1396-10-11 17:35
413
0
48596
حاجی بابایی مطرح کرد؛

فرمولی که افزایش قیمت حامل‌های انرژی را صفر و بودجه اشتغال را ۱۰۰% تامین می کند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به کلیات لایحه بودجه سال ۹۷ و ارائه پیشنهادی در خصوص تامین بودجه ایجاد اشتغال در کشور گفت: پیشنهاد در خصوص حذف تبصره ۱۸ در خصوص افزایش قیمت حامل های انرژی گفت: دولت در تبصره ۱۸ پیشنهاد داده است که قیمت حامل های انرژی را افزایش دهد و از محل آن ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان، برای اشتغال زایی درآمد حاصل کند.

به گزارش گلستان ما، حمیدرضا حاجی بابایی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی در گفت‌وگو با خبرنگار راه دانا؛ با اشاره به کلیات لایحه بودجه سال ۹۷ و ارائه پیشنهادی در خصوص تامین بودجه ایجاد اشتغال در کشور گفت:دولت در تبصره ۱۸ پیشنهاد داده است که قیمت حامل های انرژی را افزایش دهد و از محل آن ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان، برای اشتغال زایی درآمد حاصل کند.

وی در خصوص جزئیات پیشنهاد مجلس به دولت در خصوص عدم افزایش قیمت حامل های انرژی گفت: پیشنهاد ما به دولت به این صورت است که دولت به هیچ وجه قیمت حامل‌های انرژی را در کشور افزایش ندهد و این ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان را برای اشتغال از یک محل مطمئنی که به آن پیشنهاد می‌کنیم برداشت کند بدون کوچکترین فشاری که به مردم بیاید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بر همین اساس اضافه کرد: در سال ۱۳۹۷ ما حدود ۹۵ هزار میلیارد تومان از محل هدفمندی یارانه ها درآمد خواهیم داشت،  از این ۹۵ هزار میلیارد تومان ۲۳ هزار میلیارد تومان برای یارانه ها،  ۷هزار میلیارد تومان برای کمیته امداد ، ۳.۷ هزار میلیارد تومان برای یارانه گندم  و 3.3 برای بهداشت و درمان پیشنهاد شده است که جمع این اعداد می شود ۳۷ هزار میلیارد تومان؛ تا 95 هزار میلیارد تومان حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان باقی می‌ماند که این در اختیار شرکتها است. از این محل 17400 میلیارد تومان برداشته شود و در اختیار فقرای اشتغال هزینه شود.

حاجی بابایی در پایان خاطرنشان کرد: بقیه این مبلغ که حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود هم به خزانه واریز شود و در اختیار شرکت‌های زیربط برای هزینه‌های تولید قرار گیرد؛ بدین وسیله ما 17 هزار و 400 میلیارد تومان از محل پرداختی های مردم  برای قیمت هدفمندی یارانه ها را در جهت اشتغال به کار گرفته ایم و هیچ افزایش قیمتی هم در حامل های انرژی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.