1396-12-12 16:34
474
0
51130

راهِ پُر از دست انداز دریافت کارت ملی هوشمند/ از در دسترس نبودن سایت تا ابهام در قیمت واقعی کارت

با وجود پیشرفت تکنولوژی شاهد مشکلاتی در روند صدور کارت ملی هوشمند هستیم که می بایست به زودی مرتفع شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از مرصاد، با وجود اینکه مدت زیادی تا پایان فرصت دریافت کارت ملی هوشمند نمانده مردم از اختلال در سامانه ثبت نام گلایه دارند؛ همچنین برخی نمایندگان مجلس هم اعتقاد دارند هزینه دریافتی بیش از هزینه صدور کارت است که می بایست تحقیقات در این زمینه انجام شود.

این روزها با وجود تلاش های پی در پی مردم برای ورود به سامانه جهت ثبت نام کارت ملی هوشمند، همچنان سایت با اختلال مواجه است؛ البته تا چند ماه پیش این اقدامات در دفتر پیشخوان انجام می شد اما با تعیین زمان برای دریافت کارت و افزایش مراجعات در ابتدا باید ثبت نام در سایت انجام شده و بعد زمان و محل دفتر پیشخوان تعیین شود.

مراجعه بیش از حد به سامانه علت اصلی این اختلال است

ترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال مراجعه بیش از حد به سامانه را علت اصلی این اختلال دانست و با اشاره به تلاش برای افزایش پهنای باند گفت: استفاده ظرفیت 2.5 میلیون نفرکاربر باعث شد این اتفاق بیفتد.

برای دریافت کارت ملی هوشمند حدود 50 هزار تومان هزینه لازم است که 31 هزار تومان برای دریافت کارت ملی و 10 تا 15 هزار تومان نیز برای انجام ثبت نام که از این میزان 20 هزار تومان به حساب خزانه دولت واریز می شود و این با احتساب 40 میلیون ثبت نام کننده تاکنون به معنای واریز 800 میلیارد تومان به حساب دولت است.

اخذ وجه اضافی خلاف و قابل پیگیری است

رضایی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس به زودی نحوه دریافت و واریزها را بررسی می کند اگر مازادی گرفته شود خلاف وقابل پیگیری است و می بایست شفاف سازی انجام شود بنابراین یا باید هزینه اضافی اخذ نشود یا محل هزینه کردها مشخص شود.

از سوی دیگر با وجود اینکه 33 میلیون نفر کارت ملی هوشمند دریافت کرده و خیلی ها نیز ثبت نام و منتطر مراجعه هستند، آخرین زمان ثبت نام کارت ملی هوشمند 20 اسفند ماه اعلام شده بود که با توجه به بسته بودن سایت تمدید شد.

تمدید مهلت ثبت نام تا بهار سال بعد

ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال در این باره گفت: ما سعی می کنیم مردم در زمان دیگری ثبت نام ها را انجام دهند بنابراین مردم تا بعد از عید و حتی خرداد سال بعد هم مردم می توانند کارت ملی خود را عوض کنند و پیش ثبت نام را انجام دهند و هیچ نگرانی نداشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، نامشخص بودن رقم دقیق دریافتی و مشخص نبودن محل هزینه کرد این وجوه از ابهاماتی است که می بایست رفع شود؛ از سوی دیگر مردم نیز نباید زمان ثبت نام را به روزهای آخر موکول کنند زیرا باز هم همین ماجرا تکرار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.