1396-07-26 13:33
405
0
45424
دیدگاه علمای اهل سنت به لغو همه پرسی کردستان؛

همه پرسی کردستان از ابتدا اشتباه بود/ رایزنی های سردار سلیمانی اوضاع را به نفع مردم تغییر داد

علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان همه پرسی کردستان عراق را از ابتدا اشتباه دانسته و عنوان کردند: رایزنی های سردار سلیمانی اوضاع را به نفع مردم تغییر داد.

به گزارش گلستان ما، روز گذشته همه پرسی کردستان عراق لغو شد که یک نماینده کرد اعلام کرد که با میانجیگری قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس پاسداران ایران مساله همه پرسی اقلیم کردستان خاتمه یافت.

علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان در گفت و گو با برخی رسانه های بومی همه پرسی کردستان عراق را از ایتدا اشتباه دانسته و عنوان کردند: رایزنی های سردار سلیمانی اوضاع را به نفع مردم تغییر داد.

همه پرسی کردستان از ابتدا اشتباه بود
مولوی سلامی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با عصرهامون با اشاره به لغو همه پرسی کردستان اظهار داشت: همه پرسی کردستان از ابتدا اشتباه بود و لغو آن دلیلی بر اشتباه بودن آن بود.
وی ادامه داد: مسئولین رفراندوم بدون دقت نظر و اشاره و ایما دشمنان کرد ها و اقلیم دست به همه پرسی زدند و سعی می کردند عراق تخلیه شود.
مولوی سلامی با بیان اینکه در صورتی که دشمن در همه پرسی کردستان پیروز می شد،  هدف بعدی آن ها سوریه و ایران بود، افزود: بارزانی تحت تاثیر اسرائیل قرار گرفته بود و در همه این همه پرسی رد پای اسرائیل و آمریکا مشهود بود چرا که اولین باری که این رفراندوم مطرح شد حامی آن آمریکا و اسرائیل بودند .

رایزنی های سردار سلیمانی اوضاع را به نفع مردم تغییر داد
 نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه همه پرسی کردستان حرکت نامیمونی بود، اضافه کرد: از آنجا که این همه پرسی با خواست عامه و توده مردم مغایر بود موفق نشدند.
وی با بیان اینکه اقلیم اگر مستقل می شد تا سال ها با فقر و گرسنگی و اختلاف روبرو می شد و همین وضعیت برای سایر مناطقی که اقدام به چنین کاری می کردند نیز اتفاق می افتاد.
مولوی سلامی در ادامه با اشاره به نقش وحدت آفرین سردار سلیمانی در این همه پرسی گفت: وقتی ایشان برای مصالحه رفتند رایزنی های وحدت آفرین ایشان اوضاع را به نفع مردم تغییر داد و آن ها پشیمان شدند  و حمایت های سردار سلیمانی را پذیرفتند.
 
اسرائیل، پشت طرح همه پرسی اقلیم کردستان عراق بود
مولوی بلال مقدسیان امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان در گفتگو با دلگان پرس با اشاره به همه پرسی اقلیم کردستان عراق که در چند هفته گذشته برگزار شد، گفت: این همه پرسی  از ابتدا اشتباه بوده است.
وی با بیان اینکه از ابتدا مشخص بود که پشت این طرح جدایی طلبانه رژیم صهیونیستی است، افزود: هر طرح جدایی طلبانه و نفاقی بر ضد مسلمانان است.
امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران و ترکیه از کشورهایی بودند که با صراحت تمام با این طرح جدایی طلبانه در اقلیم کردستان عراق مخالفت کردند.
 
جمهوری اسلامی ایران از ابتدا مخالف این طرح جدایی طلبانه بود
مولوی بلال مقدسیان عنوان کرد: مقام معظم رهبری بعد از این همه پرسی جدایی طلبانه گفتند: که غرب و دنیای استکبار به دنبال اسرائیل جدیدی در منطقه است.
وی به نقش سردار سلیمانی در مبارزه با تروریسم اشاره کرد و گفت: سردار سلیمانی شرایط وخیمی که بعد از این همه پرسی رخ داده بود را بهبود بخشید.
امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان خاطرنشان کرد: مسلمانان باید تمام حواسشان به طرح های جدایی طلبانه دنیای استکبار باشد، چرا که آنها خیر و صلاح دنیای اسلام را نمی خواهند.
 
همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق از همان ابتدا اقدامی "اشتباه و غلط" بود
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش گفت: همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق از همان ابتدا اقدامی "اشتباه و غلط" بود و این همه پرسی توطئه و نقشه شوم اسرائیل جنایتکار بود.
مولوی محمدعلی شهنوازی در گفت و گو با تفتان ما اظهار کرد:  اساس اجرای همه پرسی توطئه و ترفند شوم استکبار جهانی و در راس آن اسرائیل جنایتکار بود که می خواستند از طریق این همه پرسی در منطقه جنگ روانی آشوب ایجاد کنند و در حقیقت از آب گل آلود برای خود ماهی صید کنند.
وی با بیان اینکه همه پرسی استقلال در اقلیم کردستان از ابتدا اشتباه محض بود، تصریح کرد: رایزنی وحدت آفرین های سردار حاج قاسم سلیمانی اوضاع را به نفع مردم تغییر داد و توانست نقشه شوم دشمنان را خنثی و نقش بر آب کند و آن ها را مثل همیشه شکست دهد.
مولوی شهنوازی بیان کرد: بدون شک همبستگی و اتحاد ایران اسلامی، سوریه، ترکیه، لبنان و دولت مرکزی عراق در این شکست بسیار تاثیرگذار بوده و استکبارجهانی می خواست یک اسرائیل دیگر در منطقه خاورمیانه ایجاد کند اما باید این آرزو را با خود به گور ببرد.
 
 رایزنی های وحدت آفرین سردار سلیمانی در کردستان عراق اوضاع را به نفع مردم تغییر داد
وی خاطرنشان کرد: گروهک تکفیری داعش زمانی که دید سردار قاسم سلیمانی وعده داد که این گروه تکفیری از جهان برچیده می شود به دنبال طرح همه پرسی بود و بحث استقلال در اقلیم کردستان را به میان آورد.
امام جمعه اهل سنت شهرستان خاش با بیان اینکه برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان خلاف قانون اساسی بود، اذعان کرد: حمایت اسرائیل از ابتدا این مسئله را نشان می داد که این کشور مانند همیشه به دنبال تفرقه و جدایی در منطقه است و می خواهد بین مسلمانان اختلاف بیاندازد و برای خود نفعی به دست آورد.
وی با بیان اینکه اسرائیل تنها کشوری بود که از همه پرسی استقلال در اقلیم کردستان حمایت کرد، اظهار کرد: سود و نفع این همه پرسی تنها به جیب آمریکا و اسرائیل می رفت و ضرر آن نیز به چشم مردم و لذا اجرای این همه پرسی از پایه و اساس نادرست بود.
 
همه پرسی کردستان عراق وجاهت قانونی ندارد
امام جمعه اهل سنت شهرستان هامون عنوان کرد: همه پرسی کردستان عراق از ابتدا اشتباه بود و به هیچ وجه وجاهت قانونی ندارد.
مولوی عبدالله حسن زهی در گفت و گو با اوشیدا؛ ابراز کرد: پروژه تجزیه عراق توسط آمریکا و اسرائیل کلید خورد چرا که این دو کشور با تجزیه عراق به دنبال ایجاد پایگاهی جدید در منطقه هستند.
وی افزود: متاسفانه مردم کردستان عراق گول رویا پردازی های سمی شیطان بزرگ را خوردند و بدون توجه به هدف شوم آن ها در مسیر دلخواه آمریکا و اسرائیل گام گذاشتند در حالی که آمریکا و اسرائیل با تجزیه عراق به دنبال دستیابی به اهداف خود هستند.
مولوی حسن زهی ادامه داد: آمریکا و اسرائیل با دخالت در مسائل منطقه و تفرقه افکنی به دنبال ایجاد اسرائیل جدید و پایگاهی مستحکم برای خود هستند بنابراین با تفرقه افکنی در کردستان در حقیقت به دنبال تحقق خواسته های خود هستند.
 
