1396-12-16 19:27
543
0
51317
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

دولت در اشتغال و تولید به اهدافش نرسید/ سال 96 فقط 700 هزار شغل ایجاد شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه بیش از 3 میلیون اتباع بیگانه در کشور در حال اشتغال هستند بیان داشت: بیش از 3 میلیون اتباع بیگانه بدون پرداخت مالیات در کشور مشغول فعالیت هستند که متاسفانه هیچ مالیاتی هم از این افراد اخذ نمی شود ؛ عدم اخذ مالیات از اتباع بیگانه از مهم ترین نقاط ضعف دولت در حوزه اشتغال است .

به گزارش گلستان ما، شهباز حسن‌پوربیگلری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی راه دانا؛ در خصوص عملکرد افتصادی دولت در سال 96 برای تحقق شعار سال " اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال" اظهارداشت: در مجموع با همه فراز و نشیب هایی که در کشور سال 96 داشتیم دولت زحمات فراوانی را در راستای اقتصاد مقاومتی کشیدند، اما دولت در بحث اشتغال و تولید به اهداف خود در سال جاری نرسیده است.

وی در ادامه با اشاره به کنترل نرخ تورم و ارز در کشور از سوی دولت گفت: در سال جاری ارز نوسانات بسیار زیادی را به خود دید که نسبت به سال های قبل می توان گفت امر نادری بود که از سوی دولت در بازار ارز رخ داد؛ وجود رانت در این بازار باعث نوسانات اخیر ارز در بازار شده است که نشان می دهد دولت در این زمینه اقدام قابل توجهی انجام نداده است.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین در خصوص بحث اشتغالزایی در کشور نیز خاطرنشان کرد: یکی از وظایف دولت ایجاد 990 هزار شغل در کشور است که متاسفانه دولت تنها حدود 700هزار شغل در کشور توانست ایجاد کند و در نهایت می توان گفت دولت به وعده اشتغال خود هم جامه عمل نتوانست بپوشاند.

حسن پور ادامه داد: باید در سال 96 یک میلیون و سی صد هزار شغل با توجه به بودجه ای که به این موضوع اختصاص داده شد در کشور ایجاد می شد که با توجه به آماری که در این باره وجود دارد موفقیت دولت در بحث اشتغال بالای 50 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از 3 میلیون اتباع بیگانه در کشور در حال اشتغال هستند، بیان داشت: بیش از 3 میلیون اتباع بیگانه بدون پرداخت مالیات در کشور مشغول فعالیت هستند که متاسفانه هیچ مالیاتی هم از این افراد اخذ نمی شود ؛ عدم اخذ مالیات از اتباع بیگانه از مهم ترین نقاط ضعف دولت در حوزه اشتغال است .

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان با اشاره به نمره عملکرد اقتصادی دولت در سال 96 یاداور شد: دولت در سال 96 می توانست عملکرد بسیار مطلوبی را با توجه به بودجه هایی که در حوزه اقتصادی به خود اختصاص داد داشته باشد اما نتوانست و عزم جدی برای این موضوع در دولت وجود نداشت بنابراین نمره ای که می توان برای دولت در زمینه اقتصادی اعطا کرد نمره 14 است .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.