظهار داشت: من و همسرم علاقه خاصی به این کار داریم و برنامه داریم با حمایت مسئولین با هدف اشتغال زایی ، فعالیت متفاوتی را دنبال کنیم .

وی بیان داشت: بایستی دولت از تولید کنندگان حمایت کند، در ادارت مشاهده میکنیم خیلی از جوانان برای اخذ مجوز، راهنمایی  و ...دوندگی های زیادی می کنند که متاسفانه بروکراسی و پیچیدگی و عدم راهنمایی مناسب  جوانان از تولید پشیمان می شوند که لازم است هم راستا با شعارهای حمایتی رفتار شود.

وی به جوانان توصیه کرد به دنبال کار پشت میز نشینی نباشند چون کار عار نیست مهم این است که رزق حلال کسب کنند، آنها می توانند با یافتن مسیر درست و البته با حمایت مسئولین و با همت بالا و پشتکار قوی برای خود اشتغال زایی کنند.

 آگاهی با اشاره به خواص روغن شتر مرغ ، افزود: درمان زخم ها و کبودی ها، ترمیم سوختگی، تسکین دردهای عضلانی و جلوگیزی از ریزش مو، اینها تنها بخشی از فواید روغن شتر مرغ است.

وی افزود: چرم شترمرغ یکی از بهترین چرم‌های حیوانی است که از لحاظ مقاومت دومین چرم دنیاست  که بسیاری از فروشگاه‌های محصولات آن را در معرض فروش می‌گذارند، که صد افسوس صنعت چرمسازی ما نیز بیمار است .

وی ادامه داد : پر شترمرغ نیز یکی از منحصر به فردترین پرهاست که بسیار لطیف و در عین لطافت قابل انعطاف نیز می‌باشد و دارای یونهای الکتریسیته می باشند که برای گرد گیری بسیار متفاوت است  و از آن در ساخت بسیاری از کالاهای تزئینی و کاربردی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.