1397-03-13 15:28
985
5
54003
وعده 6 ساله روحانی عملی نشد؛

مانع‌تراشی «جهانگیری» در معرفی منطقه آزاد تجاری مازندران!/ خدمت به مردم یا منافع سیاسی؟!

در حالی اواخر اردیبهشت ماه امسال در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران با ایجاد طرح منطقه ویژه اقتصادی در بندر فریدونکنار و طرح منطقه ویژه گردشگری در نور موافقت شده است که طی روزهای اخیر نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای پرده از ماجرایی برداشت و گفت: اگر «جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور را به این حوزه انتخابیه نمی‌آوردیم، دو سال قبل سوت «منطقه آزاد» را در «امیرآباد» ‌می‌زدند.

به گزارش گلستان ما به نقل از بلاغ، مازندران همیشه برای توسعه با چالش‌های غربی و شرقی مواجه بوده است.

هیچ وقت متولیان و دست‌اندرکاران استانی پیگر منافع استانی نبودند و همچنان نیستند.

مانع‌تراشی برای ایجاد یک منطقه آزاد مشت نمونه خروار جلوگیری از توسعه استان مازندران است.

در سایر موضوعات وقتی بحث توسعه به میان می‌آید بحث غربی و شرقی بودن بیشتر از سایر مسائل خودنمایی می‌کند.

حتی بحث غربی و شرقی بودن در انتخاب مدیران هم به شدت دخالت داده می‌شود.

کشمکش بین غرب، شرق و مرکز استان به حدی جدی است که موضوع حتی به مسؤولان ملی هم کشیده شده است و تصمیم گیری‌های کلان در استان مبتنی بر پایه‌های فکری غربی و شرقی در استان بدون توجه به مصالح مردم در نظر گرفته می‌شود.

در بحث منطقه آزاد موضوع حتی فراتر از مصالح مردم بوده و دولت حاکم مسائل انتخاباتی را در معرفی منطقه آزاد تجاری لحاظ کرده و با وجود اطلاع کافی از قابلیت‌های امیرآباد معرفی این منطقه را به بعد از انتخابات موکول کرده و در حال حاضر هم بحث نظر کارشناسان را مد نظر قرار داده است.

اینکه منطقه آزاد تجاری می‌تواند برای توسعه استان مزیت محسوب شود یا خیر در جای خودش قابل بحث است ولی اینکه چرا دولت همه مسائل را با دغدغه‌های انتخاباتی خویش گره زده و در معرفی یک منطقه آزاد به دنبال هزینه تراشی در استان هست جای بحث دارد.

یکی از وعده‌های روحانی به استان مازندران معرفی یک منطقه آزاد تجاری برای استان بوده است که با وجود گذشته حدود چهار سال از این سفر و نزدیک به 6 سال از فعالیت دولت تدبیر و امید این موضوع عملیاتی نشده است.

البته اختلاف نظر بین نمایندگان در معرفی منطقه آزاد را نمی‌توان نادیده گرفت ولی اینکه چرا دولت به این اختلاف‌نظرها دامن می‌زند قصه‌ای است که بیشتر از آنکه منافع مردم حفظ شود بحث منفعت‌های شخصی در میان است.

در حال حاضر عقب‌نشینی نمایندگان غرب استان از موضوع منطقه آزاد حداقل در سبد رای آنها به شدت اثرگذار است به همین دلیل تلاش دارند تا دوباره از این موضوع برای خودشان نزد مردم کسب اعتبار کنند، از طرفی دیگر رقبای انتخاباتی نمایندگان فعلی همین موضوع را دست مایه تخریب که شاید نه؛ اما انتقاد قرار داده و برگ برنده‌ای برای کاهش مقبولیت رقبا در اختیار دارند.

در روزهای اخیر دوباره زمزمه معرفی منطقه آزاد تجاری مطرح است، به نظر می‌رسد که نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار به معرفی یک منطقه ویژه اقتصادی قانع شده است، نماینده نور و محمودآباد برای مردم خویش منطقه ویژه گردشگری را از این کش و قوس نصیب خویش کرده است و در نهایت امیرآباد به عنوان منطقه آزاد تجاری معرفی می‌شود.

اما تکلیف دم خروس چه می‌شود، دم خروس همان ترس انتخاباتی روحانی از معرفی منطقه آزاد تجاری حدود چند ماه قبل از انتخابات بوده است که به وی اعلام شده است اگر امیرآباد به عنوان منطقه آزاد تجاری اعلام شود حدود دو میلیون رای غرب استان را از دست خواهد داد و این موضوع تا مدت‌ها از مردم پنهان بود که روزهای گذشته احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی به سفر معاون اول رئیس جمهور به غرب استان و توقف معرفی منطقه آزاد تجاری به واسطه با دستور جهانگیری خبر داد.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کمتر وزیر و مسئولی است که به حوزه انتخابیه نیاورده باشم، ولی برخی می‌گویند این همه وزیر و مدیران دولت برای چه می‌آیند، گفت: اگر «جهانگیری» معاون اول رئیس جمهور را به حوزه انتخابیه نوشهر، چالوس و کلاردشت نمی‌آوردیم، دو سال قبل سوت «منطقه آزاد» را «امیرآباد» ‌می‌زدند.

اگر چه احمدی لاشکی تلاش داشت که در این گزارش به نوعی خودش را نزد افکار عمومی در منطقه غرب استان خوب جلوه دهد و اعلام کند که با تلاش وی همچنان پرونده منطقه آزاد تجاری باز هست ولی به صورت آشکار برای مردم استان مازندران مشخص شد که دولت چندان علاقه‌ای به توسعه در کشور ندارد و با وجود گذشته بیش از پنج سال به دنبال منافع حزبی خود است.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

بهزاد

چه دولت و چه نمایندگان هر دو به مردم ... میکنند .مردم نمیدونند چی به چی .بقولی دیگر مردم به خواب غفلت و دولت شریک ... .ماجرا به اینجا هم ختم نمیشود .تازه همش با بزودی ،ب زودی گفتن سر مردم شیره می مالند .که تا انتخابات بعدی دوباره نمایندگان یه پرچم دیگر جهت دروغ پردازی داشته باشند.متاسفم برای مردم

0
0
پاسخ
1397-03-14 06:32
بهزاد

مطابق میلیونها وعده و وعید دروغین قبلی فردا باید تکلیف لایحه شوم مناطق ازاد مشخص میشد .میبینیم و تعریف میکنیم

0
0
پاسخ
1397-03-14 06:45
بهزاد

پس جهانگیری عملا داره به کشور و مردم ... میکنه

0
0
پاسخ
1397-03-14 07:16
شمس

منطقه آزاد حق بندر صد ساله نوشهر بوده که باید با انزلی میشد اما تنگ نظری مدیران شرق مازندرانی .پای بندر ده ساله و کم عمق و تالابی امیراباد را باز کرده که حتی با لایروبی همه روزه بسیار سریع لجن میبندد.بندر قدیمی با کار کارشناسی هلندی ها در صد سال پیش در عمیقترین نقطه خزر تاسیس شده.بندر نوشهر.مثل اینکه گیلانی ها بجای انزلی میامدند رودسر را منطقه آزاد میکردند.کاری که مدیران مازندران میخواهند بجای نوشهر با امیراباد عمق دومتری بکنند

0
0
پاسخ
1397-06-25 16:11

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.