1393-07-28 06:27
1875
0
4559

کشف 1009 سکه تاریخی صفویه در داراب + تصاویر

با هوشیاری دستگاه های امنیتی و انتظامی و همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی استان و دادستان محترم زرین دشت در بازرسی از منزل این فرد، تعداد 572 سکه نقره، 422 سکه شمشی (معروف به لاری) و 15 سکه طلا کشف و ضبط شد.

به گزارش گلستان ما به نقل از داراب آنلاین، ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی با همکاری دادستان زرین دشت، دستگاه های امنیتی و انتظامی در یک عملیات موفقیت آمیز موفق به کشف تعداد 1009 عدد سکه تاریخی و ضبط اموال تاریخی شدند.

علیرضا پرویزی رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان داراب در مصاحبه با خبرنگار داراب آنلاین گفت: این سکه های تاریخی در حین خاکبرداری با لودر از یک مزرعه در داراب وارد یکی از کامیون های حمل خاک می شود که راننده پس از اطلاع از این موضوع سکه ها را به منزل خود واقع در شهرستان زرین دشت منتقل می کند.

وی افزود: با هوشیاری دستگاه های امنیتی و انتظامی و همکاری یگان حفاظت میراث فرهنگی استان و دادستان محترم زرین دشت در بازرسی از منزل این فرد، تعداد 572 سکه نقره، 422 سکه شمشی (معروف به لاری) و 15 سکه طلا کشف و ضبط شد.

پرویزی گفت: بر اساس نظریه کارشناس محترم سازمان که با حضور در دفتر دادستانی نسبت به کارشناسی اقدام کردند، سکه ها مربوط به دوره "صفویه" می باشد که اصالت آن به تایید کارشناس محترم رسیده است.

وی افزود: سکه های کشف شده پس از طی مراحل قانونی به سازمان میراث فرهنگی تحویل خواهد شد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.