1396-10-08 11:33
518
0
48449
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

130 نماینده طرح سؤال از رئیس جمهور را امضا کرده‌اند/ 60 هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در کشور داریم

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه 130 نماینده طرح سؤال از رئیس جمهور را امضا کرده‌اند، گفت: طبق فاکتورهای ارائه‌شده بودجه کشور معقول نبوده و سازمان برنامه و بودجه جواب قانع‌کننده علمی ندارد.

به گزارش گلستان ما به نقل از راه دانا؛ علی وقف‌چی در نشست خبری با خبرنگاران درباره بحث سؤال از رئیس جمهور اظهار کرد: 130 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح سوال از رئیس جمهور را امضا کردند و به دنبال افزایش تعداد امضاکنندگان نیستیم.

وی با اشاره به اینکه 180 نفر از نمایندگان از صنایع جناح‌ها و گرایش‌های مختلف سیاسی به اجرای ماده 22 آیین‌نامه داخلی مجلس تاکید کردند، گفت: تعدادی از نمایندگان به این نتیجه رسیدند که اگر طرح سوال از رئیس جمهور ارجاع شود درباره این موضوع به دیوان اصل 90 شکایت کنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس همچنین درباره موضوعات مطرح شده درباره انتخاب مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز گفت: صحبت ما این است که آیا از 15 هزار نفر فرهنگی کسی شایستگی مدیرکل شدن را ندارد؟ که کسی را از تهران انتخاب کنیم.

فرهنگیان چهار گزینه برای مدیر کل آموزش و پرورش پیشنهاد کردند

وی با بیان اینکه طرح این موضوع به منزله مخالفت با عابدینی گزینه پیشنهادی قبلی نبود، افزود: بحث اینجاست که عابدینی 20 سال بیشتر بود که از استان رفته بود و چون شناخت کلی از مسائل نداشت برای همین مخالفت کردیم، از طرفی طبق گفته دوستان شرایط فعالیت وی نیز چیزی شبیه کریمی دیگر گزینه پیشنهادی بود، یعنی موعد بازنشستگی وی نزدیک بود.

وقف‌چی تعریف خود از مدیر غیربومی را شخصی که سال‌ها خارج از استان فعالیت کرده است و به یکبار برای کسب مسؤولیت می‌آید، عنوان کرد و گفت: عابدینی نیز جزو این دسته از مدیران بود.

وی با اشاره به جلسه مشترک خود با فرهنگیان استان به منظور هم‌اندیشی درباره انتخاب مدیرکل آموزش و پرورش مدعی شد: در این جلسه چهار گزینه از سوی خود آنها برای تصدی مدیرکلی آموزش و پرورش استان معرفی شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس گفت: البته از اعلام اسامی گزینه‌های پیشنهادی فرهنگیان معذورم چون ممکن است، شائبه حمایت از آنها پیش بیاید.

وقف‌چی با اشاره به اینکه معتقدم نوش دارو پس از مرگ سهراب به درد نمی‌خورد و باید همزمان با انتخاب مسؤول وارد عمل شد، گفت: البته باید تاکید کنم  که نباید در این زمینه کوتاهی شده یا وارد مسائل حاشیه‌ای شد.

وی گفت: البته در جریان اعتراض به انتخاب مدیرکل آموزش و پرورش استان، وزیر به بنده اختیار داد که شخصی را از بین فرهنگیان انتخاب کنم، اما به احترام وزیر و از آنجایی که انتخاب مدیر کل به عهده وی است، این کار را نکردم.

علاوه بر نظارت در حوزه انتخاب مدیران در حوزه عملکردی آنها نیز نظارت لازم انجام می‌شود

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه تاکید و اولویت ما در انتخاب مدیران افراد غیربومی هستند و استاندار نیز متعهد به استفاده از نیروهای بومی شده است، اضافه کرد: البته ممکن است زمان و شرایطی پیش بیاید که تصدی یک سمت از سوی نیروهای داخل استان ممکن نباشد و خارج از ظرفیت آنها باشد که در این صورت از یک نیروی توانمند غیربومی استفاده می‌کنیم.

وقف‌چی با بیان اینکه علاوه بر نظارت در حوزه انتخاب مدیران در حوزه عملکردی آنها نیز نظارت لازم انجام می‌شود، گفت: نظارت حق نماینده مجلس است و قطعا اگر در این زمینه شاهد کوتاهی شویم مدیر مربوطه بازخواست و حتی برکنار نیز می‌شود.