سردار سلیمانی منجی وحدت
وی تصریح کرد: از ابتدا همه پرسی کردستان عراق اشتباه محض بود چرا که جدایی کردستان از عراق از وجاهت قانونی برخوردار نیست.
وی تاکید کرد: سردار سلیمانی بار دیگر منجی وحدت آفرین منطقه شد و نقشه های شوم اسرائیل را یکی پس از دیگری خنثی ساخت.
مولوی حسن زهی اظهار کرد: ملت عراق باید با هوشیاری کامل به دنبال ایجاد وحدت باشند چرا که با تجزیه این کشور تنها اهداف آمریکا و اسرائیل در منطقه عملی می شود.

 مسلمانان نیاز دارند در کنار یکدیگر باشند
مدرس دینی اهل سنت شهرستان هیرمند گفت: امروز همه ی مسلمانان نیاز دارند تا در کنار همدیگر باشند و به قدرت های غربی اعتماد نکنند؛ غربی ها امروزه به هر روشی در صدد از بین بردن دین اسلام هستند و جدایی کردستان عراق یکی از همان راه ها است.
مولوی  محمود لبزن در گفت و گو با ندای هیرمند گفت: همه پرسی کردستان عراق یک حرکت پیشبینی شده از سوی کشورهایی است که خود در سرزمین های اشغال شده زندگی نی کنند.
وی افزود: عاقبت این همه پرسی نه تنها به نفع خوده کرد های عراق نیست ؛ بلکه باعث می شود تا نا امنی در  سه کشور افزایش یابد.
مولوی لبزن تصریح کرد: هر آنچه که امروز باید از سوی ترکیه، ایران و عراق مورد بحث و اقدام قرار گیرد؛ جلوگیری از ادامه این موضوع است؛زیرا هر چه این اقدام کردهای کردستان عراق ادامه یابد؛ کمک های بیشتری از سوی اسرائیل و آمریکا به آنها خواهد شد.

همه پرسی در هر کشور اسلامی اشتباه است
وی گفت: ایران همواره همانند پدری دلسوز برای مردم کشورهایاسلامی خود را پیش قدم کرده است؛ در بحث کردستان عراق نیز اگر رایزنی سردار سلیمانی نبود اوضاع اینگونه تغییر نمی کرد.
مدرس دینی اهل سنت شهرستان هیرمند خاطرنشان کرد: با این حال همه پرسی نه تنها در عراق بلکه در هر کشور دیگری اشتباه است؛ تجزیه کشورها فقط می تواند به کام اسرائیل و آمریکا باشد.
وی ادامه داد: امروز همه ی مسلمانان نیاز دارند تا در کنار همدیگر باشند و به قدرت های غربی اعتماد نکنند؛ غربی ها امروزه به هر روشی در صدد از بین بردن دین اسلام هستند و جدایی کردستان عراق یکی از همان راه ها است.
 
تجزیه کشور های اسلامی؛ ترفند مستکبرین جهان است
امام جمعه موقت اهل سنت شهر جالق گفت: تجزیه کشور های اسلامی و تبدیل آن به کشور های کوچک از ترفند های مستکبرین جهان برای غارت منابع مالی و ثروت آن کشور ها است.
مولوی مجیب الرحمن رئیسی در گفت و گو با شستون اقتدار اسلام را در گرو انسجام و اتحاد دانست و اذعان داشت: در روز گاران گذشته کل جهان اسلام یکپارچه بوده، که اقتدار بسیار عظیم و با شکوهی را داشته است.
وی افزود: جهان اسلام در زمان امپراطوری عثمانی بنا بر فرمایشات امام خمینی (ره) ، از اقتدار بزرگی برخوردار بوده است اگر چه کاستی هایی داشته است، اما وجود حکومت متحد و یک پارچه مایه عزت اسلام و مسلمین بود.

