1396-12-24 18:33
520
0
51645
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس:

تبانی در استیضاح وزرا از سوی لیست امید/ نمایندگان بجای اینکه طرف مردم را بگیرند طرف دولت را گرفتتند/ سه روز از وقت مجلس هدر رفت

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به پشت پرده استیضاح وزرای دولت در روز های اخیر اظهارداشت: انتظار می رفت از 3 استیضاح حداقل یکی از وزرا رای اعتماد از مجلس دریافت نمی کرد؛ اما آنچه که بسیار شفاف و روشن است هماهنگی و پشت پرده ای که در این زمینه از سوی لیست امید در مجلس ایچاد شد موجب عدم برکناری وزرا شده است.

به گزارش گلستان ما، حسن سبحانی نیا، عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار راه دانا؛ با اشاره به پشت پرده استیضاح وزرای دولت در روز های اخیر اظهارداشت: انتظار می رفت از 3 استیضاح حداقل یکی از وزرا رای اعتماد از مجلس دریافت نمی کرد؛ اما آنچه که بسیار شفاف و روشن است هماهنگی و پشت پرده ای که در این زمینه از سوی لیست امید در مجلس ایچاد شد موجب عدم برکناری وزرا شده است.

وی بر همین اساس اضافه کرد: رای اوردن وزیر یعنی لگد زدن به پایه های اقتدار مجلس برای اداره امور دولت و کشور؛ اگر قرار بود وزرا در سر جای خود بمانند دیگر استیضاح چه معنی داشت؟ مجلس با لابی که در این باره انجام داد باعث شد تا دیگر وزرا از چنین مجلسی حساب نبرند چون خیالشان راحت است که همواره افرادی در مجلس هستند که هوای آنها را دارند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: در مورد استیضاح اخیر باید بگویم تبانی در این خصوص صورت گرفت و به نوعی نمایندگان بجای اینکه طرف مردم را بگیرند طرف دولت را گرفتتند و استیضاح را ناکام گذاشتند و سه روز از وقت مجلس را به هدر دادند.

سبحانی نیا افزود: مردم دیگر از چنین مجلسی انتظار آنچنانی ندارند چرا که در واقعه اخیر متوجه شدند نمایندگان مجلس با تبانی و مسائل پشت پرده طرف دولتی ها را گرفتند بجای آنکه با استیضاح و برکناری وزرا طرف مردم را بگیرند.

وی گفت: معنایی ندارد وقتی استیضاح انجام می شود مجددا وزیری بعد از سه مرتبه استیضاح از مجلس رای اعتماد دریافت کند؛ نمایندگان بدانند با این کاری که کردند دیگر وزرا هیچ اعتباری برای نمایندگان قائل نیستند و دیگر مجلس ان نقش نظارتی حود را نمی تواند در دولت اجرا کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.