1396-10-11 18:35
1558
0
48598
درآمدزایی با پرورش بلدرچین؛

کارآفرینی با ۲۰ میلیون تومان سرمایه اولیه/ شکوفایی طرح اقتصاد مقاومتی در حیاط کوچک خانه

«مجید دستجانی‌فراهانی» از جمله کارآفرینانی است که توانسته با دریافت تسهیلات اقتصادمقاومتی در عرصه پرورش بلدرچین ورود پیدا کند و ضمن کسب درآمد برای دو نفر دیگر فرصت اشتغال فراهم کند.

به گزارش گلستان ما به نقل از فراهان خبر؛ این روزها باتوجه به وضعیت اشتغال و اقتصادی، تنها راهکار رفع مشکلات کشور اجرای سیاست‌های اقتصادمقاومتی و تحقق آن است. در این راستا جوانان جویای کار از ظرفیت‌های داخلی کشور برای رسیدن به اهداف و آرزوهای خود بهره گرفته‌اند و با دریافت تسهیلات اشتغالزایی به دنبال رفع مشکلات اقتصادی و درآمدزایی برای خود هستند.

جوانان فراهانی بسیاری همچون دیگر مناطق کشور در عرصه پرورش بلدرچین به عنوان یکی از صدها طرح زودبازده و اشتغال‌زا در حوزه اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کرده‌اند.

شکوفایی طرح اقتصادمقاومتی در حیاط کوچک خانه

«مجید دستجانی‌فراهانی» از جوانان سخت‌کوش روستای دستجان فراهان، یک سالی است که پرورش بلدرچین را با سرمایه ۲۰ میلیون تومانی شروع کرده و با تلاش خود در این زمینه توانسته است برای دو نفر دیگر ایجاد اشتغال کند.

وی با اشاره به انگیزه‌ ورود خود به عرصه پرورش بلدرچین گفت: به عنوان یک نانوا تصمیم گرفتم که در عرصه اقتصادمقاومتی سهم داشته باشم و وظیفه خود را در این حوزه به خوبی انجام دهم.

دستجانی افزود: با توجه به علاقه‌‌ام فعالیت در عرصه پرورش بلدرچین را مناسب دیدم و از سال گذشته وارد این حوزه شدم و با تعداد ۱۵۰۰ جوجه بلدرچین کار را شروع کردم و امروز ۵ هزار قطعه بلدرچین دارم.

آموزش و تجربه دو حلقه‌ اصلی زنجیره تولید و اشتغال

این کارآفرین فراهانی بیان کرد: آموزش و بازاریابی از حلقه‌های  اصلی و مهم در زنجیره تولید است، مشاوره، برگزاری کلاس‌های آموزش و مهارتی مرتبط با طرح های اقتصاد مقاومتی، مجریان این طرح‌ها را یاری می‌کند و سبب موفقیت و درآمدزایی برای تولید کننده می‌شود.

وی افزود: برای ارائه محصولات به بازار مشکلی ندارم و در خود شهرستان فراهان توانسته‌ام بازار خوبی را کسب کنم.

افزایش قیمت خوارک طیور سد راه تولیدکنندگان

دستجانی‌فراهانی خاطرنشان کرد: سویا و ذرت عمده خوراک بلدرچین است که متاسفانه از حدود ۲۰ روز گذشته قیمت این نهاده‌های طیور افزایش یافته و کار را برای پرورش‌دهندگان سخت کرده است.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.