 اسرائیل پشت پرده جداسازی اقلیم کردستان عراق
امام جمعه موقت اهل سنت شهر جالق خاطر نشان کرد: تجزیه و تبدیل کشور های اسلامی به کشور های کوچک یکی از ترفندهای مستکبرین و دشمنان اسلام که هیچ گونه اهمیتی نداشته باشند تا به راحتی بتوانند بر آنان مسلط شوند.
مولوی رئیسی با بیان اینکه هدف از تبدیل کشور های اسلامی به کشور های کوچک تسلط کشور های مستکبر بر مسلمانان است، گفت: قصد دارند با این کار منابع مالی و ثروت های کشورهای مسلمان را به یغما ببرند، اما اگر حکومت یکپارچه و قدرتمند باشد مستکبرین توان مقابله با آنان را نخواهند داشت.
وی ادامه داد: تقسیم کشور عراق و همه پرسی اقلیم کردستان به ضرر جهان اسلام و مسلمانان.
امام جمعه موقت اهل سنت جالق با تأکید بر اینکه اسرائیل سر سخت ترین دشمن جهان اسلام است، افزود: آمریکا و اسرائیل پشت پرده همه پرسی و جداسازی کردستان عراق هستند و آنان را حمایت می کند.

 رایزنی های سردار سلیمانی سبب ایجاد وحدت در عراق است
امام جمعه اهل سنت میرجاوه گفت: رایزنی های سردار سلیمانی نقش بسزایی در ایجاد آرامش و وحدت در کردستان عراق دارد چراکه این جدایی به نفع اقلیم کردستان و مردم عراق نیست.
مولوی عبدالرحیم ریگیان پور در گفت و گو با لادیز، اظهار کرد: جدایی کردستان عراق از دولت مرکزی باعث تضعیف کشور عراق وسبب بروز ناامنی های بیشتر در این کشور خواهد شد، جدایی کردستان از عراق باعث ایجاد تنش در منطقه می شود.
وی افزود: تنش در منطقه به نفع مردم منطقه نیست و این تنش و جدایی اسراییل را به هدفش نزدیک می کند، اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق به برنامه های وحدت آفرین برای اتحاد و یکپارچگی نیازمند است و رایزنی های سردار سلیمانی سبب ایجاد وحدت در عراق است.
وی خاطرنشان کرد: دولت عراق از تجربیات سردارسلیمانی برای بهبود وضعیت عراق استفاده می کنند هدف رایزنی های سردار سلیمانی، ایجاد ثبات و آرامش در منطقه است.

تنش های عراق حاصل سیاست های تفرقه افکنانه اسراییل در خاورمیانه است
مولوی ریگیان پوربا بیان اینکه ایران نقش محوری در خاورمیانه دارد، تاکید کرد: ایران از قدرت نظامی و استراتژیک ویژه ای در منطقه برخوردار است، رایزنی های سردار سلیمانی نقش بسزایی در ایجاد آرامش و وحدت در کردستان عراق دارد چراکه این جدایی به نفع اقلیم کردستان و مردم عراق نیست و سبب تضعیف دولت عراق و تقویت گروهک های تروریستی در منطقه می شود.
وی اذعان کرد: امروز اتحاد دنیای اسلام سبب بهبود وضعیت مسلمانان است و جدایی اقلیم کردستان عراق ضربه بزرگی به مردم کردستان و عراق است و تنش های پیش آمده در عراق حاصل سیاست های تفرقه افکنانه اسراییل و هم پیمانانش در خاورمیانه است.

منع استقلال کردستان عراق عامل جلوگیری از تجزیه عراق شد
امام جمعه اهل سنت نگور چابهار گفت: دشمنان اسلام با همه پرسی در کردستان عراق قصد تجزیه این منطق
مولوی عبدالرحمن عارفی در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: اسرائیل و آمریکا دشمنان قدیمی و قسم خورد اسلام و ایران قصد استقلال در کردستان عراق را داشتند به این دلیل که این تجزیه و جدایی از کشور باعث کوچک شدن عراق و محدود شدن قلمرو اسلامی شود.
وی افزود: بیانات و مخالفت مقام معظم رهبری باعث ورود سردار سلیمانی این فرمانده بزرگ اسلامی به قضیه می شود که علاوه بر نقش بر آب کردن حیله دشمنان؛ باعث حقیر شدن اسرائیل و آمریکا در خارج از مرزهای کشور شد.
 