وی با بیان اینکه اعمال نظر یا ارائه مشاوره در انتخاب مدیر یک مجموعه به منزله دخالت نیست، افزود: در این زمینه دو نگاه ممکن است وجود داشته باشد، چرا که اگر نگاه شخصی باشد، زشت و مذموم است و اگر نگاه فراملی باشد، یک امر مبارک بوده و نشان دهنده اقتدار نماینده خواهد بود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه مخالفت با انتخاب یک نماینده به منزله مخالفت نماینده با وزارت‌خانه نیست، تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که دست به دست دهیم و به تعامل برسیم و بهترین‌ها برای مدیریت استان انتخاب شوند و چون نمایندگان بیشتربه امور استان اشرافیت دارند پس بهتر می‌توانند در انتخاب مدیران کمک حال وزرا باشند.

*60 هزار میلیارد فرار مالیاتی در کشور داریم

وی در همین رابطه در پاسخ به سوالی درباره انتخاب سایر مدیران غیربومی از جمله شهردار زنجان نیز گفت: البته از این اتفاق ناراحت شدم ولی نتوانستم ظاهر کنم، چون شورای شهر مثل نمایندگان منتخب مردم هستند و اگر آنها شهردار غیربومی انتخاب کرده‌اند، پس حتما به صلاح بوده است، هرچند که بنده گزینه‌ای برای شهرداری زنجان نداشتم.

وقف‌چی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بودجه سال 1397 نیز گفت: در سطح کلان کشوری به بودجه ایراد داریم که یکی از آنها نیز حامل‌های انرژی است؛ چون اعتقاد داریم باید قیمت تمام شده باشد و اگر نشود حقوق مردم تضییع می شود و تورمی به دنبال دارد که به ضرر مردم و تولید و اشتغال خواهد بود.

وی ادامه داد: برای حل این مشکل نیز یک پیشنهاد جایگزین داده‌ایم که به جای حامل‌های انرژی اخذ مالیات از سود سپرده گذاران، اخذ مالیات از خانه‌های خالی، اجرای کامل طرح اقتصاد الکترونیکی ( با توجه به وجود 60 هزار میلیارد مالیاتی)، پرداخت هزینه از تراکنش‌های مالی به دولت و همچنین ساماندهی باغ‌شهرها مورد توجه قرار گرفته و از این طریق برای دولت درامد پایدار ایجاد شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 80 نفر از 90 نمایندهای که طرح را مطالعه کرده‌اند با آن موافقت کرده و آن را امضاء کرده‌اند، تصریح کرد: این نشان می‌دهد که نمایندگان نیز مخالف وضعیت موجود هستند.

وقف‌چی افزود: همچنین در بحث کمیسیون تلفیق نیز به بودجه ارائه شده اعتراض داریم چرا که طبق فاکتورهای ارائه شده بودجه کشور معقول نبوده و سازمان برنامه بودجه جواب قانع کننده علمی برای ندارد، اما با توجه به جمعیت استان و سطح محرومیت، همین بودجه منطقی است، ولی در عین حال ما پیگیر موضوعات هستیم و در برخی زمینه‌ها تلاش می‌کنیم که برای استان نیز اقداماتی انجام و طرح‌های نیمه تمام به پایان برسد.

وی تصریح کرد: اما ما کل کشور را دوست داریم و برای مثال چابهار که 120 هزار جمعیت دارد، نه آب و نه برق و نه چیزی دارد و باید به این امر نیز توجه شود.

وقف‌چی همچنین درباره فعالیت چند شغله‌ها و نیز عدم به کارگیری بازنشستگان گفت: پس از بحث بودجه این موضوع بررسی خواهد شد، اما آنچه مسلم است، امروز مشکل اشتغال مال فقط بحث پرداخت یا عدم پرداخت تسهیلات نبوده بلکه به دلیل عدم ساماندهی در اشتغال و تبعیض در پرداخت ها، گروه های مختلف به مجلس مراجعه می‌کنند، که البته ما پیگیر آن هستیم که کسانی که دولت قول جذب به آنها داده است نیز جذب شوند.

وی همچنین درباره نقش نظارتی مجلس نیز گفت: البته باید بحث بازرسی کل کشور از زیر نظر قوا  خارج شده و زیر نظر رهبری باشد،

وی ادامه داد: ضروری است هر سه قوا نظارتی را به رهبری ارجاع دهند چرا که وقتی نظارت را سازمان ها انجام می‌دهند، مسؤولیت اصلی تحت تاثیر قرار می‌گیرد و نظارت با قاطعیت انجام نمی‌شود، چرا که وقتی قوه‌ای هم خودش ناظر و هم تصمیم گیرنده باشد، قطعا نظارت درستی انجام نخواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.