1393-08-05 09:34
2196
0
4924

نامه منتشر نشده آیت‌االله مهدوی کنی

نامه مرحوم آیت ا... 'محمد رضا مهدوی کنی' در پاسخ به درخواست نصیحت اخلاقی یکی از جوانان اهوازی برای نخستین بار منتشر شد.

به گزارش گلستان ما ، متن پاسخ این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام علیکم و رحمة الله

نامه شما که به مناسبت حلول سال جدید مرقوم داشته بودید رسید. از محبت شما سپاسگزارم. امید است که این سال جدید بر همه مسلمانان و شیعیان آل محمد علیهم صلوات الله مبارک باشد.

انشاءالله در ظل توجهات خاصه ولی الله اعظم امام عصر ارواحنا فداه بیش از پیش موفق باشید.

همواره با قرآن کریم انس داشته باشید، شبها قبل از خواب حداقل دوازده آیه از آیات الهیه را قرائت کنید و هر روز قبل از شروع به کار حداقل هفت آیه از قرآن با حضور قلب تلاوت کنید و حتی المقدور پیش از نماز صبح از خواب بیدار شوید و نماز شب را ترک نکنید و هر روز صبح پس از نماز صبح با ذکر صلوات دعای فرج(اللهم کن لولیک...) بخوانید و با عرض سلامی حضور آن حضرت توسل داشته باشید و هیچگاه آن حضرت را فراموش نکنید.

نمازهای واجب را همواره در اول وقت بجا آورید و هیچ چیز را بر نماز مقدم ندارید مگر آنکه واجب اهمی باشد که فوت آن و تاخیر آن جائز نباشد.

بدانید بعد از عبادت واجب هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به بندگان خدا مخصوصا مومنین و شیعیان و بالخصوص سادات و فرزندان حضرت زهرا سلام الله علیها نمی باشد و چنانچه محصل هستید خوب درس بخوانید تا در آینده بتوانید به اسلام و انقلاب اسلامی خدمت کنید.

ضمنا کتابهای شهید مطهری قدس سره را بخوانید و کتاب نقطه های آغاز در اخلاق عملی را اگر پیدا کردید به تدریج مطالعه کنید و به کار بندید.

خداوند نگهدارتان باشد انشاءالله.

'محمدرضا مهدوی کنی' 5/2/1375

ضمنا یادآوری می کنم بهترین عبادت پس از نماز خدمت به پدر و مادر است ، مبادا آنها را از خود رنجیده خاطر کنید، رضایت والدین مخصوصاً مادر موجب توفیق و برکت در زندگی است و دعای والدین در حیات و ممات مشکلات زندگی شما را حل می کند.

در حیاتشان حداکثر کوشش را در جلب رضایت آنها مبذول دارید و پس از درگذشت آنها با صدقات و خیرات خشنودشان سازید.

در خاتمه یادآوری می کنم که از تظاهر و ریا بپرهیزید و همواره به خدا و اولیاء خدا متوسل باشید و در گرفتاری ها صدقه بدهید. والسلام علیکم و علی عبادالله الصالحین.

دانشگاه امام صادق علیه السلام.

'محمدرضا مهدوی کنی'

منبع: پایگاه اطلاع رسانی نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های خوزستان / ایرنا

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.