سردار سلیمانی چهره مبارز امروز دنیای اسلام است
وی ادامه داد: اسرائیل و آمریکا با همه پرسی در کردستان عراق عینأ موافق در سوریه و یمن بوده اند که تاکنون به یاری خداوند موفق نشده اند؛ کشورهای اسلامی باید ایران را الگوی خود قرار داده، کشور ما دارای فرقه ها و مذاهب مختلف است به گونه ای که علاوه بر امنیت داخلی باعث برقراری امنیت در کشورهای فرامرزی شده است.
وی عنوان کرد: رئیس جمهور آمریکا وقتی پشت تریبون و در مقابل اکثریت رسانه های وابسته به خود با نام ایران شروع به بدگویی می کند دلیلش شکست نقشه های شوم خود در منطقه است و می خواهد ایران را با بدنام کردن و بدگویی به انزوا بکشد ولی بداند هر قدر که نام ما را بر زبان بیاورد ما قوی تر شده و هیچ هراسی از دشمنان نخواهیم داشت.
وی تصریح کرد: توصیه من به کشورهای عراق، یمن و سوریه این است که امروز چوب نفاق در جامعه را خورده اند و باید به فکر اتحاد و همبستگی باشند به طوریکه این پیوستگی و هماهنگی باعث نابودی داعش و بریدن دست آمریکایی ها در منطقه خواهد شد.

بازیگر اصلی همه پرسی کردستان عراق رژیم صهیونیستی و آمریکا بود
امام جمعه اهل سنت مسجد حقانیه ایرانشهرگفت: بازیگر اصلی همه پرسی کردستان عراق استکبار خوانخوار و هم پیمانانش از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی است و این اقدام خوشحالی آنها برای نابودی مسلمانان را به همراه دارد.
مولوی عبدالصمد دامنی در گفت و گو با پهره در این زمینه اظهار داشت: بازیگر اصلی همه پرسی کردستان عراق استکبار خوانخوار و هم پیمانانش از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی است و در کنار آنها کشورهای عربی هم از این اقدام جدایی طلبانه بین مسلمانان حمایت می کنند.
وی گفت: اقدام جدایی طلبانه کردستان عراق باعث خوشحالی استکبار جهانی می شود و آرزویشان در کوچک شدن و دور بودن مسلمانان از یکدیگر به سرانجام می کشد و به هدف اصلی خود که همان نابودی اسلام ناب محمدی و مسلمانان است خواهند رسید و تلاش می کنند تا یهودیت جایگزین اسلام شود و جامعه آنها گسترش پیدا کند.

جدایی مسلمانان آرزوی استکبار جهانی است
وی افزود: کشورهای غربی همیشه برپایه سیاست تفرقه افکنی خود کشورهای مسلمان و عربی منطقه را به جان هم می اندازند تا به اهداف خود برسند اما مسلمانان باید با هوشیاری و حفظ وحدت و انسجام و دوری از قوم گرایی در مقابل برنامه های جدایی طلبانه آنها ایستادگی کنند و در راهی که اسلام ناب محمدی برایشان مشخص کرده گام بردارند.
امام جمعه اهل سنت مسجد حقانیه گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه در راستای حفظ اسلام ناب محمدی گام برمی دارد و هر کشور که نیازمند کمک باشد را آشکارا و بدون ترس از غربی ها حمایت می کند.سردار سلیمانی این فرمانده غیور ایرانی تمام تلاشش را برای حفظ وحدت مسلمانان و نابودی دشمنان انجام می دهد و در کوتاه کردن دست استکبار جهانی در مسئله همه پرسی کردستان عراق که به ضرر مسلمانان است نقش مهمی را ایفا کرد.
انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.