1396-10-18 17:29
682
0
48878
گزارش؛

تغییر 180 درجه ای حامیان دولت در فضای مجازی/ دعوت به اغتشاش با بودجه ستاد انتخاباتی + تصاویر

در شرایط انتخابات، بودجه زیادی در دست نمایندگان هر استان برای راه اندازی کانال ها و گروه های تلگرامی و ... قرار گرفت تا آنها از این طریق بتوانند برای روحانی تبلیغات کرده و رای های خاکستری را به صندوق روحانی بریزند اما تغییر 180 درجه ای این کانال ها در اغتشاشات اخیر قابل تامل بود.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا؛ طی روزهای گذشته تظاهراتی در برخی از استان های کشور در راستای مبارزه با گرانی و مشکلات معیشتی رخ داد که در ادامه با نفوذ برخی از عناصر میان جمعیت و تهییج آنها از مسیر اصلی خود فاصله گرفتند.

در روزهای نخستین اگرچه این تجمعات اقتصادی بود اما عده ای با نفوذ میان شعار دهندگان مسیر شعارها و خواسته های مردم را تغییر داده و برخی شعارهای هنجار شکن علیه دولت و حکومت سر داده شد.

در ادامه این تظاهرات تبدیل به اغتشاش شد تا جایی که اموال عمومی مورد هجمه و حمله قرار گرفته و بسیاری از وسایل حمل و نقل عمومی یا ساختمان ها مورد آسیب قرار گرفتند.

نکته قابل توجه سیاست سر درگمی بسیاری از کانال ها و شبکه های اجتماعی منتسب به دولت و جریان اصلاحات در کشور بود.

کانال های حامی دولت در چنین شرایطی با پوشش مستقیم اخبار تنش ها و درگیری ها منجر به ملتهب شدن این فضا شده و حتی گاهی از اغتشاشگران به صورت مستقیم دفاع می کردند.

برخی از این کانال ها در ابتدا فیلم هایی از شعارهای هنجار شکن گذاشته اما در ادامه آنها را حذف کرده و درباره آن توضیحی ندادند اما عده ای مستقیما به این موضوع اشاره کردند که از طریق فشار دولت اقدام به این کار کرده اند.

در این میان برخی از این کانال ها دعوت به آشوب را در دستور کار خود قرار داده و رسما مردم را علیه نظام و دولت به شورش وا می دارند.

در این میان کانال هایی که در دوران انتخابات با هزینه ستاد انتخاباتی مسئولان دولت برای پیگیری یارگیری در فضای مجازی تشکیل شده بودند  با انتشار جملاتی دو پهلو علیه ظلم ستیزی  مردم را دعوت به اغتشاش و آشوب می کنند.

برخی از این کانال ها هم از زبان اقتصاددانان و کارشناسان مطالبات و اعتراضات مردم را بازتاب داده و با دمیدن بر آتش تجمع کنندگان زمینه را برای تجمعات بیشتر فراهم کردند.

این شبکه های اجتماعی و رسانه ها با مقصر جلوه دادن دولت و حکومت خود را از دایره سیاست و اقتصاد کنار کشیدند، در شرایطی که همین رسانه ها در جریان انتخابات بارها از سیاست های دولت دفاع کرده و الگوی اقتصادی دولت را اساساً هیچگاه مورد نقد قرار نداده بودند، یکباره در چهره اپوزیسیون ظاهر شده و تمامی مشکلات اقتصاد را به گردن حکومت انداختند.

تلاش این رسانه ها بر این بوده است که این اغتشاشگران را مردم بنامند و مطالبات آنها را مطالبات عمومی معرفی کنند انها همچنین منبا و منشا این اعتراضات را خود مردم دانسته و اعتقادی به هدایت آشوب ها از خارج از کشور نداشتند اما در ادامه در تحلیل های مختلف اغتشاشات را ناشی از سیاه نمایی مخالفان دولت علیه دولت دانستند.

واکنش ها به جایی رسید که حتی این کانال ها به نقل از مشاور روحانی نوشتند که مردم حق دارند صدایشان را با وضوع به اطلاع بقیه برسانند!
این سیاست یک بام و دو هوا در حالی است که روحانی تاکید کرد که نباید اعتراض ها با آشوب آمیخته شوند و از طرف دیگر تمام تلاش وزارت کشور و ارتباطات در روزهای اخیر آرام کردن فضای کشور بوده است.

نکته قابل توجه این است در شرایط انتخابات، بودجه زیادی در دست نمایندگان هر استان برای راه اندازی کانال ها و گروه های تلگرامی و ... قرار گرفت تا آنها از این طریق بتوانند برای روحانی تبلیغات کرده و رای های خاکستری را به صندوق روحانی بریزند اما تغییر 180 درجه ای این کانال ها در اغتشاشات اخیر قابل تامل بود تا جایی که این کانال ها بدون در نظر گرفتن سابقه خود با زبان های مختلف از دولت انتقاد کرده و مردم را به آشوب دعوت می کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.