1396-09-19 16:27
702
0
47622
کارشناس مسائل اقتصادی:

پاکسازی دولت از مدیران فاسد اولین اقدام برای روشن شدن موتور اقتصاد کشور است

یک کارشناس اقتصادی گفت: اولین اقدام برای اجرای هر راه‌حل اقتصادی پاکسازی دولت از مدیران فاسد است که اجازه حرکت به موتور اقتصاد کشور را نمی‌دهند.

به گزارش گلستان ما، کامران اصفهانی استاد سابق دانشگاه تهران و عضو اقتصادانان انجمن لاس در آلمان در گفت‌وگو با خبرنگار تهران نیوز، در خصوص وضعیت اقتصادی کنونی ایران اظهار کرد: چندین سال است که پیوسته از سوی مقام معظم رهبری بر اقتصاد بدون نفت تاکید می‌شود اما به دلیل اینکه دولت‌ها درآمدخواهان راحتی هستند حاضر به عقب نشینی از خام فروشی به خارجی‌ها نیستند.

اصفهانی با اشاره به کاهش ارزش پول ملی گفت: ورود سرمایه به بخش‌های غیر ضروری مثل ساخت و سازهای بی‌مورد مسکن در بازه زمانی کم و واردات بی رویه که سبب خروج سرمایه از کشور شده باعث فقیرتر شدن مردم سطح متوسط جامعه و ثروتمند شدن پول‌داران شده است.

وی خاطرنشان کرد: مشخص نیست دست چه افرادی پشت بازار ارز است که اجازه بالا رفتن قیمت آن را طی سال‌های متمادی ندادند، جالب است که این افراد هم در دولت سابق بودند و هم‌اکنون هم احساس می‌شود ردپایی در این دولت دارند چرا که بالا رفتن ارز نه تنها به ضرر فقرا نیست بلکه در مدت زمان نه چندان طولانی باعث بهبود شرایط آن‌ها می‌گردد این در حالی است که هم اکنون ثابت نگه داشت آن تنها به نفع سرمایه‌داران و به ضرر فقرا است.

عضو اقتصاددان این انجمن در خصوص حراج سکه توسط بانک مرکزی تصریح کرد: وضعیت تولید و نابارور بودن اقتصاد ایران سبب شده که با کاهش سود بانکی نقدینگی به جای اینکه در مسیر اشتغال و تولید باشد به سمت بازارهای دیگر مانند سکه و دلالی کوچ کند که در آینده نه چندان دور اختلالات فراوانی در بازار ایجاد می‌کند.

اصفهانی به طبقه بندی مردم به دهک‌های مختلف اشاره کرد و افزود: دولت به جای اینکه راه حلی برای برون رفت از این وضعیت اقتصادی پیدا کند با طبقه بندی مردم به دهک‌های مختلف تنها تعاریف را تغییر می‌دهد به عبارت دیگر برای اینکه آمارها را سمت و سو دهد، اعلام می‌کند تنها دو دهک با جمعیت پایین دارای فقر هستند و ما بقی آن‌ها چون جزو دهک‌های بالا هستند مشکل اقتصادی ندارند.

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه اقتصاد کنونی ایران شبیه اقتصاد کمونیستی اتحاد جماهیر سوسیالیستی شوروی است، اظهار کرد: آن اقتصاد، شوروی را فلج کرد اما اقتصاد ایران علاوه ادامه راه و روش آن فساد سازمان یافته‌ای در آن نهفته است که روز به روز در حال گسترش در نهادهای مختلف است.

وی راه‌حل برون رفت از این وضعیت اقتصادی را بسیار ساده عنوان کرد و بیان داشت: مشکل اقتصادی ما دارای راه‌حل‌های علمی است که به سادگی و طی چند سال حل می‌شود اما باید تاکید کنم نهادهای قانون گذار و اجرایی نمی‌خواهند فعالیت اساسی انجام دهند.

اصفهانی تصریح کرد: اولین اقدام برای اجرای هر راه‌حل اقتصادی پاکسازی دولت از مدیران فاسد است که اجازه حرکت به موتور اقتصاد کشور را نمی‌دهند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.