1396-04-27 12:03
1017
0
41602
رئیس اداره حقوقی راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان:

دست‎فروشان حریم جاده‎های غرب گلستان جمع آوری می شوند

رئیس اداره حقوقی راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: در ماده ۷ برای متخلفینی که این جرم تجاوز به حریم راهها را تکرار می کنند با توجه به نوع جرم آنان، حبس و جزای نقدی درنظر گرفته شده است.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ رییس اداره حقوقی راهداری و حمل‎ و نقل جاده‎ای استان گلستان در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای در راستای وظایف ذاتی خود رأسا نسبت به جمع آوری دست فروشان و هرگونه تجاوز به حریم راهها اقدام می کند، گفت: در قانون ایمنی حریم راهها برای مستندسازی و اعمال قانونی 3 ماده قانونی برای این کار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تبصره 1 ماده 6 قانون حریم راهها در اختیار قرار دادن نماینده دادستان است و ماده 7 قانون حریم راهها بصورت کیفری برای این موضوع درنظر گرفته شده است.

یوسفی اظهار داشت: دوستان ما در شهرستانها و حوزه های استحفاظی خود براساس ماده 17 قانون ایمنی حریم راهها و با وجود مشاوران حقوقی که در حوزه هستند هر روزه بصورت شیفت در غالب گشت های راهداری نسبت به اعمال قانون مبادرت کنند.

رییس اداره حقوقی راهداری و حمل‎ و نقل جاده‎ای استان گلستان به خروجی این اقدامات اشاره کرد و گفت: ابتدا با شناسایی مورد تجاوز در غالب ساخت و ساز، دست فروشی، حفاری و هرگونه تجاوزی که در قانون پیش بینی شده در فاصله دو تا سه روزه، سه اخطار داده می شود، که اخطار سوم به همراه نامه به دادستانی و پیوست دو اخطار اولی می باشد.

نتیجه تکرار جرم تجاوز به حریم راهها حبس و جزای نقدی است

وی افزود: دادستان در محاکم قضایی مبادرت به دستور جمع آوری می دهد اگر این موضوع که در غالب تبصره 1 ماده 6 اعمال شود و آن مورد تجاوز رفع نشود، بواسطه ماده 7 بصورت کیفری ورود پیدا می کنند.

یوسفی با عنوان اینکه در شهرستانهای کردکوی و بندرترکمن چند مورد با اعمال ماده 7 به محاکم کیفری معرفی شدند، متذکر شد: در ماده 7 برای متخلفینی که این جرم را تکرار می کنند با توجه به نوع جرم آنان، حبس و جزای نقدی درنظر گرفته شده است.

ساماندهی با همکاری و همیاری چند نهاد صورت می گیرد

رییس اداره حقوقی راهداری و حمل‎ و نقل جاده‎ای استان گلستان با اشاره به اینکه ساماندهی با همکاری و همیاری چند نهاد صورت می گیرد، گفت: اگر قرار است ساماندهی بصورت گسترده انجام شود سازمان ملی زمین و مسکن برای دراختیار قرار دادن مکانی برای عرصه محصولات دستفروشان،جهاد کشاورزی برای شناسایی کشاورزان و محصولاتی که مبادرت به فروش آن در حریم راهها می شود، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای هم وظیفه ذاتی دارد که در راستای همکاری این نهادها می تواند خروجی کار را رقم بزند.

وی در خاتمه با بیان اینکه برای دستفروشان حاشیه‎ راه‎ها اجرای مقررات الزامی است، بیان کرد: مردم باید به قوانین و مقررات با نگاه احترام نگریسته و آن را اجرا نمایند.

ساماندهی دست‎فروشان حریم جاده‎های غرب گلستان

احمد کوثری رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای کردکوی و بندرگز صبح امروز در طرح ساماندهی دست فروشان در حریم جاده‎های غرب استان اظهار داشت: باتوجه به خطراتی که در راهها اتفاق افتاده و مقررات مربوط به جمع آوری دستفروشان در حریم جاده ای، مأموران راهداری موظف هستند در رابطه با این موضوع، با افراد متخلف برخورد نمایند.

وی تاکید کرد: برخی از کشاورزان شهرستانهای غرب گلستان در حریم جاده ها اقدام به فروش محصولات خود می کنند که خطرات فراوانی برای خود و دیگران ایجاد می‎کنند.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای کردکوی و بندرگز با بیان اینکه رسالت قانونی راهداری حفاظت از حریم قانونی راه‎ها و حفظ از جان مردم است، اظهار داشت: متاسفانه در شهرستانهای “کرکوی و بندرگز” شاهد تجمیع وسایل نقلیه در حریم راه‎ها برای خرید و فروش محصولات هستیم که بسیار خطرآفرین است.

کوثری از مردم خواست که حتما کسب و کار خود را قانونی کنند و همان مکان‎های را که دستگاه‎های قانون‎گذار برای آنها در نظر گرفته‎اند، برای خود انتخاب کنند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.