1393-07-27 13:59
1003
0
4527
مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران مازندران:

شعار سال کلید حل مشکلات و زمینه ساز رشد کشور است / متاسفانه پیام سال فقط سربرگ نامه ها نوشته میشود

مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران استان مازندران با اشاره به شعار سال گفت: بعد از گذشت 2 فصل از سال تنها سربرگ ها به اسم مبارک "سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" مزین شده و هنوز موفق به انجام کار جهادی نشده ایم.

به گزارش گلستان ما ، حجت الاسلام والمسلمین علی غفاری در گفتگو با خبرنگار زرین نامه در فاضل آباد با انتقاد از کم توجهی ها نسبت به اجرایی شدن شعار سال بیان کرد: هر سال مقام معظم رهبری براساس درک ضرورت ها، مصلحت ها و نیاز نظام، پیامی را که کلید حل مشکلات جامعه و زمینه ساز رشد کشورمان است را انتخاب می نمایند، اما متاسفانه برخی گمان می کنند این پیام ها تنها یک شعار است، که یک سال درباره آن تنها حرف می زنند و روی سربرگ نامه هایشان می نویسند و بعد از گذشت یک سال هم آن را فراموش می کنند.

ضرورت راه اندازی دبیرخانه دائمی پیگیری پیام سال

وی اظهار کرد: باید دبیرخانه ای ثابت و دائمی برای پیگیری شعار سال رهبر معظم انقلاب راه اندازی شود تا عملکرد دستگاه های مختلف را نسبت به میزان اجرایی کردن پیام سال بررسی کند.

غفاری با اشاره به عملکرد دستگاه ها در قبال اجرایی شدن پیام سال اذعان داشت: تا کنون برنامه مهمی در زمینه تحقق شعار سال از سوی دستگاه ها دیده نشده و تنها بعضی از دستگاه ها که دغدغه فرهنگی داشته اند، به برنامه هایشان را رنگ و بوی فرهنگی بیشتری داده اند.

وی با بیان اینکه این میزان برنامه ها برای تحقق شعار سال کفایت نمی کند، افزود: به عنوان مثال شورای فرهنگ عمومی امسال به اموری که ارتباط بیشتری با مقوله فرهنگ داشت، اهمیت داده است و بعضی از مقاله ها و پایان نامه ها نیز به این سمت گرایش پیدا کرده اند و در بعضی از سیاست گذاری ها هم نام فرهنگ دیده می شود.

غفاری در ادامه خاطر نشان کرد: فرهنگ مقوله ای فراگیر و همانند شریان های حیاتی بدن انسان است که تمام رفتارها، نگرش و تفکر انسان از آن نشات می گیرند.

فرهنگ بندگی خدا نیاز امروز جامعه

مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران مازندران با اشاره به اولویت های فرهنگی جامعه تصریح کرد: آنچه امروز به عنوان اولویت های فرهنگی ما در جامعه مطرح می باشد، فرهنگ بندگی خدا است.

وی تربیت نگهبان درون را لازمه ی محافظت انسان در برابر آسیب های فرهنگی و اجتماعی دانست و اذعان داشت: هیچ نیرویی مانند تقوا و اصلاح نفس که همان نگهبان درون ماست، نمی تواند جلوی بزهکاری و ابتذال اخلاقی در جامعه را بگیرد.

ضرورت ترویج فرهنگ دینی بین مسئولین

غفاری در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر مقوله ی اخلاق و معنویت تصریح کرد: ترویج فرهنگ دینی بین مسئولین یکی از ضروریات جامعه اسلامی است، چرا که هر حکومتی را رابطه صمیمی مسئولین آن حکومت با مردم مقتدر می سازد.

مدیر مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران مازندران با بیان اینکه رفتار و تعاملات بین مسئولین و مردم کشورما بر مبنای ارزش های دینی است، ادامه داد: هر چقدر مسئولین ما دین محور تر شوند، صداقت و سلامت سیستم اداری جامعه ارتقاء یافته و حمایت و پشتیبانی مردم را به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر ضرورت معنویت گرایی و تقویت روحیه معنوی در متن جامعه، افزود: مشکل امروز ما سلب اعتماد مردم نسبت به مسئولین است که بازگشت این اعتماد به بدنه ی جامعه زمینه ساز حل بسیاری از مشکلات فعلی کشورمان خواهد بود.

غفاری با اشاره به محبوبیت امام خمینی (ره) در بین مردم گفت: امام خمینی (ره) انسانی صادق بودند و مردم به ایشان اعتماد داشتند لذا با یک فرمان ایشان همه مردم به میدان می آمدند.

فرهنگ در بستر زمان پدید می آید

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ چیزی نیست که یک روزه به وجود بیاید، و یا یک روزه از بین برود، فرهنگ در بستر زمان به وجود میاید و در طول زمان هم تغییر پیدا می کند.

غفاری در پایان تحقق پیام های سال که از سوی مقام معظم رهبری انتخاب می شوند را نیازمند برنامه ریزی دقیق و مدون دانست و یادآور شد: برای تحقق پیام های سال، ابتدا برنامه ریزی دقیق و کاربردی صورت پذیرد و سپس با رصد و مقایسه میزان پیشرفت خود را در هریک از آن ها سنجیده و در صدد رفع نواقص و موانع پیشرفت برآییم.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.