1396-12-03 12:26
404
0
50789
رحمانی‌فضلی:

نمی‌دانستیم کسانی که به ظاهر از عرفان و دل و عشق و آزادی صحبت می‌کنند با خنجر و دشنه و درفش وارد می‌شوند

وزیر کشور گفت: نمی‌دانستیم کسانی که به ظاهر از عرفان و دل و عشق و آزادی صحبت می‌کنند با خنجر و دشنه و درفش وارد می‌شوند برای همین خواستیم تا صف اکثریت این جریان از صف اقلیت آن‌ها جدا باشد ما انتظار داشتیم و داریم که جریان اکثریت با عقلانیت و منطق و درایت، این جریان اقلیت افراطی را شناسایی کنند و صف خود را از آن‌ها جدا کنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از میزان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و جانشین فرماندهی معظم کل قوا در نیروی انتظامی ظهر امروز در مراسم تشییع پیکر ٣ تن از شهدای نیروی انتظامی که در محل فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد در سخنانی با اشاره به ناآرامى روزهاى اخیر اظهار داشت: طراحی و توطئه ان‌ها در این مسئله این بود که موضوع را از یک کانون کوچک با تحریک و با تهدید و ایجاد اغتشاش‌های محلی در مناطق مختلف، دامنه آن را در سطح ملی و کشور بگسترانند.

وى در ادامه افزود: بر اساس اطلاعات و اخبار دقیقی که داریم هدف این بوده که از نقطه شروع با درگیری‌هایی که ایجاد می‌کنند عواطف و احساسات جریان خود را در سراسر کشور در حمایت از این گروه افراطی و خشونت طلب جذب کنند و در سراسر کشور و در جا‌هایی که کانون اقلیت‌ها و جریانات اجتماعی اقلى وجود دارد کشور را دچار متلاطم کنند.

وزیر کشور ادامه داد: بعد از خویشتن داری، مدارا و مدیریت و برنامه ریزی صحیحى که نیروی انتظامی و شورای تامین در تهران در آن شب‌ها به عمل آورد و با هدایت‌هایی که صورت گرفت، موضوع به نحو مطلوبی ساماندهی شد.

رحمانى فضلى تصریح کرد: اخبار دقیقی داریم که افراطیون این جریان به دنبال کشته سازی بودند تا با دادن کشته بتوانند انگیزه لازم را برای تحریک ایجاد کنند، اما نیروی انتظامی با درایت و دادن فرصت و با مذاکرات و با همه اقداماتی که ناشی از تحقق خردورزی، هوشمندی و احساس مسئولیتی این نیرو بود تلاش کرد این موضوع اتفاق نیافتاد.

رئیس شوراى امنیت کشور با بیان اینکه از برنامه همه گروه‌هایى که به دنبال ایجاد بحران در کشور هستند مطلع هستیم، گفت: اینکه نیروی انتظامی بخواهد با یک قائله اى با صد یا هزار نفر را به عنوان کسانی که به حقوق عمومی تجاوز می‌کنند و امنیت عمومی را مورد خدشه قرار می‌دهند و موجب نارضایتی مردم می‌شوند برخورد سریع و قاطع کنند کار بسیار ساده اى است، اما می‌دانستیم که آن‌ها به دنبال چه هستند و نگرانی عمده ما این بود که در جریان عملیات، خود آن‌ها اقدام به کشته از خودشان بکنند بنابراین نیروی انتظامی فرصت داد و کار اطلاعاتی دقیق کرد و تمام سرشاخه‌های این‌ها را شناسایی کرد و درست در زمانی که تمام اتمام حجت‌ها بر همه این‌ها تمام شد ظرف ۱۰ تا ۱۵ دقیقه نیروی انتظامی وظیفه خود را انجام داد.

اقتدار را در خرد، عقلانیت و کاهش هزینه‌ها می‌دانیم

رحمانى فضلى یادآور شد: ما اقتدار را در خرد و عقلانیت می‌دانیم ما اقتدار و شجاعت را در کاهش هزینه‌ها می‌دانیم و اینکه شما این عزیزان مان را به ناحق و مظلومانه شهید کردید فکر نکنید که کار خیلی مهم نظامی و امنیتى انجام داده اید.

وى افزود: یک خشونت طلب افراطی پشت یک ماشین می‌نشیند و انسان‌های بیگناهی که مطلع از اطراف خودشان نیستند ماشین را به طرف آن‌ها هدایت می‌کند که نمونه این عملیات‌ها را در جریان خشونت طلب افراطی داعش دیده ایم.

جریان اکثریت صف خود را از این جریان اقلیت افراطى جدا کنند

وزیر کشور بیان کرد: ما نمی‌دانستیم کسانی که به ظاهر از عرفان و دل و عشق و آزادی صحبت می‌کنند با خنجر و دشنه و درفش وارد می‌شوند برای همین خواستیم تا صف اکثریت این جریان از صف اقلیت آن‌ها جدا باشد ما انتظار داشتیم و داریم که جریان اکثریت با عقلانیت و منطق و درایت، این جریان اقلیت افراطی را شناسایی کنند و صف خود را از آن‌ها جدا کنند وگرنه جمهوری اسلامی ایران و نیرو‌های امنیتى و انتظامى در برخورد با خشونت و افراط لحظه‌ای تردید نمی‌کنند.ا

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.