1396-10-15 11:27
518
0
48755

وقتی به دنبال جایگزین تلگرام هستیم!

امروزه اهمیت اپلیکیشن های پیام رسان بر همگان آشکار شده، در این میان تلگرام به دلیل امتیازهای خوبی که برای کاربران طراحی کرده محبوبیت مطلوبی را در ایران طی دو سال گذشته به دست آورد اما با عبور از خط قرمز ایران و فیلترشدن آن در چند روز گذشته به نظر می رسد میزان قابل توجهی متضرر شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از اروم نیوز، امروزه اهمیت اپلیکیشن های پیام رسان بر همگان آشکار شده، در این میان تلگرام به دلیل امتیازهای خوبی که برای کاربران طراحی کرده محبوبیت مطلوبی را در ایران طی دو سال گذشته به دست آورد اما با عبور از خط قرمز ایران و فیلترشدن آن در چند روز گذشته به نظر می رسد میزان قابل توجهی متضرر شود.

بر اساس آخرین آمارها و محاسبات صورت گرفته از روی سرور مرکزی تلگرام که در سال گذشته بررسی شد، تعداد کاربران ایرانی بیش از ۴۰ میلیون نفر بوده است، این در حالیست که تعداد کاربران این اپ در کل جهان کمتر از صد میلیون نفر است.

اما زمانی که در پیچ و خم برخی مشکلات اقتصادی که بهانه ای برای ایجاد اغتشاشات از سوی دشمنان و بیگانگان و مردم جاهل داخل کشور شد، تلگرام به ابزاری برای ترویج خشونت، مدیریت اغتشاشات و تهییج و تشویق مردم در ضربه زدن به اموال عمومی، تخریب بیت المال و حتی آموزش بمب های دست ساز موسوم به کوکتل مولوتوف تبدیل شد.

بلافاصله با دستور مقامات قضایی کشور دستور فیلتر این ابزار پیام رسان صادر و از روز یکشنبه ۱۰ دی ماه ۹۶ تلگرام فیلتر شد، این در حالی است که با پیشرفت تکنولوژی و استفاده های مفید آن در کسب و کار، افراد بسیاری در حوزه کسب و کار با اختلال عملکرد تلگرام دچار سردرگمی شده و در جستجوی جایگزین برای آن برآمدند.

هرچند در اخبار اعلام شد فیلتر تلگرام موقتی است و هنوز مقامات کشور مسدود شدن همیشگی آن را تایید نکرده‌ اند، اما شاید در ماه ‌های آینده کم کم شاهد کوچ کاربران به اپلیکیشن‌ های دیگر باشیم و این پیام ‌رسان نیز مانند وی‌ چت و وایبر به متروکه تبدیل می شود.

برخی نیز به دنبال جایگزین های مناسب تولید داخلی و حتی خارجی برای تلگرام هستند، چرا که وضعیت تلگرام فعلا در هاله ای از ابهام قرار دارد، در این مجال بهتر است با برخی از جایگزین ‌های تلگرام آشنا شویم.

پیام رسان های ایرانی همچون سروش، آی گپ، ویسپی، بله، سلام و برخی از نمونه های دیگر با وجود مزایا و معایبی که دارند با هجوم بسیاری از ایرانیان برای استفاده در جایگزینی تلگرام مواجه شدند که در این میان سروش سهم بیشتری برای خود اختصاص داد.

همچنین برخی نیز سراغ پیام رسان های خارجی رفته و آن را ترجیح دادند، واتس آپ، اسکایپ، لاین، گوگل الو، هنگ آوت و … از جمله برنامه هایی بودند که عنوان جایگزینی تلگرام را به خود اختصاص دادند.

حال باید منتظر بود تا دید فیلترینگ تلگرام همیشگی خواهد بود یا کاربران برای استفاده مجدد از این اپلیکیشن باید در انتظار باشند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.