1396-10-22 12:27
690
0
49040
در شورای پنجم چه خبر است؟

توئیتر بازی با تبلت‌های نجومی برای حمایت از اغتشاشگران + عکس

نطق‌های سیاسی امنیتی در شورای شهر پنجم تهران یادآور شورای شهر اول است که با سیاست‌بازی‌های صرف و خارج از مسئولیت شورا، انحلال و تعطیلی آنرا باعث شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از مشرق، اعضای شورای شهر تهران بیش از پیش دغدغه‌های خود را در حوزه سیاسی - جناحی نشان می‌دهند، این در شرایطی است که در حوزه وظایف و اختیارات شهر تهران، نصب شهردار و نظارت به عملکرد آن، نظارت بر حسن اجرای مصوبات شورا، همکاری با مسئولین اجرایی و نهادها و سازمانهای مملکتی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و عمرانی بنا به درخواست آنان، نظارت بر امور بهداشت حوزه شهر، نظارت بر اجرای طرحهای مربوط به ایجاد و توسعه معابر، خیابانها، میادین و فضاهای سبز و تاسیسات عمومی شهر بر طبق مقررات موضوعه، تصویب نرخ کرایه وسایل نقلیه درون شهری و ... مطرح شده است که در هیچ کجای این موارد ذکر نشده که اعضا بایستی در حوزه امنیتی و سیاسی ورود کرده و پیگیر این موارد شوند.

با این اوصاف برخی از اعضا وظایف اصلی خود که بر اساس آن از طرف مردم به شورا راه یافته‌اند را فراموش کرده و بدون هیچ گونه تخصصی در موارد امنیتی دخالت می کنند.

ناهید خداکرمی، یکی از اعضای شورای شهر تهران است که پس از این اغتشاشات به میدان آمده و حتی در شورای شهر تهران دست به نطق های امنیتی سیاسی می‌زند که البته با منافع جناحی سیاسی اصلاح‌طلبان همراه است.

 خداکرمی در نطق پیش از دستور جلسه شورای شهر تهران در مورخ ۱۷ دیماه اظهار کرد:

در یکی دو هفته اخیر شاهد بروز اعتراضاتی بودیم که در پی آن حوادثی تلخ نیز اتفاق افتاد و تعداد زیادی از شهروندان تهرانی از جمله دانشجویان دستگیر و زندانی شده‌اند و بدیهی است که با خاطره تلخی که مردم، والدین و بستگان این عزیزان از کهریزک و سرنوشت روح‌الامینی‌ها دارند، بسیار نگرانند. نگرانند که مبادا یک قاضی دیگر یک نیروی خودسر دیگر و یا یک هم‌سلولی اراذل و اوباش اشتباه کنند و خدای ناکرده اتفاقی غیرقابل بازگشت حادث شود.

وی ادامه داد :

در شرایطی که طبق قانون اساسی مردم از حقوق برابر برخوردارند و حق دارند تا اعتراضات خود را به صورت فردی یا راهپیمایی مسالمت‌آمیز بیان دارند، یک گروه هر زمان که اراده کنند از این حق استفادهمی‌کنند و به خیابان می‌آیند و در حالی که سایر گروه‌ها از این حق محرومند و نه تنها دیده نشدند بلکه صدای‌شان شنیده نمی‌شود و همواره با وجود اعتراضات مسالمت‌آمیز، در معرض بازداشت و زندانی شدن قرار دارند و من به عنوان نماینده مردم شریف تهران از دستگاه‌های ذیربط درخواست دارم تا در این زمینه شفاف‌سازی کنند و گزارشی بدهند که در حوادث اخیر چند نفر از شهروندان تهرانی بازداشت شده‌اند؟ چه تعداد دانشجو بوده‌اند؟ چند نفر آزاد شده‌اند؟ اگر بیش از ۲۴ ساعت از بازداشت آنها گذشته است، آیا تفهیم اتهام صورت گرفته است؟ 

خداکرمی درحالی بیانیه سیاسی را در صحن شورای شهر تهران قرائت می‌کند که شهر تهران در خصوص حمل‌و نقل عمومی از مشکلات وسایل نقلیه فرسوده و کمبود قطار مترو و همچنین آلودگی که هفته‌های گذشته به شدت مردم تهران را آزار داد، رنج می‌برد و وی در این حوزه‌ها کمتر از خود واکنش نشان داد.

این عضو شورای شهر تهران که به مانند دیگر اعضا با توجه به تبلت‌های اهدایی شورا حضور چشمگیری در صفحات مجازی و توئیتر بازی دارد در گذشته نیز نظرات تربیتی شاذی را مطرح کرده بود.

وی در همین رابطه در توئیتی عجیب نوشت:‌ « بچه ها تا کی باید سر صف مدارس کلمه مرگ را تکرار کنند؟ بعد می‌گوییم چرا یک جوان بامقتول سلفی میگیرد.»

ناهید خداکرمی رئیس انجمن علمی مامایی ایران و دانش‌آموخته دکتری تخصصی علوم بهداشتی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است. خداکرمی همچنین دبیر کار گروه سلامت و محیط زیست معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری است. او در انتخابات شوراهای شهر و روستا از فهرست امید (اصلاحات) وارد شورای شهر تهران شد.

البته وقتی یک کارشناس «مامایی» و دکتر علوم بهداشتی، در نقش کارشناس تربیتی و سیاسی امنیتی فرو می رود، کار او طبیعتا به مطالبی ختم می‌شود که سرو تهش با هم همخوانی ندارد اما به هر جهت ابن الوقتی سیاسی این افراد در این موارد به وضوح دیده می‌شود و این موضوع شورای شهر اولی که انتهای آن انحلال بود را یادآور می‌شود؛ شورای شهری که اصلاح‌طلبان در آن به صورت تمام و کمال حضور داشتند و با نطق‌های سیاسی مانند نطق‌های خداکرمی تا جایی سیاست‌بازی را پیش برند که وزارت کشور دولت اصلاحات دستور انحلال شورا را صادر کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.