1393-08-03 19:34
5555
4
4837

توصیه های سودآور یک کارآفرین به جوانان جویای کار/ وقتی حضرت آقا می گویند اقتصاد مقاومتی، یعنی به جوانان ایرانی اعتماد دارند + تصاویر

این تجربه ام را در اختیار جوانان قرار می دهم که وارد تولید و پرورش شتر مرغ شوند زیرا در کشور تولید آن بسیار کم است و بازارهای داخلی تشنه خرید این محصول است، وقتی فرد اراده نداشته باشد آب خوردن هم برایش سخت است، اما اگر فرد اراده کند و بخواهد کاری را انجام دهد می تواند کوه ها را هم جا به جا کند.

به گزارش گلستان ما ، کارآفرینی و تولید داخلی رکن اصلی اقتصاد مقاومتی است زیرا کارآفرینی در یک جامعه و اقتصاد به معنای پویایی و بالندگی است، جامعه ای که در بستر کارآفرینی حرکت می کند، جامعه زنده و پویا و فعال است. از این رو به سادگی و آسانی می تواند همه مشکلات و فشارهای بیرونی و درونی را تحمل کرده و پشت سر بگذارد. جامعه کارآفرین، از آستانه تحمل بسیار بالایی برخوردار است، زیرا خطرپذیری در آن بسیار بالا و در عین حال امری طبیعی و عادی تلقی می شود، از این رو دارای اقتصادی مقاومتی خواهد بود..

مجید مختاری کارآفرین جوان قمی که چند ماهی است اقدام به پرورش شتر مرغ در استان قم  نموده است در گفتگو با خبرنگار ثامن اظهار داشت:  بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی و کمک به تولید کشور مبنی بر اینکه هر فردی می تواند قدمی برای کشور بردارد تا این مملکت بر روی پای خود بایستد و به بیگانگان محتاج نشویم احساس کردم که من هم می توانیم یکی از این قدم ها را بردارم.

Golestanema31

وی گفت: اینکه پرورش شتر مرغ را برای کار انتخاب کردم این بود که در دوران کودکی تجربه پرورش حیوانات اهلی را داشتم دوم  اینکه این حیوان در کشور بسیار کم است و می توان گفت تنها حیوان پرورشی است که تولید آن در کشور کم اما رو به رشد است و می توان با سرمایه گذاری در این زمینه به خودکفایی رسید، تقریبا در استان قم کمتر از10 نفر به پرورش شتر مرغ روی آوردند که نیاز استان بیش از این ها است.

مختاری بیان داشت: سرمایه آنچنانی نداشتم اما توانستم طرح پرورش شتر مرغ را به مراکزی که وام خود اشتغالی و کارآفرینی می دادند عرضه کنم که مورد موافقت قرار گرفت و توانستم با وام خود اشتغالی این محل را راه اندازی کنم، البته این ابتدای کار است در این چند ماه که وارد کار شدم متوجه شدم راه پیشرفت در این زمینه وجود دارد و به آینده و سود دهی آن اطمینان دارم و برای سال آینده هم برنامه دارم می خواهم این طرح را در مکانی بزرگتر گسترش دهم.

کراآفرین قمی افزود: فعلا برای ان کار شریکی ندارم اما برخی از دوستان وقتی این کار را دیدند و با مطالعاتی که داشتند متوجه شدند می توان در داخل کشور و داخل استان به تولید پرداخت اعلام آمادگی کردند که این طرح را گسترش دهیم و آنها نیز در این کار سرمایه گزاری کنند که این اتفاق بسیار بزرگی است که با دیدن طرح من دیگران نیز تشویق شدند.

Golestanema31

وی اظهار داشت: فعلا در ابتدای کار برنامه ای اصلی من تولید و تامین داخلی است اما با تحقیقاتی که انجام دادم متوجه شدم می توانیم با گذشت زمان و صبر به صادرات هم فکر کنیم اما صادرات تخصصی است و باید راه آن را پیدا کرد.

