1396-08-27 17:30
744
0
46690

چتر رحمت رضوی بر سر زلزله‌زدگان غرب کشور

در روزهای پایانی ماه صفر خبر وقوع زلزله در غرب کشور از دل‌خراش‌ترین اخباری بود که دل هر ایرانی غیور را به درد آورد و تصاویر و اخباری که به دست می‌رسید، نشان از طلب یاری از سوی زلزله‌زدگان و مجروحان داشت.

به گزارش گلستان ما به نقل از مرصاد، بر همین اساس، هم‌وطنان و ارگان‌های مختلف نیز به این طلب یاری لبیک گفتند و هر آنچه در توان داشتند، در همدردی و همدلی با هم نوعان به کار گرفتند.

آستان قدس رضوی نیز همراه و همگام با سایر هم‌وطنان که با تعصبات انسان دوستانه، آسیب دیدگان را همراهی کردند پا در میدان گذاشته و به یاری زلزله‌زدگان غرب ایران شتافتند.

برپایی اکیپ‌های جهادی برای کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان ازجمله اقداماتی بود که معاونت مستضعفان استان قدس رضوی در جهت دستگیری از مصدومان آسیب‌دیده انجام داده است.

ازجمله گروه‌های جهادی که به منطقه زلزله‌زده اعزام‌شده است، دو گروه آشپزخانه‌ای است که در شهرهای قصر شیرین و سر پل ذهاب دایر شده است، این آشپزخانه‌ها روزانه 50 هزار غذای گرم تهیه و در بین زلزله‌زدگان توزیع می‌کند.

.

در ساعات اولیه وقوع زلزله، ۲۴ نیسان و ۲ تریلی حاوی برنج، روغن، عدس، کنسرو، آب‌معدنی، کشمش، حلواشکری و کلوچه توسط ستاد اربعین آستان قدس رضوی بارگیری شده و به منطقه اصلی وقوع زلزله که همان سرپل ذهاب است، اعزام شد.

همچنین در 48 ساعت گذشته، 10 دستگاه خودرو کمک‌های امدادی خیرین و مردم را که شامل مواد غذایی، آب‌معدنی، پتو، پوشاک و ... بود، به منطقه ارسال و بین آسیب دیدگان توزیع شد.

به کمک خادم یاران رضوی و ستادهای مردمی، تیم‌ها و کارگروه‌های جهادی تشکیل و در زمینه‌های سرکشی از بیماران، توزیع مواد غذایی، آواربرداری، آب‌رسانی و خدماتی ازاین‌دست به آسیب دیدگاه خدمت‌رسانی می‌کنند.

توزیع 1000 تخته چادر در بین زلزله‌زدگان

همچنین با توجه به برودت هوا و نیاز بسیار شدید مردم آسیب‌دیده و داغدار به‌ویژه در مناطق روستایی، 1000 تخته چادر از سوی آستان قدس رضوی در اختیار نیازمندان و زلزله‌زدگان قرار گرفت.

با توجه به اینکه در چند روز گذشته، اقلام موردنیاز به‌صورت هماهنگ و یکنواخت در بین زلزله‌زدگان توزیع نشده است، با حضور گروه‌های جهادی و خادم یاران رضوی، قرارگاه امام رضا (ع) در این شرایط بحرانی و سخت، با مدیریت صحیح، وسایل موردنیاز را عادلانه و هماهنگ در اختیار زلزله‌زدگان قرار می‌دهند تا از بی‌نظمی و آشفتگی جلوگیری شود.

..

..

توزیع روزانه 70 هزار غذای گرم در میان زلزله‌زدگان استان کرمانشاه

با دریافت کمک‌های بیشتر مردمی و سازمان‌دهی آن‌ها، آمار طبخ و توزیع غذای گرم در بین مردم زلزله‌زده توسط استان قدس رضوی به بیش از ٧٠ هزار بسته غذا در روز رسیده است.

نکته پر اهمیت در توزیع کمک‌ها در مناطق زلزله‌زده این است که تمام امکانات آستان قدس رضوی برای زلزله‌زدگان مورداستفاده قرار می‌گیرد و کمک‌های این آستان مقدس از طریق قرارگاه‌های مستقر در قصر شیرین و سرپل ذهاب، با حضور و تلاش گروه‌های جهادی و خادم یاران رضوی در روستاها متمرکزشده است.

تلاش استان قدس رضوی در مناطق زلزله‌زده بر این است که هدایا و کمک‌های مردمی به‌صورت صحیح و عادلانه در بین خانواده‌های زلزله‌زده توزیع شود و در این رابطه، مناطق مختلف شناسایی و آمار موردنیاز به‌دست‌آمده است.

حضور کادر درمانی و پزشکی در مناطق زلزله‌زده

یکی از اقدامات بسیار مهم در این شرایط، رسیدگی‌های درمانی و پزشکی است که با هماهنگی‌های صورت گرفته، طی روزهای آینده گروه اعزامی پزشکان و کادر درمانی دارالشفای امام رضا (ع) به‌صورت داوطلبانه به روستاها و شهرستان‌های زلزله‌زده اعزام و خدمات موردنیاز درمانی را ارائه خواهند داد.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.