1396-04-26 17:02
1157
0
41572
یادداشت؛

جاده زیبای قدیم کردکوی – گرگان در محاصره زباله ها

عده ای متخلف با تخلیه زباله و نخاله های ساختمانی در جاده قدیم کردکوی – گرگان علاوه بر آلودگی زیست محیطی، چهره طبیعت زیبای این مسیر را بر هم زده اند که این امر بی توجهی به قانون جاده هاست.

به گزارش گلستان ما به نقل از رادکانا؛ همه ما به پاکیزگی و نظافت خانه و محل زندگی خود اهمیت ویژه ای می دهیم اگر غیر این باشد انواع و اقسام میکروبها و آلودگیها سلامتی جسم ما را به خطر خواهد انداخت.

به خوبی می دانیم تنها پاکیزه نگه داشتن خانه و منزل ضامن بقا و سلامتی ما نخواهد بود بلکه سلامتی فرد و جامعه علاوه بر رعایت بهداشت و پاکیزگی فردی در گرو تمیزی و رعایت بهداشت عمومی نیز می باشد.

اگرچه پاکیزه نگه داشتن کوچه ها و خیابانها در شهرها وظیفه همه افراد آن جامعه تلقی می شود و همیشه و همه وقت زحمتکشان شهرداری مشغول تمیزی شهر می باشند در حالیکه در جادها این قضیه بالعکس می باشد و خبری از کارگران شهرداری نیست که این وظیفه مردم را دو چندان می کند که در حفظ پاکیزی و نظافت جاده ها کوشا باشند.

بایستی از ریختن زباله و نخاله در جاده ها خودداری کنیم

ما هیچگاه انتظار نداریم که افراد زباله های خود را در اطراف روستا و یا کنار جاده اصلی بریزند.

آوردن و ریختن زباله ها در کنار جاده کاری ناپسندیده و غیراخلاقی می باشد، کاری که متاسفانه به کرات مشاهده شده و چهره ای ناپسند و زشت در مسیر جاده زیبای قدیم کردکوی – گرگان ایجاد کرده است.

در جاده قدیم کردکوی – گرگان عده ای متخلف با تخلیه زباله و نخاله های ساختمانی علاوه بر آلودگی زیست محیطی، چهره طبیعت زیبای این مسیر را بر هم زده اند که این امر بی توجهی به قانون جاده هاست.

اگر مسئولین گذری بر جاده قدیم کردکوی – گرگان و روستاهای تابعه داشته باشند، صحنه های زشت در اطراف این مسیرها و روستاها دیده می شود که این وضعیت اسف بار ناراحتی هر بیننده ای را به همراه دارد.

ما قوانین محکمی در این خصوص داریم؛ در قانون جامع پسماندها، قانونگذار همه موضوعات را به صورت ریز بیان کرده، عملاً ما در اجرا ضعف داریم،

ماده 31- تخلیه کنندگان پسماندهای ویژه در اماکن غیر مجاز و همچنین خودروهای تخلیه کننده پسماندهای ویژه حسب مورد، به حداکثر مجازات های تعیین شده در مواد (16) و (20) قانون محکوم خواهند شد.

قانون جامع پسماند، قانونی کامل است که وظایف همه دستگاه ها اعم از دهیاری‌ها، شهرداریها، ادارات و حتی انواع جرائم، برخوردها و مجازات ها را بیان کرده است.

هرچند بارها شاهد تلاش و زحمت مسئولین مربوطه شهرستان در جمع آوری زباله و نخاله ها در حریم جاده ها بوده ایم اما….

شایسته است مسئولین زحمتکش شهرستان نسبت به سازماندهی زباله ها که بعنوان دغدغه زیست محیطی شهرستان محسوب می شود افزایش یابد تا در آینده شاهد انتقال این فرهنگ غلط به نسل های آینده نباشیم.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.