1397-02-28 08:36
447
0
53529
فواد ایزدی مطرح کرد:

ممنوعیت حضور موگرینی در جلسات آمریکا و اروپا قبل از خروج ترامپ از برجام/ وقتی تحریم‌های آمریکا عملیاتی شود اظهارات موگرینی بی‌اثر می‌شود

یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اگر اروپا برجام را عملیاتی نکند ایران نه تنها از برجام بلکه از NPT هم خارج می شود بیان داشت: تجربه نشان داده است که تعامل با غرب تأثیری ندارد و اگر در دو هفته آینده تکلیف برجام مشخص نشود، خروج از برجام باید در دستور کار ایران قرار گیرد.

به گزارش گلستان ما، فواد ایزدی، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص اظهارات موگرینی در خصوص ادامه برجام توسط اتحادیه اروپا اظهارداشت: خانم موگرینی در حمایت از برجام اظهارات خوبی داشت اما باید این نکته را در نظر بگیریم که خود خانم موگرینی در حال حاضر چه جایگاهی دارد.

وی در ادامه افزود: در مذاکراتی که آمریکایی ها با کشورهای اروپایی قبل از خروج آمریکا از برجام جلسه داشتند، به خانم موگرینی اجازه حضور در این جلسات داده نمی شد و این در حالی بود که این جلسات تماماً درباره برجام بوده و خانم موگرینی رئیس جلساتی بود که به برجام منتهی شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه موگرینی اصالت ایتالیایی دارد عنوان کرد: رابطه ایتالیایی ها با ایران بسیار خوب بوده و  موگرینی حرف های خوبی برای دلگرم کردن ایران به برجام زد اما جایگاه مناسبی ندارد.

ایزدی با اشاره به تاکید شب گذشته موگرینی بر پیشنهادی بودن اظهاراتش عنوان کرد: موگرینی عنوان کرد که این اظهارات او جنبه پیشنهادی داشته و هیچ تضمینی برای ادامه برجام با اروپا از سوی موگرینی داده نشد.

وی همچنین گفت: باید بررسی شود که در آینده چه میزان از حرف های خانم موگرینی عملیاتی می شود و اگر این اظهارات عملیاتی شده و به تضمین برسد ادامه برجام با اروپا نه تنها مشکلی نداشته بلکه بسیار خوب هم هست و این نکات مثبت اظهارات موگرینی است.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه با اشاره به اظهارات موگرینی مبنی بر اینکه تضمینی وجود ندارد بیان داشت: اگر این اظهارات در حد حرف باقی بماند ماندن در برجام به صلاح نیست؛ چرا که وقتی تحریم های آمریکا اجرایی شود بسیاری از این صحبت ها بی اثر شده و در نهایت شرایط به وجود آمده این است که ایران محدودیت های گسترده هسته‌ای را بدون هیچ سود یا منفعتی پذیرفته است و منطق اجازه ماندن در برجام را نمی دهد.

ایزدی با بیان اینکه اگر اروپا برجام را عملیاتی نکند ایران نه تنها از برجام بلکه از NPT هم خارج می شودبیان داشت: تجربه نشان داده است که تعامل با غرب تأثیری ندارد و اگر در دو هفته آینده تکلیف برجام مشخص نشود، خروج از برجام باید در دستور کار ایران قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به اینکه برنامه ریزی برای این دو هفته آینده و بعد از آن بستگی به پیشرفت تعاملات دارد عنوان کرد: هنگامی که دیده شود پیشرفتی در مذاکرات با اروپا و اجرایی شدن برجام وجود ندارد همان 2 هفته هم زیاد است ولی بستگی به عملکرد کشورهای اروپایی دارد

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه در حال حاضر در حد قول و قرار نمی توان روی برجام حساب کرد بیان داشت: پیش‌بینی‌هایی که برای ادامه برجام صورت می‌گیرد اگر بر اساس شواهد موجود و تاریخ باشد، نباید خیلی امیدوار به آینده برجام با اروپا باشیم؛ اظهاراتی که برخی از مقامات اروپایی زده اند خیلی مناسب و خوب نبوده‌اند و بنابراین بر اساس داده‌هایی که مطرح است نباید زیاد به اروپا امیدوار بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.