1396-07-28 16:34
439
0
45526
انتقادات حجت‌‌الاسلام قرائتی از جامعه روحانیت در تبریز؛

روحانیون زکات را جمع‌‌ آوری و به دست نیازمندان برسانند/ آیا درس نهج‌‌البلاغه بی‌‌کلاسی است که طلبه‌‌ها از آن استقبال نمی‌‌کنند؟!

مفسر قرآن کریم گفت: در بحث تشویق مردم به پرداخت زکات این روحانیون هستند که کم کاری کرده‌‌اند و مردم به ما در این خصوص گله می‌کنند.

 به گزارش گلستان ما؛ به نقل از آناج، حجت الاسلام محسن قرائتی در اختتامیه هشتمین اجلاس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با انتقاد از اینکه چرا در بحث زکات روحانیون بهتر از وضع موجود عمل نمی‌کنند، اظهار داشت: امروز زکات را کمیته امداد بین نیازمندان تقسیم می‌کند، چه اشکالی دارد این زکات را روحانیون به دست کسانی که نیاز دارند برسانند تا هم جوانان و مردم جذب مسجد و روحانیت شوند و هم نیاز، نیازمندان فراهم شود.

وی ادامه داد: در یکی از سفرهایم به کرمانشاه در بین کشاورزان به ضرورت پرداخت زکات پرداختم، یکی از کشاورزان با اعتراض به من گفت مقصر شمایید همانطور که آیه و حدیث آوردید به جنگ برویم باید آیه و حدیث می‌‌آوردید تا زکات پرداخت کنیم، در آن دنیا جوابگو شمایید که کم کاری کرده‌‌اید.

این معلم درس قرآن با اشاره به اینکه قرآن کتابی جامع از تاریخ، شعر و علم است، بیان کرد: چرا امروز طلبه‌‌های ما درس نهج البلاغه و تفسیر نمی‌دهند و بر سر این کلاس‌‌ها حاضر نمی‌‌شوند در حالی که با اشتیاق در درس خارج حاضر می‌شوند، آیا درس نهج البلاغه بی‌‌کلاسی است؟

وی افزود: آیا مردم به درس قرآن و نهج البلاغه و قرآن نیاز ندارند یا اینکه درس خارج پز دارد و نهج البلاغه پز ندارد؟ چرا در مدارس ما پیش نماز نیست چون مدارس پول ندارند و کسی حاضر نیست برود آنجا؟ تقسیم روحانیون و طلاب بین مراکز عادلانه نیست.

حجت الاسلام قرائتی در خصوص اینکه در درس اخلاق هر کسی می‌خواهد درس بگوید عنوان کرد: آیات قرآن را هم تفسیر هم تهذیب هم تحصیل بگوییم، اگر کسی که قرآن نداند هرچقدر هم درجه اش بالاتر برود هم مورد قبول خدا نیست قرآن و خواندن آن را جدی بگیریم.

وی خاطر نشان ساخت: طلبه‌‌ای که بلد نیست حدیث بگوید به چه درد حوزه می‌خورد؛ قصه و شعر گفتن هنر است و حوزه و روحانیت نیاز به زبانی زیبا برای سخن گفتن با مردم دارد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.