1396-10-18 12:26
531
0
48872

تظاهرات شهروندان سوری علیه تروریست‌ها در شرق دمشق هم سانسور شد + تصاویر و نقشه میدانی

عناصر تروریستی با نقض آتش بس در غوطه شرقی دمشق تلاش کردند در گام نخست پایگاه نظامی ارتش سوریه را در جنوب شهرک حرستا اشغال کنند.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا؛ یک هفته از حمله سنگین عناصر تروریستی علیه نیروهای ارتش سوریه در حومه جنوبی شهرک حرستا در غوطه شرقی دمشق گذشت؛ تروریست ها اگر چه نتوانستند پایگاه نظامی ارتش را در این محور به اشغال خود درآورند اما موفق شدند ارتباط نیروهای سوری را در این پایگاه با دنیای خارج قطع کنند.

عناصر تروریستی با نقض آتش بس در غوطه شرقی دمشق تلاش کردند در گام نخست پایگاه نظامی ارتش سوریه را در جنوب شهرک حرستا اشغال کنند و در ادامه مسیر انتقال نیرو و تجهیزات را از شهرک حرستا به شهرک عربین باز کنند.

** برای مشاهده بهتر جزییات و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جنگ رسانه ای گروه های تروریستی همزمان با نقض آتش بس و حمله به نیروهای سوری در غوطه شرقی دمشق اشاره کرد و گفت: در این خصوص ناگفته های زیادی وجود دارد از جمله این که هیچ گاه رسانه های غربی (بی بی سی) به نقش تروریست‌ها در ایجاد درگیری‌ها اشاره‌ای نمی‌کنند.

وی با بیان این که عناصر تروریستی مجتمع های مسکونی و مراکز درمانی را به پایگاهی برای خود تبدیل کرده اند، افزود: در حال حاضر، درگیری ها در حومه بیمارستان البشر ادامه دارد؛ مکانی که به پایگاه اصلی تروریست ها برای حمله به نیروهای محاصره شده ارتش در پایگاه نظامی تبدیل شده است.

این منبع میدانی گفت: عناصر تروریستی در غوطه شرقی دمشق بر طبل جنگ می کوبند و این نیروهای ارتش سوریه هستند که در یک پایگاه نظامی در جنوب شهرک حرستا محاصره شده اند و همه تلاش‌ها برای نجات جان آنان در حال انجام است.

وی از آمادگی ارتش سوریه برای امداد رسانی به شهروندان گروگان گرفته شده توسط تروریست ها در غوطه شرقی خبر داد و گفت: در ماه های گذشته چندین محموله کمک های غذایی و دارویی به غوطه شرقی ارسال شده اما هیچ خبر دقیقی وجود ندارد که آیا کالاهای مورد نیاز به دست شهروندان رسیده است یا خیر.

این منبع میدانی افزود: دولت و نیروهای ارتش سوریه همچنین آمادگی خود را برای انتقال و خروج کودکان و شهروندان آسیب دیده از غوطه شرقی اعلام کرده اند اما تروریست ها مانع شده اند و با دروغ های آشکار و نخ نما شده این مسئله را به نیروهای سوری نسبت می دهند.

به گزارش مشرق، دروغ پراکنی های بنگاه های خبری غرب درباره رویدادهای میدانی غوطه شرقی دمشق در حالی ادامه دارد که آنان هیچ واکنشی به تظاهرات شهروندان مناطق «ببیلا، یلدا و بیت سحم» علیه عناصر تروریستی نشان ندادند.

در روزهای گذشته شهروندان سوری با برگزاری تظاهرات گسترده، خواستار خروج فوری عناصر تروریستی و بازگشت امنیت و آرامش به این محله ها شدند اما رسانه های غربی در این خصوص سکوت کردند.

«نه به تروریسم و نه به تکفیر و بازگشت آرامش» شعار اصلی شهروندان سوری در محله های «ببیلا، یلدا و بیم سحم» بود و تظاهر کنندگان از ارتش سوریه درخواست کردند در صورت پاسخ منفی تروریست ها برای تخلیه مناطق، عملیات پاکسازی را در دستور کار قرار دهد.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی تظاهرات شهروندان سوری را در این مناطق با سلاح گرم پاسخ دادند و برای متفرق کردن جمعیت خشمگین آنان را با شلیک گلوله هدف قرار دادند که منجر به شهادت و زخمی شدن دهها تن شد اما باز هم رسانه های غربی از انتشار این خبر خودداری کردند.



منبع: مشرق

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.