مختاری تاکید کرد: پرورش شتر مرغ در کشور بسیار کمرنگ است و نیاز می رود مسئولین کمک کنند زیرا وقتی از پرورش حیوانات سخن به میان می آید مسئله بیماری واکسن و دهها مسئله دیگر را هم باید در نظر گرفت به همین دلیل افراد جرات نمی کنند وارد این حیطه شوند اما مسئولین با در اختیار دادن تسهیلات می توانند این جرأت را به یک کارآفرین بدهند وقتی یک کارآفرین جسارت پیدا می کند وارد عرصه تولید شود باید ارگان های  ذیربط آموزش هایی  را برای بهتر شدن تولیدات به کارآفرینان ارائه دهند تا کارآفرین احساس امنیت کند.

وی تصریح کرد: در ابتدای کار با وام خود اشتغالی کار را شروع کردم و حالا نوبت خودم است که کار را ادامه دهم. در این برهه باید خودم را اثبات کنم اما در آینده بدون مساعدت و حمایت مسئولین نمی توان کار را گسترش داد.

کارآفرین قمی خاطر نشان کرد: این کاری که من شروع کردم در ابتدا سود دهی ندارد یعنی در دوره اول باید تلاش کرد اما قطعا و مطمئنا در دوره دوم به سود دهی هم خواهم رسید کار آفرینی نیاز به صبر دارد، اگر جوانان ما رغبت کنند و کمی هم همت به خرج دهند و صبر را پیشه کنند به نتیجه مطلوب می رسند متاسفانه صبر در  میان جوانان کم شده و می خواهد راه 10ساله را یک شبه طی کنند، شاید در ابتدای کار به بهره برداری مالی نرسند و یا حتی ضرر کنند اما اگر همت و صبر داشته باشند به نتیجه می رسند این حرف ها شعار نیست چون خودم در داخل گود هستم و این مسائل را از نزدیک می بینم .

Golestanema31

وی گفت: حضرت آقا هیچ حرفی را بدون کارشناسی و بدون پشتوانه علمی نمی زنند وقتی می گویند اقتصاد مقاومتی یعنی به جوانان ایرانی اعتماد دارد و می دانند می توان در اقتصاد مقاوم شد، حضرت آقا با کارشناسی کامل موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح نمودند.

مختاری در ادامه افزود: چند دلیل برای کمرنگ شدن تولید در داخل کشور وجود دارد، عدم حمایت دولت از کارآفرینان، مسئله بعدی صبور نبودن است ولی در یک مرحله از تولید شکست می خوریم کلا تولید را منکر شده و به واردات روی می آوریم در حالی که شکست جزئی از تولید است که شاید درابتدا آن را تجربه کرد اما انتهایش پیروزی است.

وی عنوان داشت: جوانان برای وارد شدن به رشته ای که می خواهند در آن مشغول فعالیت و خود اشتغالی شوند مطالعه داشته باشند بنده خودم مطالعاتی در این زمینه داشتم البته نه به صورت کامل و تخصصی اما وقتی طرح را به مرکزی که وام خود اشتغالی می داد ارائه دادم در آنجا نیز اطلاعاتی در اختیارم قرار دادند و دانسته هایم را بیشتر کردند و خواستند که باز هم نیز اطلاعاتم را به روز تر کنم من هم این کار را با مطالعه شروع کردم و تابه امروز از کارم راضی هستم این تجربه ام را در اختیار جوانان قرار می دهم که وارد تولید و پرورش شتر مرغ شوند زیرا در کشور تولید آن بسیار کم است و بازارهای داخلی تشنه خرید این محصول است، وقتی فرد اراده نداشته باشد آب خوردن هم برایش سخت است، اما اگر فرد اراده کند و بخواهد کاری را انجام دهد می تواند کوه ها را هم جا به جا کند. / ثامن

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

سجاد افشاری

سلام میشه طرح تونم به من بدید ؟ شما با چقدر شروع کردین

0
0
پاسخ
1393-11-15 09:11
رضا

سلام من می خوام این کار رو شروع کنم اگر جوجه شتر مرغ دارید ادرس را برایم ایمیل کنید.با تشکر

0
0
پاسخ
1394-01-05 18:41
لاله

آیا در دراز مدت جواب میده ؟

0
0
پاسخ
1394-04-09 04:32
محمد

سلاممیخوام این کار رو شروع کنم. لطفا راهنمایی بفرمایید که در ابتدا از کجا باید شروع کرد و با چه هزینه ای؟ضمنا زمین برای این کار ندارم.با تشکر

0
0
پاسخ
1394-08-08 08:50

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.