1396-09-21 12:34
585
0
47706
تشدید افول صنعت چاپ؛

تعطیلی بسیاری از چاپخانه‌ها در اثر افزایش قیمت کاغذ/ قیمت‌ها روزانه رو به بالا تغییر می‌کند!

قیمت کاغذ، روزانه تغییر می‌کند و روند افزایشی دارد و در این شرایط، چاپخانه‌های زیادی تعطیل شده و می‌شود.

به گزارش گلستان ما به نقل از خاورستان، صنعت چاپ یکی از موارد ضروری در کشور جهت نشر اطلاعات است. این صنعت برخلاف سایر محصولاتی که می‏‌تواند بصورت وارداتی از خارج وارد کشور شود، باید در کشور تولید شود. به این معنا که کتاب‌های درسی، علمی، هنری، روزنامه، نشریات و … که متناسب با قوانین کشور هستند، باید در داخل کشور تولید شوند. لذا توجه به صنعت چاپ ضرورت پیدا می‌‏کند و یکی از مشکلاتی که این روزها چاپخانه‌داران با آن روبه‌رو هستند، افزایش بی‌سابقه قیمت کاغذ و نداشتن ثبات در کشور است.

قیمت کاغذ مانند طلا هر روز متغیر و رو به افزایش است

حسن‌رضا حسین‌آبادی چاپخانه‌دار خراسان‌جنوبی در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: گرانی کاغذ تاثیر زیادی بر کار چاپ داشته و سفارشات ما کاهش پیدا کرده است و نمی‌توانیم کار کنیم.

وی افزود: کاغذ امروز یک قیمت دارد و فردا یک قیمت دیگر! مانند طلا، هر روز ظهر باید به تهران زنگ بزنیم و قیمت کاغذ را بگیریم چراکه نرخ ثابتی ندارد.

چاپخانه‌دار خراسان‌جنوبی گفت: ما امروز کاغذ را به یک قیمت به مشتری می‌دهیم و فردا باید گران‌تر بخریم و همین مشتری می‌آید و از افزایش قیمت امروز نسبت به قبل گلایه می‌کند.

حسین‌آبادی از مسئولان خواست به داد چاپخانه‌داران برسند و برای ثبات قیمت کاغذ چاره‌ای بیندیشند چراکه بسیاری از چاپخانه‌ها در حال تعطیل شدن است.

افزایش بی‌سابقه قیمت کاغذ

محمود حیدری، مدیرمسئول روزنامه امروز خراسان‌جنوبی در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: افزایش قیمت کاغذ باعث شده تیراژ بسیاری از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها کاهش پیدا کند و بسیاری از چاپخانه‌ها به حالت نیمه تعطیل در‌آمده‌اند.

وی افزود: قیمت کاغذ 20 درصد افزایش پیدا کرده و این افزایش قیمت تا به حال بی‌سابقه بوده است و بسیاری از چاپ‌خانه‌ها کار چاپ را فعلا متوقف کرده‌اند تا ببینند چه برسر قیمت کاغذ می‌آید.

مدیر مسئول روزنامه امروز خراسان‌جنوبی گفت: دولت باید کاغذ مورد نیاز چاپ‌خانه‌ها را تامین کند و بسیاری از تعرفه‌ها باید حذف شود تا افزایش قیمت را نداشته باشیم.

حیدری خاطرنشان کرد: افزایش قیمت کاغذ به سیاست‌های کلان کشوری برمی‌گردد و دولت باید تدبیری بیاندیشد تا قیمت کاغذ در بازار به ثبات برسد و اگر این روند ادامه داشته باشد بسیاری از چاپ‌خانه‌ها تعطیل خواهد شد.

طبق این گزارش، علی‌رغم اینکه دولت باید توجه بیشتری بر قیمت‌های کاغذ و سیر نزولی آن داشته باشد، باید به صنعت چاپ کشور بها داده شود تا بتوان از تاثیر گوناگونی که قیمت کاغذ و چاپ بر چاپخانه‌ها دارد، جلوگیری کرد.

همچنین توجه به این‌که قیمت کاغذ می‌تواند به نوبه خود تاثیری بر صنعت کتابخوانی و فرهنگ مطالعه نیز داشته باشد، لزوم برقراری یارانه‌های بیشتر برای این صنعت نیز ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.