1396-10-18 13:30
395
0
48873
فوآد ایزدی:

هیچگاه در برجام تصریح نشد که تحریم جدیدی علیه ایران وضع نشود/ شرکت های اروپایی منفعت خود را در همراهی با آمریکا می دانند

یک کارشناس مسائل بین الملل و هسته ای با بیان اینکه تا کنون آمریکایی ها چندین بار برجام را دور زده اند گفت: این که تحریم جدیدی علیه ایران وضع نشود یکی از شروط اصلی در نامه مقام معظم رهبری بود اما از سوی تیم مذاکره کننده نادیده گرفته شد و هیچگاه در برجام تصریح نشده است که تحریم جدیدی علیه ایران وضع نشود.

به گزارش گلستان ما، فواد ایزدی کارشناس مسائل بین الملل و هسته ای در گفتگو با خبرنگار راه دانا؛ در خصوص تحریم های جدید وزارت خزانه داری آمریکا علیه ایران اظهار داشت: تحریم 5 شرکت ایرانی از سوی وزارت خزانه داری آمریکا به بهانه موشکی بوده و تحریم های آمریکایی است؛ به عبارت دیگر لزوماً مورد پذیرش سازمان ملل نخواهد بود.

وی با یادآوری برخی از ضعف های حقوقی برجام اظهار داشت: برجام آن گونه که باید سند قوی نبوده و یکی از نقص های مهم در برجام وضع تحریم های مختلف به بهانه های مختلف به جز هسته ای است که همین موضوع منجر به دور زدن برجام از سوی کشورهای مختلف به ویژه آمریکا می شود.

این کارشناس مسائل بین الملل و هسته ای با بیان اینکه تا کنون آمریکایی ها چندین بار برجام را دور زده اند گفت: این که تحریم جدیدی علیه ایران وضع نشود یکی از شروط اصلی در نامه مقام معظم رهبری بود اما از سوی تیم مذاکره کننده نادیده گرفته شد و هیچگاه در برجام تصریح نشده است که تحریم جدیدی علیه ایران وضع نشود.

ایزدی در خصوص محدودیت هایی که این تحریم ها برای شرکت های ایرانی به وجود می آورد گفت: این شرکت ها و افرادی که در آنها مشغول به کار هستند دچار محدودیت های بانکی شده و برای ورود به برخی از کشورها دچار مشکل می شوند.

وی همچین تصریح کرد: اگرچه این تحریم ها از سوی آمریکاست اما در نهایت آنها کشورهای غربی را تحت فشار قرار می دهند که ارتباطات خود را با این شرکت های ایرانی قطع کنند. معمولاً افراد و شرکت های اروپایی منفعت خود را در همراهی با آمریکا دانسته و رسما ارتباط خود را با این شرکت ها قطع می کنند.

این کارشناس مسائل بین الملل و هسته ای در پایان گفت: معمولاً فشارهای آمریکا به غرب جواب داده است و اروپا تا کنون در خصوص شرکت های ایرانی که تحریم هم نبوده اند قرارداد محکمی نبسته و برای عقد قرارداد مکرراً تعلل و سستی می کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.