1396-10-14 09:34
6188
0
48717

شیک پوشی با برند حتی دست دوم ! / پولدارها؛ مشتریان پروپا قرص لباس های تاناکورا

هوا کمی سرد است، سردتر از روزهای پاییزی چرا که بخواهیم و نخواهیم وارد زمستان شده ایم و روال طبیعی فصل ها سردیش را با خود به همراه دارد...

به گزارش گلستان ما به نقل از آفتاب دل، فروشگاه‌های تاناکورا که اسم خود را از سریال قدیمی به نام اوشین به یادگار دارند، همان مراکز عرضه لباس‌های دست دوم خارجی هستند که کار خود را از چیزی حدود 20سال پیش آغاز کرده‌اند.

نمی‌شود از پوشاک، مخصوصا پوشاک زمستانی گفت و نوشت ولی فروشگاه‌های لباس دست دوم یا همان به اصطلاح «تاناکورا» را به حساب نیاورد. اگر در فصل دیگر سال آنها فروش معمولی دارند؛ اما با آغاز اولین بارندگی و شروع دوران سرما، شهروندان بسیاری سرازیر این فروشگاه‌های ارزان‌فروش می‌شوند؛ فروشگاه‌هایی که اجناسشان به طور قطع خارجی است؛ اما همه کهنه و دست‌دوم هستند.

هوا کمی سرد است، سردتر از روزهای پاییزی چرا که بخواهیم و نخواهیم وارد زمستان شده ایم و روال طبیعی فصل ها سردیش را با خود به همراه دارد.

 از راهروی اول شروع میکنم. کاپشن ها را جلوی مغازهها آویزان کردهاند، بقیه هم روی رگال هستند. بازار لباس زمستانی گرم گرم است.

روی کاغذی بالای رگال نخستین مغازه نوشته شده؛ 20 هزار تومان. نگاهی میاندازم. به نظرم داغانتر از چیزی است که بشود نظر داد. سرآستین ها و یقه هایشان پوسیده. از همه اینها که بگذریم بوی خاصی میدهند که با شستن هم از بین نمیرود. میگویند بوی مواد ضد عفونی کننده است. به فروشنده میگویم کاپشنتر و تمیزتری داری؟ چند کاپشن از قفسه بیرون میآورد: «این کاپشن جنساش گورتکس آلمانه، سالم سالمه. 150 هزار. این کاپشن کتان هم 200. این کاپشن اسکی ضد آبه نوی نو؛ میدم 300 تومان. اگر لنگه اینا رو توی بازار پیدا کنی باید یک میلیون پول بدی.»

قیمتها آنطور که چند سال پیش اینجا آمدم، نیست. جنسهای خوب وتر و تمیز با لباس نویی که در فروشگاههای برند فروخته میشود تفاوت آنچنانی ندارد. البته شلوار 10 هزار تومانی و بادگیر 20 هزاری و کاپشن 50 هزاری شاید به مذاق خیلیها خوش نیاید ولی مشتریهای خودش را دارد.

فروشنده این مغازه که اتفاقا مشتریانش هم به علت مراجعات مکرر به مغازه اش او را با اسم صدا میزنند در عرض کمتر از نیم ساعت، ده نفر مشتری داشت.

وی می گوید: اکثر لباس ها و کیف و کفش ها از مهاباد و بانه به سنندج می آیند، جنس های آنجا هم از ترکیه و ارمنستان و آذربایجان تامین می شود.

از نحوه قیمت گذاری های  لباس ها و کیف و کفش ها می پرسم که می گوید: هر کسی با کمی آشنایی با مارک ها و اجناس، می تواند قیمت گذاری کند و در هر بسته ای که به ما ارسال می شود، با جدا سازی بر اساس مارک و نوع جنس، قیمت ها تخمین زده می شود.

این فروشنده می گوید: قبل از باز کردن گونی ها، کسی از محتویات داخلی آن با خبر نمی شود، فروشندگی تاناکورا، عین قمار است.

هدف من از آمدن به تاناکورا، تنوع است

دختر خانمی که مشغول زیر و رو کردن سبد های داخل مغازه بود می گوید:  هدف من از آمدن به تاناکورا، تنوع است، از آنجایی که هزینه این تنوع طلبی و خوش پوشی بالاست، میتوانم از اینجا به قیمت بهتری لباس خریداری کنم و از همه مهمتر، بسیاری از برندهای مطرح دنیا، در ایران نمایندگی رسمی ندارند، ولی در مورد ورود دست دوم آنها ممانعتی وجود ندارد، هر چقدر هم قیمتشان باشد حداقل می دانم که برند اصلی است.

پولدارها؛ مشتریان پروپا قرص لباس های تاناکورا

این روزها گویا تاناکورا مشتریان پر و پاقرصی از میان پولدارهادارد، چرا که مارک هایی وجود دارد که به گفته ی خودشان در هیچ کجایی پیدا نمی شود ولی آیا استفاده از این لباس های دست دوم خارجی به تولید داخلی ایران ضربه نمی زند ؟!

از فروشگاه های تاناکورا بیرون  می آیم و ولی مردم بی توجه به سیل بیماری هایی که خودشان برای زیبایی انتخاب می کنند، به وجودشان رسوخ می کند، باز هم به خرید ادامه می دهند این در حالی است که پزشکان بارها در مورد آلودگی انتقال میکروب ها از طریق لباس تاکید می کنند ولی مسئولین ناظر، تنها به تهدید تاناکورا فروشان اکتفا می کنند و خبری از برخورد قانونی با این سوداگران نیست.

توضیح: قیمت‌هایی که در تاناکوراها بر روی لباس‌ها زده شده است گاهی اوقات تا حدود یک‌سوم کمتر از قیمت البسه نو گزارش می‌شود و یکی از عمده دلایلی که مردم به سوی خرید این‌گونه لباس‌ها می‌روند همان گرانی است که در بازار نوفروشان مشاهده می‌شود و این مشکل هنگامی مرتفع می‌شود که مسوولان فکری اساسی برای حل این موضوع بکنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.