1397-03-01 17:35
427
0
53640
آیت الله کعبی:

رمضان ماه ختم قرآن است نه ماه دیدن سریال های تلویزیونی/ نشستن مداوم پای گیرنده تلویزیون زیبنده نیست/ حقیقت ماه رمضان تقویت ایمان و کسب تقوا است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم کسب معرفت و خودسازی در ماه مبارک رمضان، گفت: حقیقت ماه مبارک رمضان تقویت ایمان، کسب تقوا، تحکیم اخوت و برادری، تعامل و همبستگی و همچنین بصیرت در مقابل دشمنان و مقاومت و جهاد و پایداری است.

به گزارش گلستان ما، آیت الله عباس کعبی نسب نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با  شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به اهمیت خودسازی در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان یک مکتب انسان سازی و یک مدرسه است که خداوند تبارک و تعالی بعنوان یک نسیم و یک رحمت و یک فیض خاص در اختیار امت اسلامی قرار داده است.

وی با تاکید بر لزوم عبادت و بندگی، تلاوت قرآن، قیام و سحر خیزی، روزه داری و نیز توجه به نیازمندان، فقرا و محرومین، گفت: با تقویت همبستگی و همگرایی در اخوت و همچنین مبارزه با دشمن و وحدت کلمه می توان با دشمنان مقابله کرد و نماد مقاومت و جهاد که از مولفه های انسان ساز و امت ساز ماه مبارک رمضان هستند را زنده نگاه داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اگر امت اسلامی از این مولفه ها به خوبی بهرمند شود به کرامت الهی و افتخار و عزت مورد نگاه خداوند در قرآن خواهد رسید.

آیت الله کعبی بیان داشت: حقیقت ماه مبارک رمضان تقویت ایمان، کسب تقوا، تحکیم اخوت و برادری، تعامل و همبستگی و همچنین بصیرت در مقابل دشمنان و مقاومت و جهاد و پایداری است.

وی به پیروزی های اسلام که توسط پیامبر اکرم(ص) و اصحابش در دو غزوه بدر و فتح مکه عاید شد اشاره کرد و گفت: به صراحت می توان از ماه رمضان الهام گرفت که این ماه، ماه پیروزی های بزرگ است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در توصیه خود به مومنان عنوان کرد: ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن است؛ مومنین و جوانان تا آنجا که می توانند از فرصت انس با قرآن و ارتباط با خدا و استفاده از آیات الهی برای تحول در زندگی استفاده کنند تا از فیوضات ماه رمضان بهرمند شوند.

نشستن مداوم پای گیرنده تلویزیون زیبنده نیست

آیت الله کعبی نسب ابراز داشت: ماه مبارک رمضان ماه ختم قرآن است نه ماه دیدن سریال های تلویزیونی، ماه دعای سحر، ماه دعای افتتاح، ماه موعضه و منبر و ماه عبادت خداست و زیبنده نیست که مومنان وقت خودشان را برای دیدن تلویزیون بگذرانند.

وی افزود: البته دیدن سریال اشکالی ندارد و برای تنوع می توان برنامه های تلویزیون را هم دید، اما اینکه پشت سر هم چند برنامه و سریال را ببینیم، زیبنده نیست  و بهتر است بجای اینکه وقت خود را برای دیدن تلویزیون صرف کنیم مشغول تلاوت و انس با قرآن و اعمال معنوی باشیم و برای خودمان برنامه خودسازی داشته باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد: بهرمندی از برنامه ها و سریال های عبرت آموز مذهبی و دینی که باعث تحول در زندگی هم شود خوب است، منتهی دیدن سریال ها و برنامه های صدا و سیما باید با انگیزه عبرت و بالا بردن سطح معنویت همراه باشد نه بخاطر سرگرمی، زیرا ماه مبارک رمضان ماه لهو و لعب و سرگرمی نیست ماه تحول معنوی و توجه به خداست.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.