1396-12-11 08:30
470
0
51089
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان:

حفظ جان امدادگران مقدم بر کشف پیکر‌های جانباختگان هواپیما است/ توقف عملیات از جبهه جنوبی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: عملیات جستجوی امدادگران از جبهه جنوبی کوه دنا برای یافتن پیکر‌های جانباختگان حادثه سقوط هواپیما متوقف شده و نیرو‌ها از جبهه شمالی مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا، داریوش کریمی گفت: شرایط منطقه سقوط هواپیمای آسمان در منطقه کوه دنا به طور مرتب رصد می‌شود و اکنون نیرو‌های هلال احمر اصفهان به عنوان پشتیبان آماده هستند که هر زمان نیاز شد وارد عملیات جستجوی پیکر‌های جانباختگان حادثه شوند.

وی افزود: طی روز‌های گذشته در منطقه شاهد بارش برف بوده ایم و در این شرایط عملیات جستجوی نیرو‌های امدادی بسیار دشوار است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با تاکید بر نگرانی‌های موجود در رابطه با خطرات منطقه سقوط هواپیما برای امدادگران خاطرنشان کرد: نگران جان امدادگران هلال احمر هستیم به همین خاطر به طور دائم تذکراتی به امدادگران ارائه می‌شود.

کریمی با اشاره به ادامه عملیات جستجو برای یافتن اجساد از جبهه جنوبی کوه دنا اظهارکرد: جستجوی پیکر‌های باقی مانده از سمت جنوب قله بر عهده نیرو‌های هلال احمر اصفهان است و فعالیت از سمت شمالی قله بر عهده هلال احمر کهگیلویه و بویر احمد است.

وی ادامه داد: صعود به قله از سمت جنوب بسیار دشوار است و خطرات منطقه بسیار بیشتر از اقدام از سمت شمال است. در این شرایط فعالیت امدادگران از سمت جنوب متوقف شده و اجازه فعالیت به نیرو‌های اصفهان داده نشده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان در خصوص تیم‌های امدادی که به منطقه سقوط هواپیما اعزام می‌شوند اذعان کرد: هر تیمی که به منطقه سقوط هواپیما اعزام می‌شود شامل ۶ نیروی تخصصی است و این افراد علاوه بر اینکه کوهنورد و یخ نورد تخصصی هستند، قادر به کارگاه زدن و شب مانی در کوه بوده و بسیار تخصصی هستند.

کریمی به خطر نیافتن جان امدادگران را مقدم بر یافتن پیکر‌های جانباختگان دانست و بیان کرد: حفظ جان امدادگرانی که عازم منطقه می‌شوند برای ما بسیار مهم بوده به همین خاطر تمام توجه مسئولان این است که خطری امدادگران را تهدید نکند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.