1396-10-27 17:33
452
0
49241
علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان:

تبعیت از ولی امر مسلمین خط قرمز علما و روحانیون/ اتحاد بین علما جامعه را به سمت حقیقت رهنمود می کند

جمعی از علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان با بیان اینکه تبعیت از ولی امر مسلمین خط قرمز علما و روحانیون است، گفتند: رهبر انقلاب پدر بزرگوار، استاد، الگو و اسوه ما هستند.

به گزارش گلستان ما، در حاشیه اجلاسیه شهدای علما و روحانیت کنگره ملی شهدای سیستان و بلوچستان که با حضور ریاست سازمان بسیج مستضعفین در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد جمعی از علمای اهل سنت سیستان وبلوچستان با بیان اینکه تبعیت از ولی امر مسلمین خط قرمز علما و روحانیون است، گفتند: رهبر انقلاب پدر بزرگوار، استاد، الگو و اسوه ما هستند.

مردم علما را رهبران دینی خود می دانند

مولوی یعقوب حسین بر رابط نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شهرستان خاش در حاشیه اولین اجلاسیه شهدای علما و روحانیت در گفت و گو با عصرهامون با بیان اینکه علما جانشینان پیامبر ، اهل بیت و مبلغین جامعه اسلامی هستند ، اظهار کرد: علمای شیعه و سنی با آیات و روایات دین مبین اسلام وظیفه دارند حسب مسئولیتی که بر عهده گرفتند جامعه را در مسیر صحیح راهنمایی کنند.

وی ادامه داد: علمای اسلام باید مردم را به مسائل دینی و دنیوی آگاه کنند چون انسان باید هم جنبه دینی و هم جنبه اجتماعی و دنیوی را مراعات کند که علما با توجه به آگاهی که نسبت به مسائل دینی و اجتماعی دارند این وظیفه را باید در منابع ، خطبه های جمعه ، محافل عمومی و جلسات برای مردم بازگو کنند.

مولوی حسین با اشاره به اینکه مردم علما را رهبران دینی خود می دانند و از علما حرف شنوی دارند، افزود:  علمای شیعه و سنی باید تمام گفته هایشان برگرفته از ایات قران ، احادیث پیامبر و اهل بیت باشد و همه به صورت انسجام و متحد در مسیر بصیرت دهی به مردم تلاش کنند.

رابط نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شهرستان خاش خاطر نشان کرد: اتحاد بین علما باعث می شود تا جامعه به سمت حقیقت رهنمود شود و از ضلالت و گمراهی و مشکلاتی که دشمنان برای جامعه اسلامی ایجاد می کنند دور شود.

وی با اشاره به نقشه شوم دشمن بر جدایی علمای شیعه و سنی ادامه داد: از آنجایی که عامل اتحاد امت اسلام علمای شیعه و سنی هستند و حضورشان در کنار هم برای دشمن بسیار سنگین است لذا دشمن همیشه سعی می کند این دو گروه را دشمن و از هم جدا نشان دهد تا با این تبلیغ سوء شیعه و سنی را از هم جدا و اهداف خود را تحمیل کند .

تشکیل بسیج مستضعفین یکی از راه های بسیار خوب در انقلاب اسلامی است

مولوی حسین بر گفت: بر علما واجب است که به وظیفه شرعی خود که همان وظیفه دینی و ایمانی است عمل کنند و طبق گفته های قران کریم و روایات پیامبر اتحاد و انسجام را حفظ و در مسیر صحیح برای رسیدن به اهداف دینی و ایمانی تلاش کنند.

وی در ادامه تشکیل بسیج مستضعفین را یکی از راه های بسیار خوب در انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: بسیج یعنی در کنار هم قرار گرفتن گروه های مختلف ؛ که در راس همه گروه ها علما هستند که هم خود باید کنار هم قرار بگیرند و هم دیگران را دعوت به کنار هم قرار گرفتن، وحدت و انسجام کنند تا با انسجامی که در جامعه اسلامی توسط علما ایجاد می شود مهر و محبت و انسجام در جامعه برنامه ریزی و اهداف شوم دشمنان خنثی شود.

رابط نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت شهرستان خاش اظهار کرد: برای موفقیت جامعه اسلامی و شکست دشمن همین کافیست که برای رسیدن به اهداف اسلام و انقلاب اسلامی همانطوری که عموم مردم شیعه و سنی در کنار هم بودند و انقلابی به این زیبایی افریدند شهدایشان هم به همین صورت شیعه وسنی در مسیر قرآن به شهادت رسیدند و این بزرگترین زمینه وحدت در جامعه است.

تبعیت از ولی امر مسلمین برای علما و روحانیون تشیع و تسنن واجب است

مولوی یوسف گرگیچ امام جماعت اهل سنت مسجد حضرت ابراهیم(ع) زاهدان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با بیان این مطلب که تبعیت از ولی امر مسلمین برای علما و روحانیون تشیع و تسنن واجب است، اظهار کرد: تا جایی که جان در بدن داشته باشیم برای نظام و تبعیت از رهبر انقلاب کوتاهی نخواهیم کرد زیرا رهبر انقلاب به عنوان پدری بزرگوار، استاد، الگو و اسوه برای ما هستند.

وی با بیان اینکه علما و روحانیون اولین کسانی بودند که برای این انقلاب قیام کردند، افزود: طبق آیات قرآن با آمدن حق باطل نابود شد اکنون نیز حق با این انقلاب به ثمر نشست و باطل که همین رژیم طاغوت و شاهنشاهی بود نابود شد که این مهم به واسطه علما و روحانیون و وجود رهبری چون امام راحل بود که حق به حق دار رسید.

امام جماعت اهل سنت مسجد حضرت ابراهیم(ع) زاهدان با اشاره به اینکه علمای زیادی در اره انقلاب جان خود را نثار کردند، ادامه داد: کار دشمنان و افراد ضد انقلاب دشمنی و ایجاد تفرقه و از سوی دیگر بد جلوه دادن چهره اسلام و انقلاب است اما علمای اهل تشیع و تسنن با بصیرت، آگاهی وهوشیاری مانع رسیدن دشمن به اهدافش می شوند.

قدردان زحمات سپاه در اجرای طرح سرباز مولوی ها هستیم

وی اذعان کرد: دشمن کور خوانده اگر فکر می کند می تواند با رخنه در بین علما آنها را به جان هم بیاندازید زیرا هدف، قبله، اهل بیت و پیامبر ما همه یکی است و با هم متحد و یکپارچه هستیم.

مولوی گرگیچ از بسیج به عنوان ارگانی مقدس یاد کرد و ادامه داد: بسیج و سپاه ریشه هایی ثابت هستند که خدمات ارزنده ای برای مردم به ویژه علما و روحانیون انجام می دهند به طور مثال طرح سرباز مولوی ها که در استان اجرایی شد باعث خوشحالی علمای اهل سنت شد که در این راستا قدردان زحمات این نهاد مردمی هستیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.